U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية جويرية حقي أنا - ريحانة الجنة - الفصل الرابع والعشرون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة ريحانة الجنة علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل الرابع والعشرون من رواية جويرية حقي أنا ريحانة الجنة.

رواية جويرية حقي أنا ريحانة الجنة - الفصل الرابع والعشرون

رواية جويرية حقي أنا ريحانة الجنة
رواية جويرية حقي أنا ريحانة الجنة

رواية جويرية حقي أنا ريحانة الجنة - الفصل الرابع والعشرون

في شقة الحج بلال....

فريدة قاعدة بتعيط.. وخايفة علي ابنها.. اللي ما عندهاش غيرة.. وچوري اللي بتعتبرها بنتها.وربتها ...وكبرت قصادها يوم ....بيوم. ودلوقتي ...كمان بقت.. مرات ابنها.. وحامل في حفيدها..

حاجاااات كتير.. قلبها مش متحملها....وجع وخوف ..ورعب.....واكتر هاجس راعبها انها افتكرت الماضي.* دنيا واسامه* وعيلة دنيا قتلوهم ازاي.. مجرد الفكرة وذكرها خالتها مش قادرة تتماسك.. خايفة ان الماضي يعيد نفسه..

بلال بيحاول يهدي ويهديها:.. انتي بتعيطي ليه دلوقتي.. انا كلمت مصعب.. وهو هيتصرف بأمر الله هو قالي كدة.... وان شاء الله يرجعولنا بالسلامه النهارده..

فريده بمرار:.. عارف يا حاج.. انا خايفة وهموت من الرعب علي ابني...ابني اللي طلعت بيه من الدنيا وماليش غيره...... بس بجد ...چوري صعبانة عليا اوي .. انت شوفت حبيبتي كان شكلها ازاي!!!؟؟.. وهتموت علي ابني حذيفة ازاي!!؟؟.. وراحت للمجرمين برجلها ولوحدها.....مع اننا حكينها عن اللي حصل لأمها وابوها زمان......وقرايبها المجرمين دول. قتلوهم ازاي!!..

وبنبرة كلها ندم.. وحزن.. وانا ظلمتها اوي يا حاج.. كنت فاكرة....انها اتجوزت حذيفة ...بس علشان رباها.... وحماها.. وانها كانت محتاجة حماية وآمان من اهلها وبس.... بس اللي شوفته فيها النهارده.. يقول غير كدا.. انا خايفة عليها.. ده حذيفة ابني روحه متعلقة بيها ...

بلال بثقة في عدل ربنا: ربك رحيم مناقم يا حاجة.. وان شاء الله قادر ينتقم من المجرمين دول.. وهيرجعهم لينا هما الاتنين.. سالمين....بقولك ايه

قومي....قومي اتوضي.. وصلي.. وادعيلهم يرجعوا بالسلامه..

فريدة بدموع ورجاء:.. حاضر .. حاضر يا حاج..
ياااا رب. ياااا رب ...انت عدل وما ترضاش بالظلم ابدااااا.....
يا رب ردهم لينا سالمين..
واحفظهم من شرهم ياااا رب.. ياااا رب...

***********************************

مصعب .. قفل مع الحاج بلال.. واتصل بچوري ..ولانه مصدوم ومتلهبط...نزل من مكتبه بيجري بخوف ولهفة..... ونسي مفاتيح عربيته..ومارجعش يجبهم... فشاور لتاكسي..علشان يلحق يوصل لچوري.. هو مش مستوعب لحد دلوقتي اللي حصل.. حذيفة اتخطف!!!!!!!

صاحبه.. واخوه اتخطف..!!!!!! هيجنن.. وكمان چوري...!!!!.چوري ممكن يحصلها حاجة.. هي دلوقتي.. بقت امانه عنده لحد حذيفة ما يرجع.. ولو حصلها حاجة.. هو عارف ان صاحبه ....مش هيتحمل ..... يتوجع تاني عليها.. هو بنفسه...شاف اتعذب.. واتوجع.. في حبها طول عمره ازاي... وعارف انه مستعد يموووت.. بس چوري مايحصلهاش حاجة....

وهو كمان افتكر.. الماضي.. ودنيا.. واسامه.. ازاي قتلوهم بدم بارد... وكان جواه.. خوف.. من ان اللي حصل في الماضي.. يتكرر تاني...الكل عندهم نفس الهاجس .....نفس الفكرة......نفس الرعب....

مصعب بيتصل بچوري و قلقان ما تردش او تتهور وتتصرف لوحدها....وبيدعي انه يلحقها قبل ما تتجنن.. وتعمل اللي في دماغها..اخيراااااا چوري ردت......

مصعب بعتاب:.. الو.. ايوه يا چوري.. اسمعيني كويس.. قبل ما تنطقي او تتكلمي نص كلمه.. اياكي.. تعملي حاجة.. حذيفة مش هيكون راضي عنها....انا عايزك ما تتحركيش من مكانك.. فاهمة...؟

چوري بدموع وواقفة تتلفت حواليها: لا ..لا مش هستناك..اانا...انا لازم الحق حذيفة...اانا لو اتأخرت عليه ممكن يأذوه...انا مش عايزة اتأخر عليه....

مصعب بجدية: ارجوكي اسمعيني..
ارجوكي.. انتي دلوقتي امانة... في رقبتي انا.. لحد ما حذيفة يرجعلك بالسلامه... ولا انتي مش واثقة فيه..!!!

چوري بدموع: واثقة فيك طبعا... انت بتقول ايه.. ببس بس مش هقدر اسيبه ليهم.. هما ممكن يأذوه.. انا همووووت..لو جراله حاجة...... همووووت.. مش هقدر اعيش من غيره.. مش هقدر.....وعياطها زاد..اكتر......

مصعب بيحاول يهديها:چوري ارجوكي.. انا مش عايزك تخافي.. حذيفة.. دا اخويا.. وصاحبي.... وغلي ما ليا في الدنيا ذيك تمام.....

انا مستحيل.. مستحيل.. اسمح لاي حد يمس شعره منه.. بس ارجوكي.. اسمعيني الاول.. بس و قوليلي.. دلوقتي انتي فين بالظبط؟؟!!...

چوري بتحاول تتماسك:.. انا في..........

مصعب :.. تمام.. انا عايزك ما تتحركيش من مكانك انا فالطريق جايلك اهو ...وخاليكي مركزة هقفل دقيقة بس وهرجع اكلمك تاني ....فاهمة ..قفل معاها وعمل تليفون . وقال لسواق التاكسي يطلع علي المكان اللي چوري واقفة فيه...واللي مش بعيد عن بيتها كتيير...

رجع مصعب اتصل بچوري.تاني :چوري. انا قربت اوصلك... خليكي معاياعلي الفون.. .. متقفليش الخط...
.

وفعلا.. مر وقت قليل.. وكان مصعب.. وصل لجوري.. وركبها التاكسي معاه...

مصعب بعتاب : كدة يا چوري!!! ازاي تعملي كدة.!!!!..ازاي تتصرفي بالشكل ده..!!!!.رايحالهم لوحدك !!!.انتي مجنونة !!!؟

كمان ازاي .. اعرف من الحاج بلال.... ليه هو حذيفة ده مش اخويا...كمان ...مين هيساعدك غيري .....

جوري بضيااع ودموع:. ااا.اانا اسفه.. والله ما اقصدش.. بس انا اللي في ايدي ارجعه.. هما قالولي.. ان هما عايزيني امضي علي التنازل.. واسبلهم كل حاجة.. عشان يسيبوا حذيفة.. وامجد هددني .. لو بلغت حد .. ممم ممكن.. يأذوا حذيفة..

وعياطها زاد.. من خوفها انهم ممكن ينفذوا تهديدهم.. ويقتلوه..

مصعب بيحاول يطمنها: . بصي انا مش عايزك تقلقي.. واطمني حذيفة.. هيرجع النهارده معاكي..

چوري: بتتكلم جد ... ازاي!!؟؟.. يعني انت هتخليني اروحله واشوفة!!؟؟.. ببس بس انت لسة بتقول مش عايزني ارحلهم...يبقي ازاي!!؟؟..ااانا مش فاهمة حاجة!!!!

مصعب بهدوء:.. هتروحيلة.. وهتشوفية كمان.. بس ازاي!!.. دي هنعرفها بعد شوية.. نشوف آدم صاحبي.. وهو هيفهمك علي كل حاجة..

چوري:.. باستغراب.. ادم!!.. مين ده..

مصعب اتنهد:.. دا ظابط صاحبي جداا.. اتطمني مش عايزك تقلقي خالص..هو عرف كل حاجة..انا كلمته لما قفلت معاكي وشرحتله كل حاجة.. وكمان من عرفته انهم قتلوا والدك.. ووالدتك.. ومنتظرنا دلوقتي.. وهيفهمك علي شوية تفاصيل..... علشان لما تروحي عندهم نبقي مأمنينك كويس..... و نعرف نرجعك ونرجع حذيفة.. معاكي...

چوري اخدت نفسها وبتحاول تهدي وتتفائل و هزت راسها بالموافقة.. علي كلام مصعب..

مصعب:.. طلع فونه.. وكلم آدم

الو.. ايوه يا ادم.. چوري معايا . احنا فالطريق دلوقتي.. انا هلف بالعربيه شويه.. عشان لو مراقبين جوري هعرف.. وحظهم اني جتلها راكب تاكسي.. يعني هعرف..من غير اي قلق.... انت دلوقتي اطلع علي بيتي عند امي.. انا بعتلك العنوان... عندي أئمن مكان.. استناني هناك...

وفعلا.. شك مصعب طلع في محله.. وفي عربية بتراقب چوري.. بس بعد ما ركز عرف ان اللي فيها مش خالد ولا امجد..حد غريب.... واللي باين ليهم ان چوري اخدت تاكسي..عادي

وطلب من سواق التاكسي يهرب من العربية اللي بتراقبهم.. وبعدها يطلع علي عنوان والدته...
******************************

في مكان خطف حذيفة.....

حذيفة:.. متكتف.. بس .. كل اللي شاغلة.. وهامه. هي چوري حبيبتة....الطفلة البريئة اللي مهما كبرت ....هيفضل حامل همها..... خايف عليها.. هيتجنن.. عايز يطمن عليها.. . مش عارف حالتها ايه دلوقتي!!.. وافكار كتير بتروح وتيجي في عقله....معقول تجي هنا.!!! وامجد!!!,وخالد!!!! والطمع والرغبة اللي في عيونهم...واللي عنره ما هينساها....لو جاتلهم وبقت تحت ايديهم...هيهملوا فيها ايه!!!!!!قلبه انقبض وهو غضبااان وجواااه نااار وغل وغيظ منهم....وبرجاء: ربي ....ربي انك عدل وحق...ربي لا تؤذيني في عرضي...الا چوري....يارب ..اقبضني اليك...ولا تريني ساعة كهذه....لا مش هتحمل ....مش هقدر ......

. باب المخزن اتفتح وسمع صوت بيقرب مش غريب عليه ابدااا.. الصوت دا بالنسباله.. ابشع صوت ممكن يسمعه..

امجد:.. هههههههه اهلا اهلا بالشيخ.. ها خمن بقي مين جاية في الطريق..؟؟!!.

حذيفة:.. بنبرة كلها غضب..اااه يا امجد الكلب.. قسما بربي لو فكرت تقرب من چوري.. لهقتلك.. ساامع هقتلك يا كلب..

امجد بإستفزاز وضحك هيستيري:.. ههههههههههههه .. تقتل مين؟؟!!.. سمعني تاني الكلام اللي بتقوله!!.. دا انا اللي هقتلك.. سامع انا هاااقتلك.. وهي كمان هقتلهاا.. يا حرااام خسارة.. مش هتلحقوا تشوفوا ابنكم..

حذيفة غله وبغضه و جنونة..زاد . وصرخ في امجد.: انت عملت ايه!!.. يا حيوااان.. اياك تكون أذتها....

قسما بالله لهقتلك.. لو لمستها بس.. فاهم والله ماهتردد..انت حسابك معايا انا مش هي.. ابعد عنها.. وخلص حسابك معايا....كل ده علشان الفلوس ما ملعون ابوها خدوها وغوروا في ستين داهية....بس الواضح ان الاذي والخسة في طبعكم ...في قلوبكم...في نفوسكم......انتم كدة...كلااااب فلوس ودنيا....

امجد:.. تؤ تؤ .. اهدي يا عم الشيخ كدة وروق.....اصل فيه حاجات بقي مش هينفع اخدها إلا منها هي وبس.. ههههههه.. بس هخليك تشوفنا.. عشان تعرف وتتأكد بنفسك.. انه امجد لما يحب ياخد حاجة هياخدها.. مهما حصل.. ومش مهم الوقت.. بس المهم هايخدها.. فهمتني يا شيخ...

حذيفة : انا بقولك مش هتطول منها حاجة....وافتكر كلامي ..

أمجد.بغيظ من ثقته : لا هاخد منها كل حاجة ..علشان تعرف كويس اني لو مااخدتش منها اللي عايزة وقتها هاخده دلوقتي براحتي.. وخصوصا انها بقت مراتك...انا متأكد ان ده هيقتلك الف مرة وانت حي...قبل ما اقتلك بجد....وبيني وبينك اللي زي چوري الواحد يستمتع بيها سواء قبل جوازها او بعد.....وخصوصا بعد..فاهمني انت طبعااا... عارف كانت ممكن تفلت مني او تتأخر شوية

بس يا خسارة.. الدكتورة طلع قلبها خفيف.. مكالمة واحدة مني ما اتحملتش....وجاية في الطريق..عايزك بقي تخيل وهي بين ايديا . ممكن يحصل ايه.. هههههههه

حذيفة بجنون.. وصراخ غاضب.. بعد ما سمع امجد بيهدده انه هيغتصب مراته قدامه.. وبيستبيح عرضها . وعرف يوصلها.. وعجزه انه معرفش يحميها.. ... ولاول مره يحس بالضعف.. والعجز.. متكتف.. مش عارف يحميها من الشر والاذي ده ازاي!!...

حذيفة: عارف عايزك بس تلمسها....وانا والله يوم ما ايدي تتفك لهخليك تتمني الموت...ولو كنت فين هجيبك....واياك تتخيل اني ممكن ارحمك....بس انا متأكد ان ربنا مش هينولك مرادك...وبحسن ظن فيه...هعصمها من قذارة ونجاسة كلب رخيص زيك....چوري انضف واطهر من كدة.....بس حاول وجرب... ارمح للشر والمعصية....ربك اذا اخذك ...اخذك اخذ عزيز مقتدر
...وافتكر عمك واللي جراله...وان كان ابوك وخالد لسة دورهم ماجاش ده يخليك تتأكد انهم لسة علي جبروتهم... ربك هيعاقبهم عقاب مايخطرش علي بالهم ولا بالك...بس انت بالذات عديت الشر بشر ..وعقابك هيكون علي ايدي بإذن الله...وهتشوف..

امجد بغيظ منه ومن تصميمة ..والثقة والقوة اللي هو فيها برغم قيوده وتعجيزه ...الا انه واثق انه هينتصر:.. بصوت عالي.. نادي علي كام واحد.. من الرجالة اللي طلبها.. وطلب منهم يضربوا حذيفة..

عاوزكم تربوة شوية.. اصله علي صوتة عليا.. وانا مش بحب الصوت العالي..

وفعلا.. فضلوا يضربوا في حذيفة بقوة بس حذيفة.. كان مش حاسس باي حاجة من الضرب.. اللي بيضربوة ليه.. اللي حاسه هو وجع.. من اللي سمعه من امجد.. خاااايف.. مرعوووب... ليحصلها حاجة....جواه خوف...وهدوء....شك ويقين ....ثقة ان ربنا مش هيذلهم.....وخوف من قضاء نافذ...... چوري....دي بنته.. وحبيبته ..ومراته..... وام ابنه.. لو اتأذت هيمووووت.. وكان كل اللي علي لسانه.. وبيردده قلبه وعقله

يااااا رب... احفظها يااا رب... يااااا رب......

******************************

شقة عايدة والدة مصعب....

جرس الباب .بيضرب...وبتفتح .. لقت ادم

عايدة:.. ايوة يا ابني مين حضرتك ؟؟..

ادم بإبتسامة: احممم.انا آدم ..صاحب مصعب ..هو قالي اجيله هنا ...هو ما قلش لحضرتك...!!؟

عايدة :ايوة ...ايوة حبيبي كلمني وفهمني...اتفضل يا ابني ادخل...

ادم دخل ...وقعد...وفجأة بدأ يشم ريحة الاكل وابتسم بمزاح..: هو ..احممم.هو حضرتك يا امي عاملة ورق عنب !!!!..ولا انا بيتهيألي !!!؟

عايدة عقدت حاجبها بإستغراب: ايوة يا حبيبي هو انت عرفت منين .

ادم بثقة: يا ست الكل انا اجيب ورق العنب علي بعد اميااال ...مش خطوتين للمطبخ شمال في يمين...

عايدة برأفة: يا قلبي يا ضنايا انت جعاان...

آدم بجوع حقيقي: جعااان!!! حضرتك انا هموووت من الجوع...ولسة ابن سيادتك هيدخلني في حوار مش هفوق منه. ولا هطفح الا بكرة العشا....

عايدة:.. هههههه من عنيه.. يا حبيبي.. وحظك حلو.. دا انت شكلك.. حماتك بتحبك.. انا عاملة مع ورق العنب فراخ المشوية اللي .. هدخل اجهزلك بسرعه...

ادم:.. هههههه حلو اوي.. تسلميلي يا ست الكل..

وجهزت الست عايدة لادم الاكل...

وبعد شويه.. وادم قاعد بياكل جرس الباب رن.. وشاور عايدة متتحركش.. وقام يفتح الباب.. وقام بطبق ورق العنب.. وهو بياكل وفتح..

ادم بعصبية اكنه في بيته:.. ايوه.. ايوه يالي علي الباب.. جاي استني..اييه ..احنا قاعدين ليك ورا الباب..اصبر.. وفتح الباب وكان مصعب وچوري..

مصعب.. متنح من منظر ادم.. ماسك طبق ورق عنب.. و بياكل ولا علي باله.. ولا قلقان... ولا حاجة..

مصعب بغيظ:انت طفس علي طول...كدة... ايه يا بني ايه ده.. بذمتك ده منظر ظابط!!..

ادم بلامبلاه:.. ايه يا ابو الصعاب.. ما انت عارف في وقت ورق العنب.. لا ينفع ظابط ولا رابط.. ههههههه ادخل ادخل دا بيتك برضوا..

مصعب بعصبية:.. يخربيتك نستني.. وسايبني اتكلم علي السلم.. وچوري واقفة.. هقول ايه عليك بس...وسع كدة ...

احم.. احم اسف يا چوري.. بس ادم.. نساني بتصرفاته دي..

چوري بتيه وحزن:.. ابداا. ولا يهمك.. وبقلق بس هو دا الظابط اللي قولتلي عليه هيرجع حذيفة النهارده!!!...

مصعب:.. ايوه هو ادم..

جوري بخوف:.. ربنا يستر!!..

ادم شاف چوري ابتسم :.. احم احم .. انا هنا و سامع يا دكتورة..وبثقة ما تقولها يا ابو الصعاب مين ادم الحسيني.. الدكتورة شكلها مش عارفاني كويس..

مصعب بثقة بيطمينها. لا بصي يا چوري.. ادم.. اه طفس شوية.. ومجنون اوقات حبتين.. بس في الشغل مش بيعرف ابوه ومعندوش اي هزار في الشغل.. دا رجل المهمات الصعبه..

ومدام وعدناكي.. فا اتطمني.. حذيفة ان شاء الله هيرجع ...

مصعب قعد :.. ها قولي في دماغك فيها ايه يا ادم..

ادم ساب الاكل وقعد بجدية:.. بصوا انا عملت تحرياتي.. وجبت شغلهم القذر كله....وعرفت انهم متورطين مع ناس في شغل غسيل اموال...يعني ان نفدوا من جريمة الخطف والشروع في قتل...مش هينفدوا من البلاوي التانية... ووعد يا دكتورة..كمان.. حق والدك ووالدتك هيرجع.. مع حذيفة.. جوزك

بس انا عايزك تنفذي كل اللي هقولهولك بالظبط.. ارجوكي مش عايزين اي غلطة
.كهما كانت صغيرة. علشان انا ناوي .. اخليهم...ويقضوا بقية عمرهم في السجن.. هما عليهم قضايا توصل لللمشنقة مش حبس بس.. فاتلتزمي بكل اللي هقوله..

چوري بإهتمام:.. حاضر.. هنفذ كل اللي هتقوله..

ادم:.. تمام كدا.. بصي انتي هتعملي..........
وفهم چوري هتعمل ايه بالظبط عشان تحمي نفسها وحذيفة وتخليهم يتقبض عليهم ...

مصعب:.. چوري.. لو خايفة او حاسة مش هتقدري قولي.. مش مهم هندور علي حل تاني..

چوري بحماس وتصميم:.. ابدا.. ابدا . انا موافقة . ببس بس خايفة علي حذيفة.. دول مجرومين..

ادم:.. انا مش عايزك تقلقي انتي هتبقي تحت عينينا.. وهنسمع كل كلمه هتتقال بينكم...

وطلع آدم جهاز صغير جدااا. ودا كان جهاز تسجيل.. وكمان تتبع ليها.. عشان يعرفوا يحددوا مكانها بسهوله.. ويبقي متسجل لامجد.واللي معاه. كل حاجة....

انتي هتحطي دا في لبسك.. بس في مكان ما يتكشفش ليهم.. لو حد فتشك.. واحنا هنبقي جاهزين علي بعد مسافة آمنة منك وهنتدخل في الوقت المناسب .اتطمني احنا معاكي..

وفون ادم رن.. ادم:.. الو.. ها.. طيب تمام..
اطلعوا انتوا بيهم قدامي علي القسم.. وخلي العيال.. يحتفلوا بيهم..

قولهم.. ادم بيه.. عاوز يتعملهم عيد ميلاد ما اتعملش قبل كدا.. ولو قالوا اي حاجة او اعترفوا ...بلغني فورا..

مصعب عقد حواجبة: . خير يا ادم.. عايزينك في الشغل ولا ايه!!.. وعيد ميلاد ايه دا!!..

ادم:.. ههههههه لا ابدا اصل اللي اسمه امجد دا.. كان بيراقبك.. ولما جيت انت والدكتورة.. رجالتة اتكشفوا.. لرجالتي.. ومسكوهم.. وزي ما سمعت قولتلهم ايه.. واي معلومات هتطلع منهم.. ممكن نستفيد منها.. بس احنا مش هنحتاجهم في حاجة..

مصعب :..كان يراقبوني انا كمان !!.. ليه!!..

ادم بتأكيد:.. ايه يا ابو الصعاب..انت صدمة خطف صاحبك اخرت ذكائك وحسك القانوني ولا ايه!!!!! يعني كنت واثق انهم مراقبين الدكتورة.. وانت لا.. انت ناسي انت ايه.. صاحب حذيفة.. والمحامي بتاعهم في القضيه اللي اتنازلتوا عنها.. وانك معاهم في الليلة دي من زمان ....وان اكيد الدكتورة واهل صاحبك هيلجأوا ليك اول واحد....

يعني انت من اول الناس اللي هيحطها امجد تحت نظره..ويحذر منه

بعد اذنك يا دكتورة.. ممكن تتفضلي تحطي الجهاز.. علشان نجهز.. ونكسب وقت.. ونتوكل علي الله...

چوري قامت :.. حاضر.. ببس..ببس ممكن يا مصعب ادخل جوا دقيقة ..

مصعب : ااه طبعااا ادخلي بسرعة ماما وعطر جوا ..ولو محتاجة اي مساعدة هما معاكي..

چوري دخلت وعطر اخدتها في حضنها وبكت: حبيبتي اهدي ...ان شاء الله ربنا هينصركم..اكيد هيرجعلك بالسلامة...

چوري بدموع: عمري ما هسامح نفسي لو عشت وهو جراله حاجة...يبقي ضيع عمره زمان علشاني وبسببي...ويضحي بعمره اللي باقي علشاني النهاردة....لا ..لا كدة حرااام...حرااام.

عطر وعايدة بيبكوا...وبيهدوها وساعدوها وثبتت الجهاز كويس في مكان مش ظاهر..

وبعد شوية وجوري.. فونها رن.. وكان امجد...

اترعبت... وخاافت.. ومدت فونها لمصعب...

دددا دا امجد.. بيتصل.. ..حذيفة!!!!.. انا خايفة!!!!...معقول حصله حاجة!!؟

ادم بهدوء:.. ماتقلقيش يا دكتورة.. هو اكيد متصل يأكد معاده معاكي...ويعرف انتي وصلتي لفين.. افتحي وكلميه عادي..

چوري بتوتر:.. الو ...وقبل ما تكنل كلمتها انهااارت من اللي سمعته.. و. سمعت صوت حذيفة.. اللي بيتألم.. وصرخت عليه بجنون : حذيفة!!! أمجد.يا كلب عملت فيه ايه.....انت حقير وسافل....انا هقتلك يا امجد علي بتعمله فيه....والله لقتلك....

امجد.بسخرية واستفزاز:اظن عرفتي اني مش بهدد.. لو اتأخرتي.. تاني.. اترحمي علي جوزك.. وقفل..

چوري بجنون: انا لازم اتحرك...لازم انزل دلوقتي...

مصعب بغضب: الكلب...ده هيشوف ايام يتمني فيها الموت ...بس يصبر علي قضاه.

چوري حطت ايدها علي حاجة مخبيها وبغل ووعيد: مصعب هو انا لو قالت أمجد اتسجن.

مصعب بص لأدم بزهول : انتي بتقولي ايه!!! چوري اهدي احنا هنخلص كل حاجة..

چوري بدموع وتصميم وقلب بتوجع: رد عليا وقولي...لو قتلته اتسجن...!!!؟

آدم : كل جريمة قتل وليها عقوبة
..فيه قتل خطأ....قتل دفاع عن النفس..قتل عمد...الفكرة في اثبات نوع الجريمة يا دكتورة...

چوري بقهرة وصريخ: يعني لما ادافع عن شرفي اللي منأكدة انه عايز ينهشه...وجوزي اللي تحت ايده...وابني اللي في بطني يا مصعب ...اتسجن !!!؟

مصعب بصلها بثقة وقوة: اقسم بالله ما هخليكي تاخدي فيه ساعة واحدة حبس...ده لو ما اتقتلش علي ايدنا الاول ..

چوري نزلت بسرعة وآدم جهزلها تاكسي تابع ليهم ..وراحت لأمجد....

ادم ومصعب.. كمان ..وراها مع مراعاه .المسافة اللي تخليهم في آماان......
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الرابع والعشرون من رواية جويرية حقي أنا ريحانة الجنة
تابع من هنا: جميع فصول رواية جويرية حقي أنا - ريحانة الجنة
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
اقرأ أيضا: قصة عشق بلا رحمة بقلم دينا ابراهيم
يمكنك تحميل تطبيق قصص وروايات عربية من متجر جوجل بلاي للإستمتاع بكل قصصنا
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة