U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية حنين بقلم لولو الصياد - الفصل التاسع والعشرون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع قصة جديدة من قصص متزوجين للكاتبة لولو الصياد علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل التاسع والعشرون من رواية حنين بقلم لولو الصياد. 

رواية حنين بقلم لولو الصياد - الفصل التاسع والعشرون

تابع من هنا: تجميعة روايات رومانسية مصرية
رواية حنين بقلم لولو الصياد
رواية حنين بقلم لولو الصياد

رواية حنين بقلم لولو الصياد | الفصل التاسع والعشرون

فتحت حنين الهاتف الذى اعلن عن وصول رسالة وكانت صدمتها كبيره للغايه فكانت الرساله مرسله على الحساب الخاص بها ببرنامج الواتس اب وكانت تحتوى الرساله على صور لها هى وكامل فى أوضاع مخله وسيئه للغايه ومرسله من رقم كامل شعرت حنين بان الارض تهتز تحت اقدامها لم تدرى ماذا تفعل فهذه الصور مفبركه بالفعل ولكن ماذا سيحدث اذا وصلت الى يد خالد هل سيصدقها لا فهو دائما سريع الانفعال بشدة ولا يستمع لحد ماذا افعل ياالله ساعدنى كانت حنين كئيبة حزينه حين خرجت الى خالد....
خالد وقد لاحظ تغييرها....حنين مالك فيكى حاجة. ...
حنين....لا بس صدعت شويه من الدوشه ....
خالد...طيب تعالى نقعد احسن. ..
حنين....طيب. ...
......
خارج القاعه....
اسر ....ههههههه وانتى بقه لمضه كده مع الكل ولا انا بس...
ليلى ....انا ده انا حتى مش بتكلم خالص...
جاء صوت من خلفهم ....اه فعلا تصدقى انى هقتلك قاعده تضحكى وسيبانى .....
ليلى ...وهى تحتضن صديقتها....اسفه يا هديه والله بس الاستاذ اسر هو اللى خبطنى وكسر صندلى ...
اسر....برىء يا بيه والله. .....
هديه ....خلاص حصل خير والاستاذ جمال قام بالواجب.....
جمال .....مفيش بينا الكلام ده يا انسه هديه....
اسر ....ايه يا جماعه حكايه استاذ وانسه دى منشيل الالقاب احسن ....
ليلى ...معاك حق صحيح نسيت اعرفكم ببعض ده اسر ظابط شرطه وصديق جمال اخو العروسه ودى هدية صحبتى ...
اسر ....اهلا تشرفت بيكى يا هديه ..
هديه ...الشرف ليا
جمال. ...ايه يا جماعه هنفضل واقفين كده ماتيجى ندخل جوه نشرب حاجه....
ليلى ....فعلا ههههههه والا شهد هتخرج تقتلنا....
الجميع.....ههههههههعع.....
........
فى الداخل كانت حنين لا تعى ما حولها فقط تفكر فيما فعله ذلك الخسيس كامل كيف يفعل هذا يارب ماليش غيرك.....
.......
اشار محمود الى خالد أن يأتى له .....
خالد....حنين ثوانى هشوف خالد عاوز ايه...
حنين...طيب.....
......
فى نفس الوقت دق هاتف حنين وكان المتصل ذلك الخسيس كامل.....فقامت من مكانها لتخرج لترد عليه خوفا من ان يرسل تلك الصور الى زوجها....
.........
ليلى .....صحيح يا جماعه هو مفيش حاجه تتشرب غير البيبسى ....
اسر. ...امال عاوز ايه خمره هههههه
ليلى ... لا بس هديه مش بتشرب غير العصير يا فالح.....
جمال....طيب انا هقوم اجيب ليها عصير ...
هديه...بحرج ....مفيش داعى مش مهم....
جمال ...ازاى لا طبعا ....
.......
خرجت حنين لترد على ذلك الخسيس. ....
حنين ...الو ....
كامل....حبيبة قلبي حنون....
حنين ...انت انسان واطى وحقير ....
كامل. ...عيب يا نونو وبعدين مش خايفة طولت لسانك دى توقعك فى مشاكل....
حنين...بحزن.. .حرام عليك انت بتعمل كده ليه انا عملتلك ايه ....
كامل....سبتينى وانا بحبك وانتى من حقى ....
حنين....وانا بكرهك يا اخى حس ...
كامل....ههههههههه ....
حنين. ...انت عاوز منى ايه يا كامل اخلص اكيد اللى عملته ده له هدف....
كامل....عيبك انك فهمانى يا حبيبتى ....
حنين....اخلص عاوز ايه....
كامل....مبلغ صغير كتعويض لبعدك عنى يا حبيبتي. ...
حنين....عاوز كام وتبعد عنى .....
كامل....شوفى انتى بئه بيتك وحياتك يسوا كام....
حنين....من غير مراوغة وكلام كتير قول عاوز كام.....
كامل....مبلغ بسيط خمسه مليون جنيه. ...
حنين....ايه كام وانا اجبلك مبلغ زى ده منين ...
كامل...مش مشكلتى ولو المبلغ مكنش عندي خلال يومين صدقيني هتندمى اوى.....
وأغلق الخط .....
حنين بكت بقهر ....منك لله يا اخى .. .
فى نفس الوقت لاحظ جمال خروج حنين فذهب خلفها وسمع الحديث بينها وبين كامل وبكائها .....
كانت حنين تبكى حين سمعت صوت جمال....
جمال....بقلق....حنين مالك بتعيطى ليه. ...
حنين ..وهى تمسح دموعها ....مفيش حاجة. ...
جمال....حنين انا اسف بس سمعت المحادثة غصب عنى احكيلى يمكن اقدر اساعدك ...
حنين. ...ببكاء....انا حياتى ادمرت ...
جمال ...ازاى احكيلى .....
حكت حنين كل شئ الى جمال حتى يساعدها وكانت تبكى بحزن وقهر ...
جمال....الكلب الواطى انا هعرف ازاى اربيه.....
حنين ....انا هديله الفلوس وخلاص....
جمال...وتفتكرى انك لو اديتى للكلب ده الفلوس هيبطل لا يا حنين هيفضل مل شويه يستفزك ويأخد فلوس ده نوع واطى انا عارفه ...
حنين ...طيب هعمل ايه ده مدينى مهلة يومين بس وبعد كده معرفش هيعمل ايه...
جمال....متقلقيش يا حنين انا عاوزك دلوقتى تكونى طبيعيه خالص وبكره عاوز تقابلينى فى....... الساعه 11 الضهر ونتكلم ونشوف هنعمل ايه بس مش عاوزك تبينى اى حاجة لجوزك....
حنين...حاضر ....
جمال...دلوقتى عاوزك تدخلى عادى وتخليمى طبيعية. ..
حنين....طيب.....
دخلت حنين وتركت جمال وحده يفكر ....
جمال لنفسه....انا ليه لما شفت حنين بتعيط حسيت كانى شايف شهد قدامى ليه حسيت انها اختى مش حبيبتى معقول الحب ليها كان وهم زى ما اسر كان بيقولى ههههههه صح يا اسر طلع عندك حق وعمرى ما حبيت حنين بس انا لازم اساعدها تخلص من الكلب ده ومحتاج مساعده اسر عمرى ما هسيب حد يدمر حياتها هى وجوزها ابدا مهما حصل ......
......
دخلت حنين من باب القاعه وتوجهت تجاه خالد الذى لاحظ اختفائها وحين سأل الجد لم يعرف اين ذهبت وحين رائها وهى تقترب منه لاحظ دخول جمال ايضا الى القاعه فاشتعل بالغضب لقد خرجت لترى ذلك الحقير لم تستطيع ان تنساه الى الان. ....
خالد....كنتى فين....
حنين. ..بتوتر....كنت فى الحمام بظبط الميك اب ....
خالد. ...اوك تمام. ...
حنين. ..محمود كان عاوز ايه....
خالد...مفيش بيقول زهق وعاوز ينهى الخطوبة. ...
حنين....اه بس لسه بدرى ....
خالد....عادى ......
........
رجع جمال الى الطاوله ومعه العصير الخاص بهديه....
جمال. ..اتفضلى .....
هديه ....شكرا ليك......
جمال هامسا لاسر باذنه.....اسر انا عاوزك تقابلنى بكره فى كافيه.....الساعه 11....
اسر ....ليه فى حاجه....
جمال....ايوه بس انت قابلنى بكره واوعى تتاخر ....
اسر .....تمام.......
............
على طاوله بدر و سوزان.....
بدر....ايه الاخبار.....
سوزان....يعنى مش شايفه شكلها وصلتلها الصور. ... بدر...تمام اوى كده والمبلغ. ....
سوزان...خمسه مليون زى ما اتفقنا هو هياخد مليون واحنا الباقى ....
بدر....ومش هيبقوا اخر خمسه هههههههه انا لازم اخد كل الفلوس منها....
سوزان...متستعجليش كله باوانه هما خمسه الاول وبعدين هيزيدوا هو احنا ورانا غيرها.....
بدر....فعلا هههههههه بس حلوه حكايه الصور دى ....
سوزان...البركة فيكى انتى اللى ادتينا صورها اللى نسيتها عندكم .....
بدر....حظنا بئه هههههههه ....
سوزان....بس واضح انها بتخاف من جوزها اوى. ...
بدر....فعلا هههههههه. ....
سوزان...كلها يومين وناخد الفلوس وكده ابتدينا اللعب الصح......
............
محمود.....شهد .. .
شهد بعصبية. ...افندم.....
محمود....انا هعدى عليكى بكره علشان تروحى معايا نختار فرش الجناح بتاعنا....
شهد...روح لوحدك مش هيفرق معايا...
محمود بحزم....يعنى ايه انا بقولك هعدى عليكى يعنى هعدى عليكى خلاص....
شهد..بغضب..طيب .........
...........
الجد .....مالك يا حنين شكلك بالك مشغول. ....
حنين. ..انا لا يا جدو سلامتك. ...
الجد...لو فى حاجة قوليلى يا حنين انا اكتر حد هيخاف عليكى....
حنين. ..هقولك يا جدو بس مش دلوقتى وارجوك متضغطش عليا ....
الجد....ماشى يا حبيبتي وانا هستناكى ......
.............
خالد مفكرا ...للدرجه دى يا حنين مش قادرة تبعدى عنه حتى قدام الناس مش عامله اعتبار ليا ابدا ماشى ويا ترى بئه اتفقتوا على ايه على ميعاد تتقابلوا فيه ولا مكان بعيد عن الناس وانا ايه المغفل بس لا يا حنين انا هعرفك ازاى تخونينى ..............
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل التاسع والعشرون من رواية حنين بقلم لولو الصياد
تابع من هنا: جميع فصول رواية حنين بقلم لولو الصياد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة