U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد - الفصل الثالث و العشرون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والروايات حيث نغوص اليوم داخل قصص العشق والغرام وقصة رومانسية جديدة  للكاتبة المميزة لولو الصياد, وموعدنا اليوم علي موقع قصص 26 مع الفصل الثالث و العشرون من رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد. 

رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد - الفصل الثالث و العشرون

رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد
رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد

رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد - الفصل الثالث و العشرون

الطبيب بحزن.... البقاء لله الام ماتت والحنين للاسف كان وصل ميت لان حصلها نزيف شديد
الاخ بقهر.... لا لا انت اكيد بتكدب هي مامتتش
كرم... وهو يهدئه....
كرم.... اهدي البقاء لله وربنا كبير وبعدين دي امانه وربنا خدها مش هنعترض علي قضاء الله
الاخ.... استغفر الله انا لله وانا اليه راجعون
مريم .وهي تاخذ اخيها بالحضن
مريم ببكاء... متزعلش يا حبيبي ان شاء الله ربنا يصبر قلبك وادعيلها بالرحمه
الاخ.... كانت تعبانه من بالليل قلتلها نروح للدكتور قالتلي لا انا كويسه انا كنت حاسس ان هيحصل حاجه بس المصيبه صعبه اي مراتي وابني يارب سامحني حاسس ان ربنا عنل فيا كده علشانك
مريم وهي تنظر له... علشاني انا ليه
الاخ بحزن وبكاء ...علشان جيت عليكي كنت عاوز اخد حقك واحرمك منه كنت عاوز اجوزك علشان هي ترتاح كنت بعمل كده علشانها هي وابني بس ربنا عاقبني وحرمني منهم علشان ذنبك يا مريم انا مش معترض بقضاء الله لا بس حاسس ان قلبي بيوجعني اوي حاسس ان قلبي وروحي اتكسروا يا مريم سامحيني وحقك عليا
مريم.... ببكاء... لا يا حبيبي انا عمري ما ازعل منك اهدي انت بس
وبعد ذلك تم اجراء مراسم العزاء والدفن
وكانت نهايه امها انها حين علمت بموت ابنتها وطفلها جاءت اليها جلطه اصابتها بشلل نصفي وذلك هو نهايه الظلم
بعد انتهاء العزاء كانت مريم تجلس بغرفتها تبكي حين تذكرت الكارت الخاص بزوجه اخيها
فاحضرته ووضعته بهاتفها وبدات تسمع التسجيلات
كانت في البدايه تسجيلات عاديه حتي جاءت مكالمه مع من يدعي محمد
وسمعتها تقولزوجه الاخ....انا متفقتش معاك علي كده
محمد.... انتي عارفه اني مش قادر اتحمل كده
زوجة الاخ... وانا قلتلك مش هتلمسني كده يا محمد انا هستني لما اولد واطلق من جوزي ونتجوز بس هخليه يكتبلي الشقه بعد ما ياخد نصيب اخته
محمد.... كويس ونتجوز فيها ما انتي عارفه ظروفي
زوجه الاخ.... بس انا زعلانه منك والله
محمد.... ليه يا حبيبتي
زوجة الاخ... علشان امبارح لما كنت عند ماما وطلعت اقابلك فوق السطح لما حاولت تبوسني
محمد... مقدرتش يا حبيبتي امسك نفسي غصب عني
زوجه الاخ... بس انا اتخبطت في بطني جامد يا محمد ومن ساعتها تعبانه
مخمد... انتي اللي زقتيني جامد ورجهتي لورا بسرعه فوقعتي انتي السبب
زوجه الاخ.... خلاص ما علينا انا هقفل بقي هنام لاني تعبانه
محمد... طيب يا حبيبتي مع السلامه.
وخين انتهي التسجيل بكت مريم اكثر واكثر لانها مانت تظن ان الطفل ليس من اخيها لا تنكر ان زوجه اخيها سيئه ولكن لم تقبل زةرغم ذلك ان يلمسها الي حين تتطلق من اخيها واخيرا اخذت مريم نفس عميق وسحبت الكارت نن الهاتف وقامت بتكسيره الي قطع صغيره وهي تبكي بقوه
وهي تقول لنفسها من ستر مسلما ستره الله يوم القيامة............
.............
علي الجانب الآخر في منزل صلاح كانت شاهي وملك يلعبون بالحديقه وشاهي تجري خلف ملك
ويضحكون بشده حتي جاء مالم يكن بالحسبان وقعت ملك وهي تجري وكانت تبكي وتصرخ بقوه
اقتربت منها شاهي سريعا
شاهي... ملك مالك حبيبتي
ملك... ببكاء... وقعتيني واتعورت
شاهي بصدمه... انا لا يا موكا انا بحبك
ملك بطفوله... لا وقعتيني
شاهي...ملك لا انا معملتش كده بطلي كدب كده غلط الكدب حرام وكده هتدخلي النار فاهمه
في تلك اللحظه وصل صلاح وسمع حديثها الي ابنته شعر بالضيق منها لانه تعامل طفلته هكذا
واقتربت منه ابنته تبكي بقوه....
ملك... بابي شاهي وقعتني واتعورت بص
وبالفعل كان ذراع وقدم البنت بيهم كدمات واثار دماء خفيفه
صلاح....وهو ينادي احدي الخادمات
حتي وصلت
صلاخ لملك... ادخلي معاها تغيري وتنضفي الجرح وبعدين نلعب انا وانتي وقبلها بخدها
ملك.. هنلعب بلاي استيشن
صلاح...ايوه
وبالفعل سمعت الطفله كلام والدها ودخلت بينما كانت شاهي تتابع ما يحدث وهي صامته
حتي اختفت الخادمه وملك وكانت تري نظرات اللوم والاتهام بعيون صلاح
شاهي.... انت فاهم غلط
صلاح...بعصبيه.... بنتي لا يا شاهي بنتي خط أحمر فاهمه
شاهي بحزن. ...ربنا عالم اني معملتش حاجه وبعاملها ازاي انت فاهم غلط
صلاح... انا قلتلك وخلاص ودي اخر مره فاهمه تعامليها كده متعمليش دور زوجه الاب علي بنتي لاني مش هقبل فاهمه
شاهي بصوت مخنوق .....حاضر
وتركته وتوجهت الي الداهل ومنها الي غرفتها.
صلاح لنفسه.... انا سبت مراتي علشان بنتي ولو وصل اني اسيبك علشانها هسيبك لاني مش هسمح لحاجه تدمر بنتي مهما حصل.....
.............
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الثالث و العشرون من رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد
تابع من هنا: جميع فصول رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة