U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد - الفصل الرابع و الثلاثون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والروايات حيث نغوص اليوم داخل قصص العشق والغرام وقصة رومانسية جديدة  للكاتبة المميزة لولو الصياد, وموعدنا اليوم علي موقع قصص 26 مع الفصل الخامس و الثلاثون من رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد. 

رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد - الفصل الخامس و الثلاثون

رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد
رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد

رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد - الفصل الخامس و الثلاثون

كرم.... انتي اكتر يا مريم
مريم وهي تنتفض من التخت وتقف بسرعه كبيره
وهي تنظر له بشوق
مريم.... كرم انت رجعت
كرم وهو يقترب منها ويبتسم
كرم.... ههعههههه لا خيالي اكيد رجعت
خجلت مريم من مشاكسته لها ونظرت ارضا
بحياء ولكن كرم شعر بخجلها واقترب بيده من وجهها ورفع ذقنها ونظر بعيونها بشوق
كرم.. ...وحشتيني
مريم بحب وشوق حقيقي
مريم... انت كمان وحشتني اوي ولكن كرم لم ينتظر وانما ضمها اليه بقوه شديده اليه نست مريم نفسها ورفعت يديها وضمته اليها هي الاخري بقوه شديده وهي تستنشق رائحته
كرم.... اشتقت ليكي اوي ولبرائتك
مريم بهمس.. انا حسيت ان الوقت مكنش بيمشي ابدا كنت حاسه ان حياتي وقفت وانت بعيد عني
كرم... وهو يبعدهاعنه وينظر لشفتيها وكان يهم بتقبيلها
ولكن مريم وضعت يدها علي شفتيه ومنعته من تقبيلها
مريم. ....لا يا كرم
كرم.... انتي مراتي يا مريم
مريم. بس لسه مدخلناش وانا مش هعمل كده غير بعد الدخله الزواج اهم شرط فيه الاشهار يا كرم مش العقد عند الماذون وبس ولازم كمان احترم ثقه اخويا فيا حتي لو كنت جوزي يا كرم لكن لسه في نظر اخويا والناس خطيبتك ولحد ما ندخل بعد بكره مش هعمل حاجه غلط انا اسفه لكن ده هو الصح واللي اتربيت عليه كرم وهو يقبل جبينها
كرم... كل يوم بتثبتي ليا ان اختياري صح
مريم... انا هروح بقي
كرم... استني هوصلك
مريم... اوك
.....‘
علي الجانب الآخر كان امير يجلس امام مرام في احدي المطاعم
مرام بغضب ....في ايه يا امير حكايتك ايه
امير... مفيش حاجه مالي
مرام.... متغير اوي وبعيد عني ده مش منظر واحد هنجوز بعد ايام
امير... انا تمام يمكن ضغط الشغل بس وكمان لاني ناوي استقيل من شغلي واشتغل مع كرم ابن خالي
مرام.... ليه هيديك كام
امير.... بيقولي 6000جنيه.....
امير.. بيقلي 6000جنيه في الشهرغير نسبه منكل صفقه
مرام بفرحه.... حلو اوي ده شغل تمسك فيه بايدك وسنانك
امير وهو يري حبها للمال وجشعها لاول مره يراها علي حقيقتها
امير.... اه
مرام.... مش هتحكيلي حكايه ياسمين
امير.... حكي لها كل شيء خاص بياسمين
ياسمين... اه ياعيني صعبانه عليا يعني انت جبتها من عمارتنا اللي فيها الشقه
امير.. اه هي بنت بريئه دون شعر منه سرح بياسمين وتحدت بحب عنها لم يكن يدرك ان مرام لاحظت حبه لياسمين والغيره تنهشها وعلمت سبب تغيره وعلمت ان وجود ياسمين خطر عليها
امير... بريئه اوي بنت شبه الاميرات جمالها مفيش زيه بحس انها طفله في كل حاجه حساسه اوي بتشيل جوها كتير رغم كده الابتسامه مش بتفارق وشها
مرام.... بسخريه...اه ماهي صغيره لسه طفله بالنسبالك يا حبيبي دي لسه في ثانوي
امير بحزن...... صح فعلا
مرام.....طيب بقولك انا عاوزه امشي علشان ماما وكده
امير ....ماشي هوصلك
مرام.... لالا هركب تاكسي
امير... وه يشعر انه هم وانزاح عن كتفيه
امير. ....طيب
خرجت مرام من المطعم وهي تغلي من الغضب وركبت تاكسي وتوجهت الي العماره وسالت البواب عن شقه اهل ياسمين وصعدت اليها
رنت جرس الباب ففتح لها شاب في العشرين
الشاب.... وهو ينظر لها باعجاب
الشاب.... ايه الحلاوه دي
مرام بعصبيه....ممكن مدام سنيه
الشاب... عيوني يا قمر اتفضلي
دخلت مرام الشقه ومنها الي الصالون واختفي الشاب وماهي الا دقائق ودخلت سنيه
سنيهوهي تسلم عليها وتنظر لها بتعجب
سنيه... اهلا يا حبيبتي انا سنيه خير
مرام بجديه.... انا اسمي مرام لينا شقه هنا بس انا جايه اعرض عليكي حاجه هتعجبك جدا
سنيه.... خير
مرام.... ياسمين انا عاوزها ترجع هنا تاني وتجوزيها لاي حد باقصي سرعه
اخو سنيه... اتجوزها انا عاوزها
مرام.... ماليش فيه بس ترجع هنا وتسيب بيت خطيبي لانها قاعده هناك وانا مش عاوزه كده وحكت لهم ما حدث بين ياسمين وامير واستقرارها عنده بالمنزل
سنيه.... وانا هستفيد ايه
مرام... اولا هتجوزيها لاخوكي من غير نا تغرمي مليم ثانيغ هتكون خدامه عندك ثالثا تكوني ضامنه انها لو ابوها مات مش هتطالب بالورث وكمان انا هديكي 20الف جنيه
سنيه بتفكير.... 20الف
مرام بتاكيد.. ايوه بس ترجع هنا باقصي سرعه
سنيه.. اديني العنوان وانا هتصرف ومبقاش سنيه ان ما خليتها تتمني الموت
اخو سنيه.... اخيرا البت دي هتكون ليا امسكها بس وتكون مراتي وهطلع عليها القديم والجديد .....
........
علي الجانب الاخر كانت تجلس شاهي مع والده امير في الصالون
الام... ..انهارده ميعاد الدكتوره صخ
شاهي... ايوه هشوفه علي الجهاز واسمع نبض قلبه
الام... يجي بالسلامة ان شاء الله
شاهي.... يارب
الام.... صلاح مش رايح معاكي
شاهي بكدب.... هو مشغول محبتش اشغله معايا واعطله عن شغله هروح انا وخلاص
صلاح من خلفها
صلاح.... لا يا شاهي انا جاي معاكي وجلس الي جانبها وامسك يدها كانت تعلم انه يمثل الحب فقط امام والدته بينما هو يقسم انه كان يستغل الفرصه فقط ليلمسها بوجود والدته ويشعر بنبضها تحت يديه
شاهي.... بهمس.... وهي تراه يلعب باصابعه بيدها
شاهي.... صلاح بس بقي
صلاح بابتسامه...حاضر
وهنا حضرت الخادمه وهي تقول
الخادمه.... صلاح بيه الست والدة ملك هانم جت وطلعت فوق اوضتها
صلاح وهو ينتفض بغضب
صلاح....نعم جت وايه اوضتها انتم بتخرفوا ولا ايه

..........
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الخامس و الثلاثون من رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد
تابع من هنا: جميع فصول رواية حبيب الروح بقلم لولو الصياد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة