-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية غدر القاسم بقلم صابرينا - الفصل الثلاثون (الأخير)

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والروايات الرومانسية في موقعنا قصص 26 مع رواية جديدة من روايات الكاتبة صابرينا؛ وسنقدم اليوم الفصل الثلاثون (الأخير) من رواية غدر القاسم بقلم صابرينا هذه القصة مليئة بالعديد من الأحداث والمواقف المتشابكة والمعقدة من الرومانسية والإنتقام والكراهية

رواية غدر القاسم بقلم صابرينا - الفصل الثلاثون (الأخير)

إقرأ أيضا: قصص قبل النوم 
رواية غدر القاسم بقلم صابرينا

رواية غدر القاسم بقلم صابرينا - الفصل الثلاثون (الأخير)

 سدره:رجاله حسام مسكوني واخدوني علي البيت

متتخيليش قهرتي لما عرفت الي حصل لاختي

يوميها جه حسام

حسام بشماته كان يتحدث

حسام:تعرفي ي حبيبتي النهارده حصلت حادثه كبيره قووووي من كاام ساعه

تتخيلي حرم المرحوم شاااهين الشاافعي

عملت حادثه وكانت وبين الحياه والموت.

بس هي دلوقتي بقت احسن.

انشلت بس

يالا تستاهل

سدره ببكاء: وقتها قهرتي عليكم بقت كبيره قوووي

اختي الي مش عارفه هي عايشه ولا ميته

ولا بنتي الي مش عارفه هييي فيين. اتمنيت وقتها اني مارمتكيش في الملجا

وقولت ياريتني كنت اخدتك معايا وماسبتكيش

دموعي جفت من البكا عليكم

حاولت اهرب كتييير بس حسااام يومها جه وربطني زي الكلبه في السرير

حسااام:انا مش قادر المسك لان قااسم اخدك مني

بس اول ماالاقي بنتك حاانقلك غشاء البكاره علي طوول وارقعهولك عشان تبقي بتاعتي انا.

انا وبس

انا حااسيبك والاكل حايدخلك في مواعيد

سلااام بقي

ومن وقتها وزي ماانتوا شفتوني

مربوطه كل فين وفين لما حسااام يفكني

كانت اقسمت تبكي بقهر :ي حبيبتي ي ماما

كل دا في قلبك انت كنتي بتحميني وانا فكراكي رمتيني

سدره:منه لله حسااام منه لله

نبيله:بس قااسم السبب في كل الي بيجرالك

سدره:كلنا كنا لعبه في ايد حسام وياسمينا

حسام اعترفلي بكل حاجه عملها مع ياسمينا

سدره:دلوقتي احنا لازم نهرب من هنااا بااسرع وقت ممكن قبل مايجي حسام ورجالته هناااا

وقفت سدره واقسمت ونبيله لكن

فتح الباب علي مصرعيه

زينات :علي فيين ي ام العروسه

سدره: حااخرج منها ي سلالم

زينات:هيهيهي ء ليه هو دخول الحمام زي خروجه

سدره:لا ي ادلعدي

جلبت سدره زينات من شعرها واحتضنت رقبتها ووجهت سكين لعنقها واخذت تهدد الرجال

سدره:لو عايزينها حيه خرجونا من هناااا

ابتسم حسام لهااا وتحدث

حسام:دايما عنيفه زي ماعرفتك ي قلب حسام

وبعدين حياتها متغلاش عليكي

اشهر حسام سلاحه واطلق النار علي زيناااات

سقذت زينات صريعه غارقه بدمائها كانت حياتها بلا ثمن

نظر حسام لسدره التي سرعان ما اخفت اقسمت خلف ظهرها

حسام:تعرفي ي اميرتي أن بنتك جميله زيك

كاني شاايفك من عشرين سنه بس بردو مهما كانت شبهك الا انك مميزه في كل حاجه

سدره بغضب:حساام كله الا بنتي

ارجوك كله الا بنتي

حسام:انا كنت عايز اعمل عمليه ترقيع غشاء ليها بالغشاء بتاعها

بس جمال بنتك فكرني بيكي عشان كدا انا حااخليها دخله ومتقلقيش حااراعي انها لسه صغننه واول تجربه ليهااا

سدره:لااااا بنتي لااااااا

بنتي لااااااااا

**************************

ذهب صقر الي قااسم بالمستشفي

قاسم:صقر خودني لبنتي عايز اتكلم معاها

مراد:خودني لاختي ي صقر

ابتسم لهم ابتسامه جميله وذهبوا الي منزل

صقر

في منزل صقر شاااهين

وجد صقر البواب ينزف الدماء من راسه

فااشهر مراد سلاحه

وذهبوا الثلاثه الي داخل المنزل وصعدوا لاعلي

وجد صقر الخادمه علي الارض فاقده الوعي

افاقها صقر.

صقر :فييين امي والبنت الي معاها

اي الي حصل

الخادمه:دخلوا 3رجاله زي التيران ضربوني وخدوا الست الهانم والبنت الي كانت معاها

صقر: شوفتيهم اوصفيلي حد منهم

تحدث مراد:لمحتي ااي حاجه من عربيتهم لما دخلوا

الخادمه ببكاء :لا والله ي بيه

حتي الست الكبيره كانت بتزعق بصوت عالي

وبتقوله مش حااتاخدها من هنااا ي حسام

قاااسم وهو يكور يداها بغضب

قاسم:حسااام

سمع الجميع هاتف المنزل

رن رن رن رن

جري صقر بااتجاه الهاتف

صقر:الو .

نوال:اسمعني ي بيه خطفوا مراتك وامك وجابوهم علي هنااا الحقهم ي بيه

صقر:ارجوكي اديني العنوان

نوال :العنوان هو................

سجل صقر العنوان

وذهبوا الي العنوان

*****************

في منزل حساااام

استطاع حسام اخذ اقسمت بين صراخ ومقاومه سدره ونبيله له وتدخل رجاله وابعدوها عنه

كانت اقسمت تبكي وتصرخ وتترجاه بتركها

الا ان استطاع حسام اخذها والذهاب بهااا الي الغرفه المجاوره

كانت سدره تصرخ بقهر.

سدره:بنتي بنتااااااااا قااااااسم

كانت سدره تنادي بحرقه قلب ام. علي ابو ابنتها لينجدها

قااااااااااااسم

اخدت تضرب علي الباب تحاول كسره بالاثاث الموجوده بالغرفه

!!!!بالغرفه المجاوره !!!!

كان حسام يتقرب من اقسمت

حسام:حااكون لطيف معاكي خااالص لاخر نفس

انقض حسام عليها يمزق ثيابها

وسط صرخات اقسمت لكنها دفعتها عنها واخذت تقاومه بشتي الطرق

الا ان كسر باب المنزل

واشهر قااسم وصقر ومراد اسلختهم علي الحراس الثلاث

فسقطوا الحراس الثلاث موتي

سمع حسام صوت طلقات النار وتخدث

حسام:المره دي مش حااسيبك تفلتي مني حااحرق قلب ابوكي بيكي

كان حسام يخاول تقبيلها لكنها

استطاعت سدره كسر باب الغرفه هي ونبيله وركضت حيث الغرفه التي اخذ حسام بها ابنتها

راي قااسم سدره تتجه الي الغرفه

ولحقها هو والشباب بالاعلي

وصل صقر وكسر هو ومراد باب الغرفه

كان حسام يضع سلاحه علي راس اقسمت

حسام:محدش حاينتصر عليااا

مش حااسيب حقي

قااسم بحقد :انا خااقتلك

اطلق حسام النار علي قااااسم ولكن مراد اخذها بصدره بدلا عنه

وسقط بين احضان والده

صرخت اقسمت وصقر بااسم

مرااااااد

اطلق صقر النار علي حسام وجاءت الطلق براسه الذي سقط صريعا علي الارض

التفوا جميعا حول مراد

نظر مراد وقااسم وتحدث يهمس له بااذنه

مراد:الابوه مش بالنسب انا شاكر جميلك انك ربتني ي بابا

ذرف قااسم الدموع من عينيه

تخدث مراد بدموع :اهم حااجه ان اختي بخير

اقسمت ببكاء:حاتبقي كويس والله العظيم والله حاتبقي كويس ي حبيبي

ابعدت سدره قااسم واخذت تنظر الي جرح مراد وتحدثت بصوت عااال

سدره: شيلوه معايا بسرعه

وضحت لهم الطريق الامثل لحمله واستطاعت تبطيء سرعه نزيف

كانت نوال تنظر لهم بااعين بااكيه

سدره:اشكرك علي عملتيه معانا جميلك دا مش منكن اقدر انساه

نوال: انا عملت الصح الي اي ست المفروض تعمله

Flash

كانت نوال تسترق السمع علي زينات وهي تحدث سدره وانتظرت خروج زينات ودخلت لسدره

نوال:اديني ااي رقم لاي حد اكلمه يجي يساعدك بسرعه

سدره: رقم بيت نبيله دا الي اعرفه ارجوكي اعملي ااي حاجه اتصلي بالبوليس اااي حاجه ارجوكي انقذي بنتي

الرقم اهو...........

كانت زينات علي الباب

زينات :في ااي ي بت ي نوال

نوال:لا ابدا ي معمله البت دي كانت بتغلط فيكي قولت ادخل اربيهالك

زينات :طب تعالي عايزاكي

نوال:هيهيء ميحكمشي

اوامرك ي ابلتي

Back

نوال:حمد لله علي سلامتكم

سدره:حاتروح فين

نوال:بلاد الله واسعه وبعدين اهو ربنا مابيسبش حد

سدره:تعالي معايا انا دكتوره وحااوفرلك شغل تقدري تكسبي منه بالحلال بلاش شبابك يضيع في الحرام

نوال:بعد ماشوفتكم وانا مستحيل ارجع لسكه الحرام تاني

ذهبوا جميعا الي المستشفي

ودخلت سدره ونبيله غرفه العمليات

اما قاااسم ما زال يحتضن ابنته بشوق وخوف

قااسم:بنتي

اقسمت كانت تحتضنه بخوف وقلق علي اخاه

منذ ان عرفت انه اخاها وخبها اصبح بقلبها حب اخوه وهذا لان صقر استطاع الفوز بقلبها

قاسم:انا

وضعت اقسمت يداها علي فم والدها وتحدثت

اقسمت:انت اعظم واحن اب في الدنيا بلاش نتكلم عن الماضي لانه حايوجعنا قوووي

خلينا في الحااااضر ي بابا

ذرف قااسم الدموع من عينه

ومسحت اقسمت دموع والدها

اقسمت:بلاش الدموع ي بابا اخويا حايكون بخيير بااذن الله

خرجت سدره خارج الغرفه وتحدثت

سدره:محتاجين دم وفصيله دمه نادره

حد فصيله دمه Oسالب

نوال:انا

ابتسمت سدره لها واخذتها معها

بعد ربع ساااعه

خرجت نوال من الغرفه واخذتها اقسمت الي احضانها

اقسمت:مش عارفه اشكرك ازاي علي الي عملتيه معانا

ابتسمت لها نوال بحرج وتحدثت

نوال:زمان انا

وضعت اقسمت يداها علي فم نوال وتحدثت

اقسمت:انا شايفه انسانه جديده دلوقتي ساعدتني وحاولت تنقذ حياه اخوياااا

كان صقر ينظر لاقسمت بااعين مليئه بالحب ولكنه ما زال خجل مما سببه لها من الام واحزان

!!!!بعد ساااعه!!!!!!

خرجت نبيله وسدره من غرفه العمليات وبصحبتهم

الطبيه نسرين

سدره:الحمد لله اقدرنا ننقذه وتجاوز مرحله الخطر بس حطيناه تحت الملاحظه كام سااعه

انبهرت نسرين من هذا الرجل الوسيم

وضعت نسرين يداها علي كتف قاااسم بااغراء وتحدثت

نسرين:متقلقش هو دلوقتي بخير وحايقوم بالسلامه

امسكت سدره نسرين من شعرها

وتحدثت

سدره:ايدك لتوحشك

نسرين بصوت متالم :اااه

هو انا عملت ااي

سدره بتهكم:حطيتي ايدك علي حاجه تخصني ودا تحذير بعد كدا حااقطعالك

تركتهم نسرين

وكانت الانظار كلها موجهه لسدره التي تنظر لقاسم بغضب

سدره:كبرت وخيبت ولسه زي ماانتي بتاع ستات مش حاتتغير ابداااا

قااسم:عمر القاسم مااحب غير سدره

اخذ صقر يتحمحم :احم احم

طب راعوا ان في ناس سناجل بائسه معاكم ولا اقولكم

شجره واتنين لمون وخشوا ريحوا في المشرحه جوااا

سدره: بس يالاااا وبعدين مين داااا كمان

نبيله:بصيله كوويس كدا يمكن تفتكريه

نظرت سدره لعيني صقر وتحدثت

سدره:صقر

صقر:اخيرا عرفتيني ي سوسو

سدره:انا اوا واحده شالتك ي اابن الموكوسه لما ولدتك وانا الي سميتك

كانت سدره ستاخذ صقر بااحضانها

قااسم:نعم ي ختي

عايزه تحتضنيه

مش كفايه حايشاركني في بنتي ويتجوزهاااا

صقر بتمثيل :انت اناني ي قسومه وبعدين سوسو وانا صغنن كانت هارياني ثيكولاته كدا

قاسم بغضب:نعم ي ادلعدي

صقر:اهدي ي حمايا اهدي كانت بتجبلي شيكولاته والنيييعمه بس

من ام كيس دي دماغك متروحش لبعيد

قاسم:ومفيش بنات للجواز كمان

سدره اخذت اقسمت بااحضانها

سدره:بنتي وحااشبع منها الاول وبعدين تكمل تعليمها وتبقي تتجوز

سدره:انتي نفسك تبقي ااي ي قسومتي

اقسمت:دكتوره زيك ي ماما

سدره:يعني 7سنين دراسه وسنه ماجستير. واختها في الدكتوراه كل علي بعض 9سنين ونبقي تشتغلي

نبيله:نعم نعم ي ختي انتي حاتعقديلي الواد

بقولك اااي لو ع الشرشحه نشرشح ي ختي مااهو خوديهم بالصوت ليغلبوكوا

وانت عايزه تطلعي عقدك علي ابني زي ماعملتي في قااااسم

سدره:مالك ي نبيله بقيتي حزوقه قووي كدا التعب وحش وغيرك

نبيله:هي كلمه فرح اقسمت وصقر اول مامراد يشد حيله علي طووول

اصدر صقر زرغوطه مصريه اصيله ولا اجدعها ست

نبيله:"اتفرجوا الواد انعبط اهوووو

:::::بعد عده ساااعات ::::

:::بعد عده ساااعات ::::

افاق مراد من المخدر ووجد الجميع ينظرون له مبتسمين له

اخذه قااسم بااحضانه يقبله

قاسم:حمدلله علي سلامتك ي اابني

مراد:الله يسلمك ي بابا

صقر:يالا ي ابني مستقبلي واقف عليك عايز اتجوز بقي

نظر مراد لاقسمت وتحدث

مراد:ربنا يهنيكي ي حبيبتي

امته الفرح

صقر :اول ماااتقوم بالسلامه علي طووول حانعمله

قاسم:بس لازم نستني عده سدره

سدره :بس انا 'حسام جوازنا كان ع الورق

انا ماليش عده لان ماتمش الجواز

صقر:ومراد اتجوز اقسمت جواز صوري ومااكتملش بردو

سدره:اتجوز اخته

قاااسم:لاااا دي حكايه طويله حااحكيهالك بعدين

دلوقتي يالا بينا نرتاح

ذهبوا جميعا الي منزل نبيله ####

.......في المستشفي.......

دق دق

مراد:ادخل

دخلت الممرضه نوال الديب

نوال:حمد لله علي سلامتك

كان مراد ينظر الي جمال تلك الصغيره الفاتنه

شعرت نوال بالحرج من نظرات مراد فتحمحمت قليلا

نوال:احم احم

انتبه مراد لها وكاد ان يتحدث لكن منعه دق الباب

دق دق

مراد:ادخل

دخلت اقسمت الي مراد

اقسمت كانت تحمل سلاح مراد

اقسمت:وقع منك وانا احتفظت بيه عشلن اديهولك

نوال:هو حضرتك ظابط

اقسمت:دا اشجع ظابط في الدنيا كلها

همس لها مراد بااذن اقسمت كليمات مفهومه

اقسمت:هو انتي متجوزه

نوال:نعم

اقسمت:اصلك صغنونه قووي فبسال

نوال: لاء

مراد:ولا مرتبطه

اقسمت بنصف عين وتحدثت : مدلوق قوووي

مراد:احم

اعطت نوال المحلول وذهبت

مراد: احم

اقسمت:طيب طيب حااضر

ذهبت اقسمت وراء نوال وتحدثت

اقسمت:ممكن تشرفيني في فرحي

نوال:الف مبروك بس

اقسمت:مبسش حااستناكي

اعطت نوال رقم هاتفها لاقسمت كي تدعوه لزفافها

**********************

*****في منزل نبيله ***

واعطت نبيله غرفه لنوال كي تقيم بهاااا واعطتها اقسمت بعضا من ثيابها لترتديها

وعملت نوال خادمه في المنزل

في غرفه المكتب.

كانت سدره تقف امام قاااسم

قااسم :انااااا

اقتربت منه سدره تقبله وتحتضن رقبته

بادلها قاااسم العناق والقبلات

فصلت سدره قبلاتها متحدثه

سدره:انا مش الشخصيه الي بتعرف تسامح الناس

بس لما بشوفك بضعف

قااسم:ب ح ب ك

سدره:بعدي عنك زود محبتي ااكبر من الاول

قااسم:سااامحيني

سدره:انا مش الشخصيه الي بتعرف تسامح الناس

بس انا عارفه كل حاجه حصلتلك واتعرضت ليها وعارفه كمان ان مراد مش ابنك

قاااسم:ازاي

سدره:خلي الماضي ينتهي بموت حسااام خلينا نبدا حياتنا تاني

#############################

بعد مرور خمسه ايام

كانت الفتيات تتجهز في الغرفه

لولولولولولولولولولولولي

اتت ريهام الي الغرفه تطلق الزغاريط المصريه الاصيله

استقبلتها سدره بالاحضااان

ريهاام :قمررررر ي مرات اخويا

اتت لها اقسمت ترتدي نفس فستان الزفاف

فقد جلبوا الاثنين نفس النقش والخااامه

ريهام بدهشه:نسخه منك ي سدره

تعالي في حضن عمتو ي قلب عمتو

استقبلت ريهااام اقسمت باااحضانها واخذت تقبلها بوجهها فرحه باابنه اخاها

دق دق دق دق

ريهاام :ادخل

دخل قااسم بهيبته ومعه ثلاث علب قطيفه كحليه اللون

اخرج منها ثلاث قلادات مااسيه قد صنعها بنفسه

علي شكل قلب يلتف حوله ورده حمراء ذات اشواك ولكن الورده كانت ذهبيه والاشواك سوداء بها احجار كريمه سوداء

ريهااام:ااي داا ي قاااسم

البس قااسم قلاده لريهام واخبرها

دوول لحريم ال قاااسم

ابتسمت له سدره واقسمت والبسهم قلادتهم

وتحدث قاااسم

قااسم:ربنااا يديمكم في حياتي نعمه

اتي صقر الي الغرفه وذهل من جمال زوجته

اتي صقر لاقسمت وحملها

اقسمت:صقر رايح فينا

صقر:في اعمال متاجله من شهوررر

اقسمت:والفرح

صقر :فرح ااي ي شيخا دوول للعيال السوسو

لا مواخذه ي حمايا حااخد مراتي في كلمه

كان قااسم سيلكمه

سدره:ااي ي قااسم بطل غيره

بقت مراته دلوقتي

قااسم:ماشي ي ابن شااهين وديني

لم يكمل كلامه بسبب كلام نبيله

نبيله:مااالو اابن شاااهين بقي انا ساكتالك من الصبح

قاسم:مالوش عيل رزل

تصدقي عنده حق الولا دااا بردو

حملها قااسم بين يديه

سدره:انت بتعمل اااي

قااسم:لا دااحنا ورانا اعمل مااجلينها من 20سنه دااحنا ماعديناش ليفيل البوس حتي

اخذهااااا قاااسم وذهب بهاااا الي غرفه الفندق

نبيله وريهام ظلوا يضحكوا علي ما فعلوه.

ريهام:بقولك ااي خلينا ننزل تحت نشوف البوفي

نبيله:فكره برضو 😂

تمت
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة