U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة - الفصل السادس عشر

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة كنزي حمزة علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل السادس عشر من  رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة. 

رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة - الفصل السادس عشر

اقرأ أيضا: روايات رومانسية
رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة
رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة

رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة - الفصل السادس عشر

سقطت حبيبته سقطت امام عينه من اعلي سطح قصره
علي هذا اللوح المثلج المغطي به ماءحوض المسبح الكبير

الملتصق لحسن الحظ بجانب القصر لينكسر ذلك اللوح وتغطس هي في مياهه المثلجه

انخلع قلبه من بين ضلوعه وقذف في المياه خلفها يجذبها اليه يأخذها هو قبل ان يأخذها منه الموت

وقفوا حراسه جميعا ينتظروه لحين خروجه من المياه بالفراء الثقيل

واخيرا ماخرج بها فاقده الوعي جسدها متشنج حاجبها ينزف الدماء بغزاره

لفها في الفراء جيدا وحملها بين يديه وجري بها الي غرفته ومن خلفه بعض الحرس

غير مبالي ببرودة جسده ولا برعشته وعند دخوله الغرفه امرهم بالتوقف فقط ادخل تلك الخادمه معه

هاليجا اشعلي نيران المدفاءه سريعا واتي لي بواحده اخري بجانب الفراش

ثم دلف الي غرفة الملابس لم يشعل ضوئها فقط ارقد معشوقته علي الاريكه الموضوعه في الركن في الظلام

ودثرها جيدا وامسك هاتفه وانار كشافه ليأتي لها بملابس جافه ثقيله حتي تدفيء

وانحني امامها مباشرة كان جسده الضخم يحجب رؤيتها تمام عن الانظار

بينما ازاح جميع ملابسها المبتله من عليها وچففها جيدا بالمنشفه

وامسك هاتفه مره اخري يفتش في جسدها يري ان كان قد أصابها مكروه اخر ام لا

صرخت تحت يديه صرخت بقوه عندما وضع يده علي ضلعها لقد كسر لتفتح عينها من شدة الالم وتصرخ وترتمي علي صدره

ااااااه ياصقر جانبي بيوجعني

حرام عليكي بقي انتي كلك عماله توجعي فيا بتعملي في نفسك وفيا كده ليه بس

فقدت الوعي مره اخري من شدة الالم اتمم ارتدائها ملابسها وبدل هو ايضا ملابسه الي ملابس ثقيله ونقلها في فراشها

ثم اجري اتصالا بطبيب عظام ليفعل لها شئ وبالفعل عمل لها جبيره من الجبس علي ذلك الكسر

اتخذ احتيطاته الطبيه واعطي لنفسه دواء ضد البرد بينما لم تستحمل حبيبته

التي بدأت تسعل بقوه وتشتعل من السخونه مر عليهم اسبوعان اخران وهم هكذا

هي مريضه جدا جدا وهو يجلس بجوارها يدويها ويأكلها بنفسه يبدل لها ملابسها حتي اذا ارادت ان تذهب الي الي المرحاض يكون معها

بعد ان مشط غرفة نومه بأكملها واخرج منها كم هائل من الكاميرات

وكل ان يكتشف واحده يقف امامها بغضب ويصرخ
شوفت بنفسك حالتها عامله ازاي

شوفت لدرجة ايه عايزه تخلص مني اظن كفايه عليك اوي اللي شوفته لحد كده

اسف سيد ادريان سأقطع عليك هذا الارسال المباشر من قصري

وبدء يقطع في جميع الاسلاك لينهي كل شيء تحت اعين الجد الذي كانت تنطفئ الشاشات امامه وهو يزيد من غضبه

/////////استغفرو ان في الاستغفار رحمه

احضرت لها بعض الحساء الساخن وجلست بجانبها حتي تطعمها لكن دون جدوي

كالعاده أتي هو لها ووقف بغضب واشار للأخري بأن تخرج وجلس علي الفراش بعيدا عنها

ولكن كلامته كانت قريبه جدا منهاتألمها اكثر وأكثر

مش عايزه تتنيلي تاكلي ليه

ما الذي بدله هكذا لقد كان في الاونه الاخيرة رمز للحب والحنان هل فعلت شئ اخر يضايقه

نظرت له بغضب وازاحت الطعام بعيدا عنها

رأته يقترب منها بغضب ويمسك بيده طبق الحساء

انا لما قول تاكلي يبقي تاكلي

مش عايزه منك حاجه انت متأمرنيش اعمل حاجه ااااه

ماتصرخيش كده يا حيوانه عشان عضمك اللي اتكسر ده مايوجعكيش وكلي عشان تتنيلي تخفي ولا عجباكي رقدتك دي

ابعد عني ملاكش دعوه بيا انا كنت عايزه اموت اصلا عشان اخلص منك

طب وتموتي كافره ليه بس يا بيبي كلي يا حبيبتي وخفي بسرعه وليكي عليا ابقي اموتك انا بأديا الاتنين دول يلا كلي

قولتلك مش هاكل مش هاكل مش عايزه منك حاجه

لاء هاتكلي غصب عنك عشان تاخدي علاجك يلا

بدء يطعمها بيده وهي تضم شفتيها جيدا ليفجأها بوضعه الطبق علي عربة الطعام امامها وامسك وجهها بين يديه وصاح فيها

انتي هاتفتحي بوؤك وتاكلي ذي الناس ولا لاء

لاء قولت

اطبق علي شفتيها بشفتيه الكبيره ضمها اليه بحنان ظل يتجول بها وهي غير واعيه فقط تنظر في عينه تري حبيبها الان

كان هو من يريد تلك القبله يريد ان يزيل من ضغط اعصابه قليلا

حررها حل وثقاها لكنها لاتريد تركه القت رأسها علي صدرها ولفت يدها حول خصره

ابتسم بحب فامعشوقته بدأت تالين اخيرا له

جايه في حضني ليه انتي مش بتكهريني

لاءه انت حبيبي

چانا

اوعدني تبعد عن كل اللي انت بتعمله ده وانا كمان هابطل ابعد عنك

بكره تعرفي الحقيقه ياحبيبتي ميسرك تعرفيها كلها تعالي اكلك بقي

البتاع ده اصلا طعمه وحش

طب ماتقولي من الصبح انه مش عاعجبك وبعدين دي شوربة مشروم بالفراخ دي حلوه جدا

لاء انا مش بحبها

بس انا بحبها والله يا بنتي دي لذيذه دوقي حتي

طعمها وحش يا صقر

حسبي الله ونعم الوكيل

//////////////////////ان الله و ملائكته يصلون علي النبي يا ايها تلذين امنوا صلو عليه وسلموا تسليما

يا بمبو يا بمبو وحشتني يا عم الشباب مش ناوي تنزل بقي

بس ياندل يا واطي شهر من يوم ما سافرت ماسمعش صوتك دانا لوشوفتك هاديك بالجزمه

اهدي بس يا بمبو الله مش هي دي اوامرك ياعم طب وربنا انا بتصل بيك دلوقتي وخايف من رد فعلك

ابوك اللي قالك اني مانع اتصالك بيا طب من امتي ياشق مانا لو عايز هاقولك انت علطول
المهم اخلص وقولي بتتصل ليه دلوقتي

اصل خلاص هنتجوز انا والشرس مش هتنزلو بقي انت چانا عشان تحضرو فرحنا

هههههههه ايه ده دانا قولت زمان اميره سابتك وخلصت منك من زمان

والله حاولت وابوها ياعيني كمان عمل اللي عليه الصراحه بس معرفش يخلصها مني

مبروك ياشق الف مبروك لو عرفت انزل مصر قريب انا وچانا هانيجي ونحضر الفرح لو معرفتش متزعلش بقي واعرف انه غصب عني

ماشي يا صقر بس انت عارف انك اخويا ووجودك جامبي في يوم زي دي هايفرحني واميره كمان عامله تزن عاليه ونفسها چانا تكون معاها يوم الفرح

ماتظبط ياض وبلاش كلام الحريم ده قولتك لو عرفت اجيبها واجي هانيجي

قولي حماك اخباره ايه لسه بردو بيسأل علي شغلنا

يا عم دا راجل غلبان كل اللي يهمه يطمن علي بنته هو بس في الاول شك من طريقتك انت وابويا معاه في الكلام

بس بعد كده بطل يسأل شاف العين الحمرا وخاف
طب واميره ماتبدأش حياتك معاها بأنك تخوفها يا مازن ماتغلطش غلطتي

جاي تنصحني دلوقتي بس ماتخفش اميره اتأكدت اني بحبها ومش ممكن ااذيها بس بجد هنفرح اوي لو جيتو

انشاء الله يا مازن هحاول سلام يا شق

سلام يابمبو سلام يا حبيبي

//////////////////////لا اله الا الله محمد رسول الله
بقلمي:كنزي حمزه(مياده)
فتحت باب مكتبه عنوه ونظرت له بكل غل وصرخت في وجهه وهي تشير له بسبباتها

يعني حضرتك بتعمل اتصالتك بمصر وبتخلص شغلك وتكلم صاحبك عادي جدا

وانا بقالي شهر عماله اتحايل عليك عايزه اطمن علي امي مش راضي ليه

فيه إيه هاه انتي مين سمحالك اصلا انك تنزلي من اوضتك

امشي اطلعي علي فوق وبطلي صريخ شويه هو انتي عشان فاكيتي الجبس هاتتنطيلي في كل حته

وبعدين حضرتك واقفه تتصنتي عليا مش عيب يا هانم يا محترمه

انا محترمه غصب عنك وماتصنتش علي حد

انا كنت جايلك سمعتك وانت بتقول ياشق وانت مش بتقول الكلمه دي غير لمازن يبقي ايه بقي

قسما بالله ياچانا لو صباعك ده اترفع في وشي تاني لكون كاسره ليكي

وقولتلك اطلعي علي اوضتك يلا يبقي تطلعي ومتنزليش منها انتي فاهمه

لاء مش فاهمه مش فاهمه انا زهقت بقي وعايزه اطمن علي ماما حرام عليك بقي

انت حتي مامتك اللي ديما بتتخانق معاها مطمن عليها لكن امي مش عارفه عنها حاجه

اجهشت بالبكاء امامه ليعطيها ظهره ويضم كفيه بغضب ويستند بهم علي حافة مكتبه

اطلعي اوضتك ياچانا

يعني بردو مافيش فايده

قولت اطلعي فوق وسيبيني دلوقتي بتعملي ايه مجنونه سيبي المسدس يا چانا ده متعمر

كويس اوي لو مكلمتش امي دلوقتي حالا بقي متلومش غير نفسك علي اللي هيحصل

چانا عشان خاطري بطلي جنان يا حبيبتي يابنتي انتي لسه ماخفتيش كويس من موضوع الوقعه ده

صرخت في وجهه ويدها ترتعش من الخوف

وهو انت خليت فيا عقل يأخي حرام عليك بقي
ارتجفت عينها اثر تلك الدموع وفي لمح البصر كان هو محتضنها ومجتذب منها ذلك السلاح

سيبي بقي مالك متبته عليه كده ليه

اوعي سيبني ملاكش دعوه بيا ربنا ياخدني ويريحني منك بقي يأخي

عارفه انتي اصلا محتاجه تتعاقبي عشان انا خلاص زهقت

حملها بين يديه بقوه وصعد بها الي الاعلي دلف بها الي غرفته وقزفها بقوه علي فراشها

راته يغلق الباب من الداخل وينظرلها بغضب

اسمعي بقي انتي اخرك تتحركي في الاوضه دي براحتك واضيقت عليكي اوي ياستي ابقي اخرجي الكريدور بره شويه

انما تنزلي تحت تاني لوحدك لاء انتي فاهمه

كالعاده التفتت للجانب الاخر ولم تجيبه

ييييي مش هاخلص انا بقي من الأسلوب ده ابدا

شلح قميصه من عليه بأنفعال ونظر لها واشعل سيجارته وابتعد باتجاه النافذه

ليستمع الي شهقاتها المتتاليه

ايوه ايوه اعزفي السيمفونيه اللي مبتخلصش

طب ماتسيبني يا اخي وانت تخلص نفسك وتخلصني من كل ده

القي بسيجارته بالخارج واتجه نحوها ووجه الشيطان يرتسم فوق وجهه

شدد من امساك شعرها واوقفها امامه وبدء يهزها بعنف شديد

بتقولي ايه انتي ايه مابتفهميش اسيب مين اومال انا كنت بعمل كل ده عشان مين

ارتعبت من داخلها من هيأته هذه فقررت ان تتمسك بسلاح الانثي حتي تفلت من عقابه

لفت يدها حول خصره والقت براسها علي صدره.

اأاااااه صقر ايدك بتوجعني

قولتلك مليون مره مش عايز اسمع سيرة البعد دي تاني

ومين اللي قالك اني عايزه ابعد عنك بس انت كل شويه توعدني وترجع تخلف وعدك ليا

قولتلك لسه في شوية حاجات بعملها بخصوص شغلي هاخلصها واحتمال نرجع مصر أصلا

بجد طب هصدقك المره دي كمان ولو اني مش متأكده اوي

چانا عشان خاطري اسمعي كلامي وخليكي في اوضتك هنا أأمنلك يا حبيبتي

أأمنلي من أيه بس هو في القصر كله حد غيرنا يا صقر

ممكن تسمعي كلامي وبس وتبطلي تهور بقي كل شوية تدوريلي علي موته جديده

ارحميني من هبلك ده بقي وكفايه عليا العلامة اللي سابت اثر فوق حاجبك دي

كده يا صقر طب اوعي بقي متكلمنيش تاني

ماكلمكيش ايه بس دانا ما صدقت الجبس اتفك واحنا متصلحين يابيبي

وحضرتك بتخلقيلي خناقه جديده

لاء اوعي كده غنا زعلانه منك

طب تمام اوي يا حبيبي وانا عايز ايه غير كده تعالي بقي وانا اصالحك

نظرت له بمكر يبدو انه قد نسي ما قاله لها اذا هذه فرصتها

تريد ان تتأكد ان كان فعلها ام لا كما قال بدء يجذبها الي صدره ويقبلها بقوه

هو حقا قوي كانت تصرخ اثر عنفه وقوته معها لا يمكن ان يكون بهذه القوه ويكون مريض كما قال لها

كانت تسطعفه تريده ان يهدئ ولو قليلا دون جدوي

الي ان اتم كل شئ كانت هي قد فقدت الوعي

اخذها علي صدره وجذب الغطاء علي جسدها العاري بأكمله

والذي زينه بعلامته المعهوده ثم جلب زجاجة عطره من علي الكمود بجانبه ليحاول افاقتها

افاقت وهي دامعة العينن تتألم بشده مما فعله بها وبعد ايضا ان تأكدت انها ليست بالمره الاولي كما قال لها

طب ليه بس الدموع دي دلوقتي

انت كداب ياصقر ولادي اول مره زي مانت كنت قايلي ولا انت مريض اصلا

طب قوليلي انك هاتسامحيني وانا اقولك علي كل حاجه

اوعي يا صقر سيبني انا قولتلك لو كنت عملتهاوانا مش في وعيي مش هاسمحك

بجد مش هتسامحيني يعني

اه مش هاسمحك وهاخصمك

طيب

ايه طيب دي انت رايح فين وسايبني

عايزه إيه مش قولتي انك هاتخصميني

ايوه بس قولي رايح فين هاخد شاور عندك مانع

لاء امشي من هنا يلا هومين ده انتي بتكلمي صقر الجبالي اللي هوارون فلادمير بالطريقه دي انتي نسيتي نفسك يا بت انتي ولا ايه

لاء وانت الصادق انا بكلم اختي الكبيرة كده

هههههههههههه بقي كده طب وربنا لوريكي ارتدي سرولاه القصير ووقف معتدل من علي الفراش

واتجه الي جانبها وانحني بجزعه العلوي علي وجنتها وقبلها وهمس لها في أذنها لسانك ده هأقطهوعلك يا بيبي

ليعبث في شعريتها ويتركها ويذهب

القت بوجهها علي وسادتها دون ان تلتفت له

يا شيخ روح كده فخور بنفسك اوي يا خمورجي يا بتاع السلاح

عااااااااااا يا ماما اوعي سيبني موديني تاني فين

حرام عليك بقي انا جسمي كله بيجوعني

خمورجي وبتاع السلاح هاه تعالي بقي يا ام لسان طويل وربنا ما هاسيبك النهارده

لاءه والنبي ياصقر حرام عليك انا كده هاموت

ليرق قلبه علي معشقوته وهو يحملها بين يديه

ويضمها الي صدره بقوه بعد الشر عليكي يا روحي

اوعي تقولي كده تاني مش عايز سيرة الموت دي تيجي علي لسانك خالص

تعلقت في عنقه بشده وهي تراه يدلف بها داخل المرحاض الذي اناره لها بالشموع

وينزلق بها داخل حوض الاستحمام الممتلئ بالماء الدافئ المعطر والورود الحمراء تطفو فوق سطحه

لتنظر الي الماء ثم اليه وهو يمددها بكل راحه علي جسده ويدلك لها جسدها بحنان لتضحك بشده وينظر هو لها بأندهاش

بتضحكي علي ايه انتي هابله يا بت

هههههههههههههههههه اول مره اشوف وحش رومنسي كده

ياحبيبي انت مش شايف نفسك دانا كنت هاموت في ايدك من شويه ده انت عامل زي التنين يا صقر

تصدقي فصلتيني انا غلطان اوقولك علي حاجه انا اموتك واخلص منك احسن

تشبثت في شعره تجزبه منه وهي تضحك وتقذفه بالماءوهو يمسكها من عنقها من الخلف ويحنيه للأسفل

هههههههههههه صقرررر

اغرقي
//////////////////////يبحان الله والحمد لله ولا اله الا الله

ها قد حضرت الي ميناء الاسكندريه اخر شحنة اجهزه طبيه وارده من ألمانيا الي شركة سراج الحديدي

والتي كانت تمتلكها السيده ماهي والدة رجل الاعمال المعروف صقر الجبالي

كان يقف علي رصيف الميناء ينتظر شحنته علي ارض الميناء ولكنه لم يكن ينتظرها وحده

كان الميناء مكتظ برجال الشرطه المتخفين وايضا حضر ياسين الوزان بنفسه مع رجاله وبعض الرجال الاجانب

كما حضرت ايضا السيده ماهي مع بعض الحرس الذي خصصهم لها ولدها

قرر ياسين ان يهاتفه صوت وصوره اخيرا ليخبره بما يحدث

الو ايوه يا صقر شايفني وسامعني كويس كده

ايوه ايوه قولي ايه الدنيا ماشيه عندك اذاي

لسه بينزلو اول كونتنير علي رصيف المينا بس في حاجه عايزك تعرفها

ايه في ايه

ماهي هانم هنا يا صقر يا ريت تتصل بيها وتقولها تمشي

ايه انت بتقول ايه اقفل وهارجع اتصل بيك تاني

امسك هاتفه الاخر وفتحه علي اسمها لتجيبه هي
الو ايوه يا حبيبي عامل ايه

انتي بتعملي ايه عندك في المينا ممكن تسيبي المكان وترجعي دلوقتي حالا

مش قبل مااتشفي فيه واشوفهم وهما بيجرجروه علي السجن

عشان خاطري ياماما ارجعي خليني ارجعلك حقك وانتي بعيد

انت بتقول ايه صقر ياه عارف بقالك كام سنه مقولتليش يا ماما

هو ده وقته بزمتك الدنيا عندك ممكن تولع في لحظه لو سمحتي سيبي المينا فورا دلوقتي

ماتقلقش عليا يا حبيبي انا بعيد وكلها شويه وماشيه اول ما هاحس بقلق هامشي علطول

يوووووه انا حذرتك وانتي حره بقي سلام

سلام يا صقر مع السلامه ياحبيبي

اغلق معها الهاتف ليعاود الاتصال بياسين مره ثانيه

الو ايوه يا ياسين عينك تبقي عليها ابعت رجالتك يحموها ويجبروها تفضل بعيد عن اي حاجه لحد ما كل حاجه تتم

حاضر يا صقر بس كان الافضل انها تمشي كنت حاول تقنعها يا اخي

يعني تفتكر انا ماحاولتش بقولك ايه متعصبنيش انت تعمل اللي بقولك عليه وخلاص

لحظه رجع الكاميرا مره تانيه علي الرصيف ادامك انت

انا اهو ليه في ايه

ايه اللي نزل الرجاله الروس دول عندك يا ياسين انت بقيت تلعب من ورا ضهري كتير اليومين دول وده مش في مصلحتك
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل السادس عشر من رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة
تابع من هنا: جميع فصول رواية دمار قلب بقلم كنزي حمزة
تابع من هنا أيضاًجميع فصول رواية تمرد صحفية بقلم دودو محمد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة