U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن - الفصل الرابع عشر

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والخيال مع قصة عشق جديدة علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع رواية رومانسية جديدة ومع الفصل الرابع عشر من رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن.


تابع من هنا: تجميعة روايات رومانسية مصرية

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن - الفصل الرابع عشر

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن
رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن - الفصل الرابع عشر

ستشعر بجمال الحياه عندما تجعل لكل يوم صفحه جديده وتترك الماضي باعبائهه ولا تعود اليهه
بدموع حمد لله ع سلامه سالم: اتوحشتك جوي يا اختي
سما :انت اكتر يا....
سماء  :خيتي توجم جلبي حمد لله ع سلامتك
سما :توجمي بير أسراري اتوحشتك جوي
وذهبت سما عند والدتها والتقطت ع يدها وطبعت قبله عليها
سما :كيفك ياما
أمنه :بخير يا بتي بخير
سيلين :بااس ماما هو انتي بتتكلمي شبهم طب علميني يا حجه الله يخليكي
سالم :انتي بجا بنت اختي الكبيره
سيلين بغرور مصطنع :احم انا اكبر من دي
وهي تشاور ع شغف ب خمس دقايق
سالم :بجد يعني انتم توأم
شغف :تصور يا خاال ان المغروره دي تبجى خيتي
وقضوا وقتا من الضحك بعد رجووع اختهم المغتربه بااس نعرف العيله بقا
احمد اخ سما الكبير يبلغ من العمر ٥٥عاما زوجته متوفيه لديه ٢اولاد وبنت واحده
سليم الابن الأكبر باار لوالده يبلغ من العمر ٣٠عاما مقتول العضلات لديه عيونا رماديه وشعر ليس بنااعم يحب ابنه عمه ولكن لم يصارحها خائف منها ان ترفضه
معتصم يبلغ من العمر ٢٧لديه نفس صفاات سليم ولكنه لا يحب احد
سيلا تبلغ من العمر ٢٠عاما لديها عيون سوداء لامعه وشعر اسود حريري قصيره القامه وتحب ابن عمها وهو أيضا وابن عمها متكلم عنها إلى عائلته
عائله سالم لديه بنتين وولد
فريال زوجت ساالم امرءه حقوديه ولا تحب احد سوى أولادها
أدهم يبلغ من العمر ٢٥ عاما يملك عيونا خضراء وجسد مفتول العضلات طويل القامه يحب سيلا ابنه عمه
هند ٢٢معجبه ب سليم ولكن هي تريده ان ياخذ خطوه ويخطبهاا
اسيل تبلغ من العمر ٢٠عاما تحب معتصم ولكنه لا يشعر بها
في صباح اليوم التالي
في سرايا حميد
تجمع كل النساء والرجاال في غرفه ما كبيره وكان كا الاتي سيلا واسيل وهند في عزله وسيلين وشغف ورودي في عزله وسما وسماء وفرياال والحاجه مع بعض
حمزه ومراد وخالد وعز وايضا سليم وادهم ومعتصم يجلسون ع الارض الخاصه ب الغرفه فجأه قالت فريال بتكبر انا أدهم ابني عارف الانجليزيه والعربيه
سيلين :اوو سوري يا طنط انا معايا خمس لغات
معتصم ب إعجاب :بجد
سيلين :اااه طبعا
معتصم :خلاص قولي لجوزك انك بتحبيه ب لغات مختلفه
سيلين :لا ط...
معتصم :لو مقولتليش هنعرف انك بتضحكي علينا
سيلين :لا خلاص ب العربي انا بحبك ب الانجليزي I love you ب الفرنسااري  'Je t 'aime ب الألماني ich Ieibe dich  هاا خلاص صدقتوا
الجده :ربنا يحميكي يا بتي
خالد :اي يا جماعه انتم نسيتوا احنا كنا جين لي ولا اي انا جااي علشان اكتب كتاابي انا وصاحبي
الجد :أعزنا يا ولدي نسبناك بعد ما شفنا الغاليه
خالد :طب يا جدو حميد ويا جدو محمد حددوا بقا معاد للفرح وكتب الكتاب
حمزه :اي يابني مستعجل كدا ليه بس
خالد :اسكت انت والنبي ومتتكلمش احسن دا انت معملتش خطوبه يابني انت قعدت اسبوع واتجوزت والدنيا هايصه معااك
حمزه :الله اكبر عليك وع قرك
خالد :لا والله انا مش بقر انا بحسد بس
حمزه :اه مهو واضح
سيلين :ااه حمزه بطني بتوجعني
حمزه :شوفت قريت ازاي
جلس حمزه بجوار سيلين واخذها إلى حضاانه ولم يعلم انه عيب في قوانين هذه السرايا
فريال :ايه جلت الحيا دي عااد
الجد محمد :اي في اي يا مدام مراته وهو حر ولا اي يا كبير
الجد حميد :صح يا حج
صمتوا قليلا فقال الجد انتي متجوزه بقالك اد ايه يا بتي
سيلين بحرج :بقالي شهر ونصف يا جدوا
الجد حميد :ولسه محملتيش خاالص
قالت سيلين وهي تمنع سقوط دموعها لا يا جدي انا حملت بس ربنا ماردتش سقط وانا ركبه العربيه مع حمزه وجين الصعيد
الجده بشهقه :يمرري سقطي ومجولتيش يا بتي يا خبر دا انتي دلوجتي تعبانه يا نضري
سيلين :لا يا تيتا انا مش تعبانه
حمزه :عندك حق يا حجه هي لازم تستريح علشان ميحصلش مضاعفات ولا حاجه ولا انتي  اي رايك يا حجه
الجده :صح يا والدي يلا يا بت ع جوه
سيلين :بس يا....
الجده :مبسش انا جولت يلا يبقى تطلعي وانتي ساكته
سيلين :حااضر
حمزه :يسلم فمك يا حجه
الجده :يجطعك يا واد انت بتتكلم كيفنا اهو
حمزه :ااه طبعا دا انا
ولكن قطع حديثه صوت سيلين
سيلين :حمزه تعالى اسندني علشان بطني وجعاني ومش قادره اطلع ب
حمزه :حااضر يا حببتي جااي
ووجه حديثه إلى العائله بعد اذنكم هطلع انا
ووافقه الجميع في الرأي  صعد حمزه إلى سيلين ولكن هم لا يعرفون غرفتهم
سيلين :طب احنا نعمل اي بقا
لمحت سيلين سليم خارج من غرفته هندهت عليه سليم يا سليم
نظر إليها سليم بوجه بشوش وقاال في حاجه يا سيلين
سيلين :اي يا سليم معلش انا مش عارفه فين الاوضه بتاعتي
سليم :بس كدا من عنيا تعالي معايا
ومسك يديها وذهب كل هذا تحت أنظار حمزه المتوعده الغاضبه لسيلين اوصلها سليم إلى غرفتها
سليم :اهي يا ستي الاوضه بتاعتك
وقرص ع خدها كنوع من الهزار فضحكت سيلين
:اي يابني ايديك تقيله
سليم :معلش بقا
حمزه :اااه صح
سليم :معلش يا حمزه مخدتش بالي انك موجود
حمزه :لا عاادي خد راحتك
سيلين :سليم اشمعن انت مش بتتكلم زيهم صعيدي
سليم :كيف يعني انا بتحدث صعيدي يا خيتي جدامهم بس افهمتي ولا لساتك مفهمتيش
وقد تحولت نبره صوته
انا اصلا كنت بدرس عندكم في القاهره فطبيعي اني افهم اللغه بسرعه وانتي اي رايك
سيلين :لا فهمت صح يا ساسو وأخذت تضحك
سليم وقد انحنى ووصل إلى اذن سيلين وقال لها
سليم :يلا انا همشي انا علشان جوزك هيموت ويديني علقه
سيلين :طب يلا امشي علشان عايزه انااام
سليم :طب انا مااشي يلا سلام يا حمزه
هاا
هو اليوم المنظر يوم كتب الكتااب كان ب خالد ومراد وحاازم وادهم وشغف ورودي ومريم وسيلا
سيلين :والله زعلت علشان هنمشي بكره
الجده :ما انتي هتبقي تزورينا يا حببتي صوح وعلشان كماان امك هتكون معانا
سيلين :اكيد يا تيتا
الجده :طب يلا علشان الحنه
سيلين :الله انا متشوقه اوي يا تيتا اشوف نظاام الحنه دي
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الرابع عشر من رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن
تابع من هنا: جميع فصول رواية عشقك جوا قلبي
تابع أيضاً: جميع فصول رواية حنين بقلم لولو الصياد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة