U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن - الفصل الرابع

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والخيال مع قصة عشق جديدة علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع رواية رومانسية جديدة ومع الفصل الرابع من رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن.


تابع من هنا: تجميعة روايات رومانسية مصرية

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن - الفصل الرابع

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن
رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن - الفصل الرابع

حمزه :انا قولتلك ايه على لبسك
سيلين: معرفش
حمزه :انا هعرفك بقا
انقض حمزه على شفتيها وكل ما يشعر أنهما يحتجان للهواء يبتعد ثم يعود مجددا إلى أن شعر بدماء في فمه فتبعد عن شفتيها ونزل ثم صعد إلى خديها وبسهما كل هذا تحت مقاومت
سيلين ولكنها أبت ان تنزل دموعها كي لا تبان ضعيفه أمامه أيضا هي مستمتعه لانوا هذا حبيبها نعم هل قالت حبيبها ااه حبيبها وقلبها أيضا ولكنها تحبه ولا تقول لأحد اخيرا ابتعد عنها ولسق جبينه على جبينها وانفاسه تعلوا وتهبط على وجهها
حمزه: سيلين انتي ملكي انا ومينفعش اي حد تاني يشوف حاجه ملكي متزعليش مني بس اتقي شري اسمعي كلامي ومش هعمل حاجه وحشه بس انت استفزتيني خرجتيني عن شعوري بلبسك ده يا سيو مااشي
سيلين :اشمعنى انا اللي ملكك يا حمزه
حمزه :يااه اسمي جميل أووي من غير مسيو
سيلين :مجوبتنيش
حمزه: على ايه
سيلين :اشمعنا انا
حمزه :غمض عنيه ولصق جبينه على جبينها وقال أمام شفتيها علشان....
في داخل الحفله
تجلس سيلين ورودي على المقاعد الخاصه ب مراد وحمزه وخالد
شغف: استاذ خالد حضرتك منعني اني اشوف اختي مالها وانا بصراحه سكتالك من الصبح وعايزه اعرف دلوقتي سيو فين لو سمحت علشان متغباش عليك انت وصحبك
خالد: بت انتي
مراد :بس يا خالد انسه شغف
شغف: بلاش انسه وحيات امك
مراد: شغف انا انا عارف حمزه كويس قووي وعارف تفكيره ومتاكد ان هو عمره ما هيأذيها او يعملها حاجه وكمان شويه هيكون موجود وهي معااه
رودي: بس هو ممكن يعني احم
مراد :ههههه ليه بس الخدود الحمره دي انا فهمك متقلقيش حمزه عمره ما يعمل كده
رودي :اااه شكرا
مراد :العفوا يا قمر في الخدمه
شغف: ايه ياعم هتعاكس اختي وانا قاعده
خالد :بس يا مزه
شغف: انت بتعكسني ولا ايه
خالد :اااه بعكسك عندك مانع
شغف: ااه طبعا
خالد :طب استني كده...
حمزه :علشان بحبك
سيلين بدون وعي: وانا بعشقك
وهذه المره وقفت سيلين على أصابع قدميها ولصقت شفتيها على شفتيه وقبلتهما برفق ولطف وكل هذا وحمزه مصدوم من اعترف سيلين له ثم تقبيله ايااه
ولكن الصدمه الكبرى لسيلين التي فاقت من سحر حمزه.و....
سيلين: انا اسفه مكنتش اقصد اعتبر ان انا مقولتش حاجه خاااالص اوكي
حمزه :بااس في ايه لكل ده وبعدين انا كمان بعشق امك
سيلين بخجل: ينفع ندخل علشان اتأخرنا
حمزه باس وجنتها
حمزه: ااه صح بس متنسيش لنا عزمك بكره على الغدا
سيلين :اوك يلا
حمزه :يلا ولسه هيدخلوا الفيلا حمزه مسك ايد سيلين
حمزه: متطلعش من ايدي
سيلين ابتسمت وخشت مع حمزه وفرحانه جداا
سيلين: حمزه هو اللي جايب مسك ده خالد صحبك
حمزه: اااه تعالي نشوف كده هيهبب ايه
سيلين: يلا
خالد :يا جماعه انا عايز اقولكم حاجه انا مكنتش مامن للحب ومكنتش بحب تصدقوا اني بحب من يومين بس تصدقوا ده بس انا مبعرفش اخبي حاجه مبعرفش اخبي مشاعري مبعرفش اخبي حبي لما كنت بشوف ناس كنت باغلس عليهم واقولهم ازاي يعني قلبي يدق علشان حاجه اسمها الحب لغايه ما اجت اللي خلتني اندم اني قولت ان الحب ده حاجه تافهه بس انا عايز اعترف لحبيبتي قدامكم كلكم عيزكم تشهدوا على قصه حب جديده شغف انا بحبك لا بحبك ايه انا بعشقك تقبلي تكوني حبيبتي ونور عيني ومراتى وكل دنيتي تقبلي تشاركيني حياتي وتنورهالي تقبلي احط ايدي في ايدك ونتولد من جديد يا حبيبتي
كل الناس اللي موجودين وافقي وافقي
شغف شافت سيلين بتقولها روحي واكنها اخدت لاستئذان جريت على خالد وحضنته جامد وعيطت على المشاعر اللي حستها وحبتها عيطت على حاجه كانت نفسها تحسها من زمان واتمنت في الوقت ده كانت قبلته من زمان شافته من زمان والحب ده كان يكون من زمان واتمنت ان الحب ده يدوم طول العمر وحبها ميموتش هي لقت الحب الحب اللي كانت بتتمناه زي حب والدها وولدتها اخيرا ياارب استجاب دعاها الحمد لله
شغف: وانا كمان بحبك اوي يا خالد بحس معاك بحجات عمري ما حستها وجنون من حبك وكلامك ودفا في حضنك انا محستش ب الدفا ده من زماان اوووي ياااه يا خالد كان نفسي ب الحب ده من زماان اوووي كان نفسي ب اهتمام وغيره وحب وكل حاجهه انت اللي هتكملي حيااتي انت مش هتسبني صح انت عارف انا كان نفسي بحب زي حب بابا وماما كده تصدق انا كمان مكنتش بصدق في الحب أوووي انا كنت بفضل اقول انا مش هحب ومش هتحب بس اتحبيت قووري كمان وحبيت اكتر ولا ايه لا عشقت اكتر ربنا يحميك ويخليك ليا يااارب
المره دي كل اللي في الحفله سقف على حبهم ده
حمزه: جماعه ثواني كده الكل بص عليه
حمزه :مكتوب عليا انا وصحبي نحب مع بعض وانا كمان حبيت واخده خياليه اول مادخلت الحفله خطفت انفاسي وكل حاجه فيا حبتها بقلبي وعقلي ورحي حبتها بكياني كله وعلى فكره هيا كمان توأم شغف انتو عرفين اول مكان اشوفها فيها اتهزقت منها وكنت مش عارف ارد عليها انتو عرفين ليه علشان انا سعتها اتهوست بيها كنت متغيب معرفتش ارد تخيلو كده.حمزه الألفي يقع في الحب في حب واحده من أجمل ما يكون نفسي اكمل حياتي كلها جمبك والحاجه الوحيده اللي تفرقنا هي الموت بحبك
سيلين: انا كمان بعشقك يا حمزه بحب ريحتك برفانك ضحكتك صوتك الرجولي اللي بعشقه تأليسك عليا غرورك على الناس وتكبرك قلبك اللي هو ملكي انا بعشق الطراب اللي انت بتمشي عليه بحبك يا حمزه مش ذَنبي ان انا حبيتك انت وسيم جدا يا حمزه انا اول مره كلمتك في المطار كنت بكلمك وبزعلقك علشان إداري إعجابي فيك ولمعه عنيا وعلى رأي شغف انا كنت بتمنى نصف حب بابا لماما بس انا بختلف عن سيلين علشان انا بامن ب الحب بقرا كتير عن الحب والعشق والتضحيه وكنت مستنيه الحب ده بأي طريقه نفسي اكمل حياتي كلها في حضنك بحبك
هذه المره وأمام الجميع قبل حمزه لسيلين وبدأت قصه حب جديده وتعاعهد على دوام الحب والاخلاص صفق الجميع على هذان العاشقين على عسقهم وشغفهم
رودي بخجل: هو ازاي يعمل كده قدام كل دول عيب
مراد بضحكه رجوليه: عيب ليه دي حبيبته ومفيش في الحب خجل عقبال اللي في باالي كده ياارب
رودي :هو انت بتحب حد
مراد: ااه وكل ما اقولها حاجه بتخجل وتتكسف بس متقلقيش هضيعلها خجلها وكسوفها دول
رودي: هاا وانا مالي
مراد بمكر :مش انتي اللي سألتي
رودي: انا ماشيه علشان اتاخرت
مراد بخبث: هتمشي ازاي من غير اخواتك
رودي: هاا ااه صح
في هذه اللحظه اتي شغف و سيلين وحمزه وخالد
سيلين :يلا يا بنات احنا اتأخرنا
رودي: ااه يلا
حمزه :خلي بالك من نفسك يا سيلين
سيلين :حاضر يلا سلام
وروح كلا منهما إلى منزله
في منزل حازم
عز :مالك يا حازم هتفضل سرحان كده ع طول
حازم: انت عارف يا عز كنت بعشقها ازاي وهيا مش عايزه تسامحني على حاجه مش ذنبي
عز :انا عندي الحل يا باشا
حازم: ايه هووو
ستوورب 😂
مريم :حازم يا حازم
حازم: ايه يا مريومه اتاخرتي ليه انا مستنكي من زمان
مريم :قلقتني في ايه
حازم: انا جبت الباسبور بتاعي خلاص وهسافر وعايز اكتب كتابي واتجوز وتسافري معايا
مريم :لا طبعا مش هسافر انا
حازم :ازاي يعني
مريم: يعني انا مش هسيب بلدي يا حازم واهجر
حازم: مريم متعصبنيش
مريم: بتعلي صوتها مين الي بيعصب مين
في هذه اللحظه فقد حازم اعصابه وضرب مريم على وجهها
مريم بدموع: انت انتهيت ب النسبالي يا حازم
فلاش باااك
عز :بص يا سيدي....
حازم: يابن الايه دماغ شياطين زي اخواتك
عز :طب نام بقا متصدعنيش
حازم: نعم يا روح امك
عز :بقولك تصبح عليا لموضوع
وقابل القمر الشمس وهو ذاهب لتنير هي الكون
في صياح اليوم التالي
استيقظت سيلين وذهبت إلى الحمام لتتوضا وتصلي وبعدها تقابل حمزه لكي تعرف ماهو الموضوع اما حمزه استيقظ
حمزه: يلا يا جدو اتأخرنا
الجد :انا مش مصدق يا حمزه يعني البنت انت بتحبها تكون بنت عمك وعمك الله يرحمه مات وعنده توأم وولد كماان
حمزه: لا صدق يا جدو ويلا بسرعه علشان منتاخرش على سيلين
الجد :ااه يلا
ارتدي حمزه بدله سوداء
حمزه اتصل ب سيلين
سيلين: الوو
حمزه: ازيك يا قلبي
سيلين :الحمد لله
حمزه: ديما بقولك انا هقبلك في مطعم...
سيلين: اوك سلام
حمزه: سلام
ذهبت سيلين وشافت حمزه جاي ومعاه واحد
حمزه: ازيك يا سيلين
سيلين وهي بتبص على الشخص :الحمد لله
الجد: انتي سيلين بنت أحمد
سيلين: حضرتك تعرف بابا الله يرحمه
الجد: ااه انا بقى ابو وه وجدك
سيلين......
الفصل الخامس
من غير مااحكيلك عن بكره ولا اجبلك سيره عن الماضي انا عمري ما عشت الا فيقربك واسيئلي فيعنيكي ع ميلادي من غير مااحكيلك عن بكره ولا اجبلك سيره عن الماضي انا عمري ماعشت الا فيقربك واسيئلي فيعنيكي ع ميلادي انا قصه اتكتبت ع ايدك من اول سطر مش عارف عني غير اللي انت عني عرفتيه انالقيت جمبك اياامي يومين في العمر محلمتش بيكي لكن بعديك حلمت بمين انا قصه اتكتبت ع ايدك من اول سطر مش عارف عني غير اللي عرفتيه انا لقيت جمبك اياامي يومين في العمر محلمتش بيكي لكن بعديك حلمت بمين من قبل ماقبلك ع فكره من قبل ما اشوفك وحشاني انا كنت بحبك من لأول وقابلتك حبيتك تاني
حمزه :يلا يا جدو اتاخرنا
الجد: انا مش مصدق يا حمزه يعني البنت انت بتحبها تكون بنت عمك وعمك الله يرحمه مات وعنده تؤام كمان
حمزه: لا صدق ياجدو ويلا بسرعه علشان منتاخرش على سيلين
الجد: ااه يلا
ارتدي حمزه بدله سوداء
حمزه اتصل ب سيلين
سيلين :الوو
حمزه: ازيك يا قلبي
سيلين: الحمد لله
حمزه :ديما بقولك انا هقبلك في المطعم...
سيلين: اوك سلام
حمزه: سلام
ذهبت سيلين وشافت حمزه جاي ومعاه واحد
حمزه: ازيك يا سيلين
سيلين وهي بتبص على الشخص :الحمد لله
الجد: انتي سيلين بنت احمد
سيلين :حضرتك تعرف بابا الله يرحمه
الجد: ااه انا ابقى ابووه وجدك
سيلين: ايه انت جدو طب ازاي طب تعرف حمزه منين هاا
الجد: انا ابو ابوكي حمزه يكون ابن عمك
سيلين: يعني انت يا حمزه كنت بتضحك عليا ومش بتحبني انت عملت كده علشان تجبني عند جده
حمزه :والله العظيم بحبك ومش بحب حد قدك والله انا بعسقك
الجد :مالك يا سيلين
سيلين.انت عارف ان بابا كان دايما بقولي عنك واد ايه انت حنين واد ايه بتحب بابا وكان ديما بيقولي ان هو زعلان علشان هو بعد عنك وانت كنت عايزه يكون جنبك هو قالي عن كل حاجه قالي ان كان مستهتر ومبيسمعش الكلام ومشى علشان انت كنت عايزه يعمل فرح كبير وتكتبله الشركه بس هو مرداش وزعقلك واخد ماما وهي حامل فينا انا وشغف ومش انت كنت بتترجاه ميمشيش بس مشي
الجد بعيون دامعه هو قالك كده
سيلين :ااه قالي كده بس هو بيحبك بجد يا جدي متزعلش منه
الجدو :انا مش زعلان منه مامتك عامله ايه
سيلين: دخلت في غيبوبه والله اعلم هتطلع منها ولا
الجد: انشاء الله هتبق كويسه
سيلين: ياارب
الجد :ياارب يا حبيبت جدو
سيلين: انت عارف بابا الله يرحمه كان نسخه منك
الجد: الله يرحمه بس انا نفسي في حضن من حبيبه جدو
سيلين: بس كده
وارتمت سيلين في حضن الجد سحب حمزه من حضن الجد واحضنها هو
حمزه: ايه ياعم انت ماصدقت ولا ايه دي بتاعتي انا وبس انا وبس اللي احضنها
سيلين بخجل: حمزه بس عيب كده
حمزه :عيب ايه
الجد: لا يا بابا الكلام ده كان زمان دلوقتي مفيش أحضان االا بعد كتب الكتاب
حمزه: اييييه لا طبعا
الجد :ده اللي عندي
حمزه: حرام عليك يا جدي والله ياريتني ما جبتها هناا
الجد :تعالي يلا يا سيلين علشان عايز اقعد معاكي
سيلين: يلا يا حبيبي
نروح بقا الهبل التانين
في شركه خاالد
خالد: شغف تعالي ورايا المكتب
شغف: حااضر
راحت شغف مكتب خالد
خالد: وحشتيني اووي
شغف بنصف عين :ياسلام يعني انت عايزني علشان كده
خالد :اه طبعا هي دي حاجه تتسكت عليها
شغف: تصدق انت حمار كبير اوووي علشان كده الموظفين هياخدو بالهم
خالد :تصدقي انتي فصيله اووي وانا عايز اضربك بالي في رجلي يعني انا بقولك وحشتيني انتي المفروض تقولي وانت كمان يا روحي او يا حبيبي وبعدين انا عايز كل ناس تاخد بالها انتي حبيبتي وانا عمري ماهخبي عن حد حبي ليكي وبعدين طظ في الموظفين دووول تعالي بقا اقولك كلمه في ودنك
شغف: لا خليهالك انا ماشيه
اجت تمشي قام خالد مسكها وبسها من خدها وسبها
شغف: ع فكره انت قليل الادب
خالد :انا طيب ومحترم خالص
شغف: اه مهو باين عليك يا قليل لادب
خالد :تحبي اوريكي انا قليل لادب ازاي
شغف: لا خليه لنفسك انت عارف انا مش هكلمك تااني ابدا يلا انا ماشيه
خالد :طب استني اصلحك
شغف: لا وقامت طلعت لسانها وجرت
خالد: يابنت المجانين
خالد طالع بعد ماخلص شاف فون شغف بيرن وهي مش موجوده قام فاتح
المتصل....
اما عند حازم عز
حازم: انا هبدا الخطه النهارده
عز: اشطا وانا هظبط الدنيا
بعد الحوار ده بساعه سمعوا حد بيرن في الجرس
فتح حازم لقا مريم وهي بتقول معلش يا حازم بس انا عز كلمني وقالي انك مش في البيت وهو تعبان
جاء حازم رد
بنت :ايه ده مش معقول المشمهندس حازم معايا في نفس العماره والدور كمان
حازم: معلش انا معرفكيش
البنت: ليك حق طبعاا دانت كل البنات في لبنان كانو مستنين اشاره واحده بس منك اااه صحيح نسيت اعرفك بنفسي انا ليلى
حازم: اااه اهلا وسهلا
في نفس الوقت ده عز طلع من اوضه عز اوباااا مين الصاروخ دي يالا
ليلى :هههههه لك شو مهضوم
عز :اااه انا مانا عارف ههههههه
ليلى وهي بتشاور ع مريم :ايه ده هي دي واحده من المعجبين بتوعك اكيد صح
حازم: لا طبعا دي.....
مريم :استنى انت يا حازومه انا اكون يا ماما...
في نفس عند سيلين
سيلين :جدو حبيبي انا هتصل ب اخواتي لاتنين علشان اقول...
قطع كلامها تخبيط ع القصر جاامد
الجد: روحي افتحي يا سيو دا حمزه
سيلين: حااضر
فتحت سيلين وكان فعلا حمزه بس المفاجأه انه كاان...
اما عند مراد ورودي في الشركه
رودي كانت قعده مع زملائها في الشركه وكاان في شاب عمال يبصلها ويضحك ويبصلها بأعجاب وفجأه دخل مراد
مراد :بعد ازنك يا رودي كده تعالي عيزك
رودي :حااضر ثواني وجايه
مراد: انا قولت تعالي
رودي: وانا قولت حااضر جايه
الشاب :بعد ازنك انت بتكلمها كده ليه
مراد ضربه في وشه وقال وانت مال امك انت يا...
رودي: مراد خلاص يلا علشان خطري
مراد: يلا قدامي ومسمعش منك ولا كلمه زياده
رودي بصتله بغضب ووشها احمر مراد حاول ميضحكش علشان شكلها وفعلا قدر بصعوبه دخلت رودي ومراد المكتب
مراد :اترزعي
رودي: دك رزعه تخدك
مراد: نعم سمعيني كده تاني علشان مسمعتش
رودي :بكح وعملت نفسها بتكح
مراد مقدرش يمسك نفسه اكتر من كده وفضل يضحك ههههههه
رودي: انت اصلا بارد ومستفز وانا معتش هكلمك يا بارد عاااا
مراد :بس يا بنت علشان مزعلكيش ايه ده طفله انا مشغل عندي طفله
رودي: انا عجبني نفسي وبعدين انا مش طفله وانت ازاي تكلمني كدا قدام صحابي وزمايلي ع فكره وانا اتكسفت يا باااارد
مراد بغضب :صحيح فكرتيني انتي ازاي تقعدي معاهم وتهزري وتضحكي بصوت عالي اوي كده
رودي: وانت مالك
مراد :علشان....
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الرابع من رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن
تابع من هنا: جميع فصول رواية عشقك جوا قلبي
تابع أيضاً: جميع فصول رواية حنين بقلم لولو الصياد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة