U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن - الفصل السابع

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والخيال مع قصة عشق جديدة علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع رواية رومانسية جديدة ومع الفصل السابع من رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن.


تابع من هنا: تجميعة روايات رومانسية مصرية

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن - الفصل السابع

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن
رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن

رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن - الفصل السابع

سيلين: ايه اللي انت عمله دا
حمزه: عملت ايه مراتي
سيلين: لا مش مراتك اسمع بقا انا بنت اه بس اتعلمت لما اتحط ف موقف لازم اكون قده لما أقف وسط ١٠٠ راجل اكون انا بيهم كلهم ولما اكلم المحترم احترامه واجب اتعلمت اتعامل مع انواع البشر ابقى جدعه مع أي حد حتى الناقص علشان اكسر عينه ان عيني تكون مليانه ان لما يبقى ف ايدي حاجه وفي حد محتاجها اكتر مني معزهاش عليه اتعلمت ان اللي يبص ف عيشه غيره تحرم عليه عيشته بس اللي بيرضا بعيشته ربنا بيساعده اني مخدش حاجه من حد حتى لو حاجه دي روحي فيها اتعلمت ان اللي راح لو كان ليا فيه نصيب مكنش راح اتعلمت اني ابقى ب ١٠٠راجل امتا وست البنات امتا فهمت يا حمزه
حمزه: سيلين انا مش ناقص هبل اطلعي بره عايز انام
قاطع حديثهم خبط ع باب القصر سيلين جرت علشان تفتح هيا واول ما فتحت كان المفاجاه
سيلين: ماما وجرت تحضنها جامد وفضلت تعيط
سما: خلاص يابت ف اي حصل لكل ده وبعدين انتي قاعده هنا لي
سيلين: ماما حضرتك مش فهمه حاجه
سما: لا يا سيلين فهمه وكويس اوووي
اتي من خلف سيلين الجد
سيلين
هذه الكلمه نطق بها الجد
سيلين٪ نعم يا جدو
الجد ٪خدي اخواتك واطلعي اوضتك دلوقتي
في هذه اللحظه كان حمزه لا يعلم سبب تأخر سيلين فنزل للأسفل ليرا أين هي
جدو: هو في اي
وكانت هذه الكلمه من حمزه
الجد ٪خد عيال عمك يا حمزه واطلع فوق دلوقتي ومتنزلش حد منهم خالص يا حمزه فاهم خالص
حمزه ٪حاضر يا جدو
حمزه وهو عنيه ع سيلين: اتفضلوا
شغف :هو انت ابن عمي بجد
حمزه: ايوه ابن عمك
شغف :يحلاوه يا ولاد يعني المز ده ابن عمي طب متيجي تتجوزني
حمزه بابتسامه: لا مهو انا فرحي الخميس اللي جاي ان شاء الله
شغف: هاا واد يا حمزه مش انت بتحب اختي امال هتتجوز مين
حمزه: هتجوز اختك
شغف: اللي هو ازاي
عز :هتتجوز اخت مين يا عم انت واي ده اللي يوم الخميس اللي هو ازاي ده أن شاء الله
سيلين: خلاص يا جماعه في اي اهدوا بقا
عز :سيلين اسكتي خالص وانت يا ابن عمي قولي في اي بقا
حمزه :هو اي اللي انت عايز تفهمه ب بظبط
عز ٪عاوز اعرف فرح مين اللي انت بتقول عليه ده
حمزه: فرحي انا وسيلين
عز :ازاي يعني شفتها فين وعرفتها ازاي وتكلمت معاها امتى
حمزه: اي يا بني اي كل الاسئله دي ع العموم انا شفتها في الشركه وحبيتها واكتشفت ان هيا بنت عمي فقولت لجدي وهو قلها وهي وفقت
عز :حقي يا سيو هتسبينا وتتجوز ي اوعي تبعدي عني يا سيلين اوعي تعملي ذي بابا
سيلين قامت وحضنت عز جامد
سيلين: مش هسيبك يالا انا جمبك اهو وبعدين مالك انشف ياض مالك في اي
شغف: اتنين عصير ليمون لو سمحت
سيلين:بس يابت متألسيش ع حبيبي
حمزه: حبيب مين يا حياتي تعالي كده جذب حمزه يد سيلين الموضوعه ع عز
حمزه: بعد اذنكم يا جماعه هقول لخطبيتي حاجه واخد سيلين وطلع من الغرفه وذهب إلى غرفته
في الأسفل
وب التحديد الغرفه التي يجلس فيها الجد مع زوجه ابنه
سما :عايز تفرق عيالي وتبعدهم عني زي مابعدت جوزي
الجد: انا اسف والله انا دورت عليكم كتير بس فجأه الاخبار بتاعتكم اتقطعت
سما :اقولك انا بقا الاخبار اتقطعت ليه علشان ابنك سافر بره ويعمل عمليه للقلب فهمت ولا لسه كنت في شهر لاخير وهو مش معايا انت عارف ان هما كانوا ثلاثه بس واحد مات علشان الحبل اتلف ع رقبته انت عارف فضلت اصوت وانا في البيت علشان حد يساعدني والجيران كسروا عليا باب الشقه بتاعتي كل ده انت ايوه بسببك وبكت
حسبى الله ونعم الوكيل
الجد٪ ارجوكي اعتبريني ذي ابوكي وخليني وسط احفادي يعالم ممكن اموت دلوقتي
سما :انا هسمحك بس علشان خاطر احمد جوزي وعلشان حبه ليك
الجد :طب بطلي عياط أبت واسمعي الخبر ده
سما :نعم حضرتك
الجد: حمزه ابن ابني هو شاب محترم بس نص نص يعني وراجل ملتزم الا ربع بس هو كويس المهم هو بيحب بنتك وبنتك بتحبه
سما: بجد بنتي انا بتحب
الجد: اااه وفرحهم الخميس اللي جاي
سما :خميس اي انا لسه مش مجهزاها
الجد: مجهزه مين هي هتعيش هنا في جناح وانا متكفل ب تجهيزه لاحفادي
سما: بس انا
الجد :مفيش بس اسكتي بقا ويلا بقا نشوف الاولاد
سما :طيب
اما في جناح حمزه
سيلين: اي سيب ايدي يا حمزه انت بتوجعني
حمزه وهو يضع جبينه ع جبينها وبصوت غاضب
حمزه ٪قولتلك ١٠٠٠مره متتكلميش مع ولد ومتحضنيش ولد ومتقوليش حبيبي وقلبي الا ليا انا وبس
سيلين٪ يالله يا حمزه يا حبيبي دا اخويا وأصغر مني كمان هو مش حد غريب يا حمزه فهمت يا قلبي ولا لسه
حمزه :حتى لو جدي متحضنهوش فهمه ولا مش فهمه
سيلين :حمزه انت سخن يا حبيبي ولا ايه
حمزه٪ انا قولت اللي عندي يا سيلين وانتي هتسمعي الكلام زي الشطوره كدا ماشي انتي عارفه ثلاث ايام اللي هيا قبل نتجوز فيها دي لو شوفتك بتحضني حد هخدك قدامهم واحضنك انا يا حبيبت قلب حمزه ماشي
سيلين ٪حاضر يا حبيبي اللي انت عايزه هعملهولك هو انا عندي كام حمزه يعني
قالها:.... انتي ازاي كده بتعرفي ان في حاجه جوايا رغم اني بخبي مش بس كده بتحاولي تخرجيها من غير ما احس! او من غير ارادتي بسلم نفسي ليكي يمكن عشان متأكد انك مش هتسبيني
سيلين :دي قدرات يا قلبي
حمزه :طب ينفع حضن واحد بس يعني
سيلين:استنى افكر كده
حمزه٪ لا تفكري ايه تعالي
وسحبها حمزه من خصرها وادخلها داخل حضنه
سيلين بشهق: ايه يا حمزه دا حرام عليك
اما عند حازم ومريم وبالتحديد شقه مريم التي فيها شقيقها والدتها
اسلام :ازيك ياحازم اخبارك اي يابني
حازم: الحمد لله يا اسلام انت عامل اي
اسلام بضحكه: انا تمام مالك يا حازم في اي
حازم: بص بقا يعم من لآخر انا عايز اخطب اختك
اسلام :اااه قولتلي انك عايز تخطب اختي طب مبروك ياعم
حازم: ايه بجد احلف كدا وحيات ابوك طب سلام
بعد مرور ثلاث ايام وها هو فرح أحفاد الألفي
شغف: هتجَوز هتجوز
وفجأه.....
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل السابع من رواية عشقك جوا قلبي بقلم أمنية أيمن
تابع من هنا: جميع فصول رواية عشقك جوا قلبي
تابع أيضاً: جميع فصول رواية حنين بقلم لولو الصياد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة