U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن - الفصل الأول

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والخيال مع قصة عشق جديدة علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع رواية رومانسية جديدة ومع الفصل الأول من رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن.


تابع من هنا: تجميعة روايات رومانسية مصرية

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن - الفصل الأول

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن
رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن - الفصل الأول

تستيقظ سيلين وتقوم تغسل وشها علشان تصلي وبعد كده راحت تصحى اختها شغف اللي هيا بتعشق السرير
سيلين:اصحى يا زفته بقا
شغف:بس بقا يباي ده حتى مقولتليش صباح الخير
سيلين :صباح العسل عليكي يالا قومي يلا
شغف:حاضر
سيلين :هروح اكلم رودي علشان استعجلها
شغف:اوك
سيلين راحت تكلم رودي علشان تستعجلها وشغف قامت مغطيه وشها تاني ونامت قامت سيلين نمت عليها وقومتها ب العافيه
شغف لبست بلوزه حمره قصيره وبنطلون ابيض برمودا
اما سيلين فكانت لابسه فستان ازرق غامق وبحملات رفيعه
نروح مكان تاني
حمزه نايم لقى تليفونه بيرن بيبوص جنبه لقى واحده كان جيبها معاه امبارح بعد ماكان سهران في ال Night club
بصلها بقرف وقام
حمزه:قومي يابت من هنا
البت قامت وبدلع صباح الخير يا باشا وقامت بايسه حمزه من شفايفه بشهوانيه
حمزه بارف :فلوسك اهي مش عايز اشوفك تاني داكم لارف
بعد شويه وبعد ما البت مشيت حمزه قام اخد شور ولبس وقميص ازرق غامق وبنطلون اسود وسرح شعره وحط البرفيوم وكان مزززز
وبعد كده لانه تلفونه بيرن شاف المتصل قام ضحك وقام رد
حمزه:ايه صحبي طول الغيبه دي وحشني اوووي
مراد:وانت كمان وحشتني اوووي والله يا برنس
حمزه: المهم انت اخبارك ايه يا برنس
مراد: كويس يا حموزتي ههههه
حمزه:انت هتستهبل يالا ولا ايه حموزتي دي يا روح امك
مراد:هههههههههه خلاص فكك عندي ليك خبر بمليون جنيه
حمزه :ايه هو ياعم المليونير
انا صفيت حساب الشركه اللي في لبنان وهنزل النهارده مصر وهعمل شركه وانضم معاك علشان نرجع الضلع الثالث
حمزه :ايوه بقا ده احسن خبر ع الصبح
مراد:ههههه اي خدعه
حمزه :خلاص هستقبلك انا وخالد في المطار
مراد:اوك
حمزه:طب يلا علشان معطلكش سلام
مراد:سلاموز يا صحبي
نروح عندهم
سيلين:صباح الفل يا ست الكل
سما:صباح الخير على بنوتي العسل
شغف:يسلام وهو انا بنت البطه السوده مثلا هو انا مليش في الدلع ده ولا ايه
سما:لا طبعا انتي الكل في الكل هنا
شغف:انتي اللي نصراني ديما يا حجه تسلميلي يا سمسم
سما:قومي يا بت من هنا قال سمسم قال
سيلين:خلاص يا ماما احنا نازلين علشان رودي تحت السلام عليكم
سما:وعليكم السلام يا بنتي
البنات نزلوا وشافوا رودي وسلموا عليها
رودي كانت لابسه فستان نبيتي بحملات رفيعه ويوصل لحد الركبه وسابت شعرها مفرود
رودي :يابنات حازم هيرجع النهارده من السفر
شغف:ايوه كده
سيلين:يابن لايه وحشني اووووى المهم هنخلص المحاضره ونروح نستقبله في المطار
رودي وشغف:اوك
اما عند حمزه
كان منهمك في الشغله وفجأه دخل عليه خالد من غير ما يخبط
خالد :ايه يا برنس مالك جيبني على ملا وشي من الشركه ليه
خالد كان لابس قميص نبيتي وبنطلون ابيض
حمزه:مفيش ياعم هنروح نجيب مراد من المطار وخد المفاجأه صفي حساب شركته وهيعمل شركه معانا جنب شركتي وشركتك
خالد مش مستوعب صاحب الطفوله هيرجع تاني
خالد:انت بتتكلم جد طب قول والله كده
حمزه:ههههههه والله
خالد:يسلام هترجع الضلع الثالث زي زمان فاكر ياض يا حمزه
حمزه:ياض يا ابن..... أااه طبعا هي دي ايام تتنسى كنا بنوقع نص بنات الجامعه وكنا ع طول نكون من لاوائل
خالد:ااااه طبعا دي ايام تتنسى بس كنت ع طول لأول
حمزه:امشي من هنا يلا
في الجامعه
شاب١:بص يلا الثلاث مزز اللي هناك دول
شاب٢:ايه ده هما مصرين ماتيجي نعلقهم يا حسام وناخد الواد حسن معانا
حسام :وماله يا محمد نعلق بس دول شكلهم رافعين رأسهم ومتكبرين اوووي
محمد:اصل دول اوائل الجامعه كل سنه هما الثلاث بيقفلوا بس انا هعرف ادخل منين يا حوسكا
بعد ما كل واحد خلص اللي وراه راحو المطار وكل واحد ريح لحد
سيلين:بقولكم ايه انا هروح اشرب
شغف ورودي:اوك متتاخريش علشان حازم لما يوصل
سيلين:اوووك
سيلين وهي ماشيه حد خبط فيها وكانت هتقع بس هو مسكها وشدها خبطت في صدره ياااترى مييين
نرجع كده ساعتين لورا
حمزه راكب عربيته وفرحان علشان صديق عمره ورجع اخيرا هيشوفه وهيقعد معاه وكان بيكلم خالد في الفون
حمزه:ايوه يا خالد
خالد :يسلام عليك لما بتبقى رايق يا حزومتي
حمزه:نعم يا روح امك
خالد:لا ياحبيبي بقولك اسبقني انت ع المطار وانا هحصلك يلا سلام عليكم
نرجع ل سيلين
سيلين:انا يا غبي يا حمار مش شايف قدامك وانت ماشي ولا انت أعمى وفضلت تتكلم
سيلين هي اللي كانت سرحانه وهي مشيه مش حمزه😂
حمزه :انتي بتكلميني انا يابت انتي
سيلين:لاء بكلم خيالك متخلف
حمزه:بت لمي لسانك انت متعرفيش انا مين ولا ايه
سيلين:لا معرفش ومش عايزه اعرف يا متعجرف يا مغرور يا...
حمزه:هشششش بس بقا يابت صدعتيني
سيلين:بت اما تبتك ياض
حمزه:يااض انتي بتقوليلي انا كده
سيلين لما شافت وش حمزه اللي بقا لونه احمر قامت تجري وسابت حمزه
حمزه بص جنبه ملقاش سيلين
حمزه:بنت ال.... سابتني وجريت مااشي
سيلين رجعت ل رودي وشغف لقتهم واقفين مستنينها وعلى اوجهم الغضب قامت جاريه والناس في المطار بيبصوا بستغرب إلى هؤلاء المجانين والفاتنات في نفس الوقت
سمع كلا منهم ان هناك طائره نزلت إلى أرض الوطن وما كانت لا الطائره التي فيها مراد وحازم أيضا
كل منهم يبحث ع مبتغاه فذهبوا يبحثوا عنهم
هبط حازم من متن طائره فجرت عليه سيلين ورودي وشغف وعانقوه فرتد إلى الخلف بسبب هجمهم عليه فضحك
حازم:هموت قبل ما ادخل دنيا يا جدعان
ونغزتوا رودي في كتفه
رودي :يسلام يا اخويا كل ده عشان حضن
حازم:وحشتني اوووي رودي
رودي: انت كمان يا زوما وارتمت في حضنه
سيلين :احنا الظاهر كده ملناش لزمه هنا يا اخت
شغف: الظاهر كده يابنتي يلا نمشي قبل ما يطردونا ب المره
حازم :ابعدي رودي وذهب إلى اخته المفضله هي وسيلين
فتح زراعيه على وسعهم ف ارتمت سيلين في حضنه وقالت تصدق وحشني حضنك ياض
حازم: وحشتني يا لمضه
حازم:حضن بقا يا لا يلا
شغف :حبيب قلب ليها
كل هذا ومراد لم ينزل عينيه من رودي وكم حس بالغضب عندما ارتمت في حضن أخيها ولم يلاحظ حمزه وخالد الذين كانوا أتوا وشاهدا كل الموقف
خالد :السماء بتمطر مزز النهارده ولا ايه مين ام احمر دي
حمزه :الحق يلا مراد معاهم تعال كده وكل هذا وهو يتوعد للسيلين في سره ذهبا إلى هناك وعانقا صديقهم
مراد :حمزه خالد احب اعرفك ب صحابي وشريكي ف الشركه حازم
حمزه: ازيك يا استاذ حازم
حازم: استاذ ايه ياعم خليها حازم
خالد: بالاحضان يا ابو زوما
حازم: بلا حضان اخلود
حازم: احب اعرفكم سيلين ورودي وشغف اخواتي قالها وهو يشاور عليهم
رد كلا من مراد وحمزه اهلا وسهلا
اما خالد فقال طب جوزهملي
سيلين:انا عن نفسي راضيا هو أطول الحلاوه دي قالتها وهي تبتسم بخبث لكي ترى رد فعل حمزه
خالد :على بركه لله يا انتي بيقولولك ايه
سيلين :انا اسمي سيلين بس قولي يا سيو
خالد :انتي بنت حلال يا سيو
حمزه بغضب: طب يلا علشان نروح
خالد: اوك يلا اشوفك تاني يا سيو
مراد: يلا يا جماعه انا عايز اتخمد
هي أتقنت الدور جيدا في نظر
إليها حمزه بغضب وتوعد
وذهب كلا منهما إلى منزلهم
ذهب النهار وأتى الليل سريعا وكل منا يفكر في شئ ولكن ستلعب الاقدار
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الأول من رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن
تابع من هنا: جميع فصول رواية عشقك جوا قلبي
تابع أيضاً: جميع فصول رواية حنين بقلم لولو الصياد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة