-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية حب لايجوز شرعاً بقلم ورد سليم - الفصل السادس عشر

أهلاً بكم أصدقائنا زوار موقعنا قصص 26وهنكون معاكم في قصص رومانسيه علشان نكمل قصتنا الحلقه اللي فاتت قصص رومانسية | حب لا يجوز شرعا "الفصل الخامس عشر" عشق ورومانسية بدون وجه حق الأحداث النهارده اللي استنيناها نعرف منى هتطلق فعلا في أول يوم جواز وبعد ماتوفيق عرف إن جاسر مش انه هيتصرف ازاي وأحنا عارفين ان توفيق قلبه أسود أصلاً كل دا وأكتر هنعرفه النهارده وعشق ورومانسيه بدون وجه حق في قسم قصص رومانسية.... نعمل حسابنا في مناديل كتي بقا علشان العياط أتمني تقضوا معانا اجمل الأوقات .....
قصص رومانسية | حب لا يجوز شرعاً "الفصل السادس عشر" عشق ورومانسية بدون وجه حق

 حب لايجوز شرعاً

الفصل السادس عشر

((تذكير من الحلقة الماضية))
 
وفاق امجد علي شهقات جهاد وضل يبكي بجانبها علي ما فعله بها فهي حبيبته ولكنه اراد ان يثبت انها حقه.. وقام امجد متجها الي الخارج لكي يبعد عنها الان بعد هذه الاهانة في حقها بعد الضرب الذي وجهه اليها وهو في نيته الذهاب الي توفيق لينتقم منه ولكن يشاء القدر ان تاتي بسيارة لتدهسه تحتها وشاهدته جهاد من شرفة غرفتها فصرخت عليه ولكن كانت روحه قد فارقت الجسد حزنت كثيرا جهاد فامجد حبيب عمرها ((لهذا السبب كانت تساعد مها)) 
ويعدها بعدة ايام اتي اليها توفيق لكي ياخذها وذهبت معه هي وابنها مروان فهي لا احد لها الان سوي زوجة ابيها التي كانت تعذبها وردها توفيق واعتبرت ان هذه بداية زواجها منه وظلت معه شهر علي عهدها السابق هي بغرفة وهو بغرفة الي ان تاكدت ان لا مفر واصبحت بعد شهر حياتهم كاي زوجين وبعد مرور شهرين من زواجهم علمت بحملها وتاكدت ان هذا الحمل من حبيبها امجد فعزمت ان لا تخبر توفيق بهذا تعويضا عن ما فعله بهم وان تنسبه له لكي يجمع حق اخيه وابيه الذي اخذه منه توفيق عندما امضاه علي تنازل عن حقه في الشركة احقا هي المذنبة ام الرجل الذي طمع بما في يدي غيره)) باااااااااااااااااااااك
جهاد من وسط دموعها.. امجد مات بس روحه فضلت عايشة معايا وفضلي منه حتتين انت واخوك .. اتظلم كتيير من توفيق اخد منه كل حاجة فلوسه ومراته

جاسر
بوجه خالي من أي تعبير.. وابنه نسيتي تقوليها
جهاد.. مكانش فايدي حاجة تانية غير كده والا كان هيسقطني لو عرف اني حامل من امجد.. المهم دلوقتي انت ومها هي تطلق منه وخدها وسافروا واتجوزوا وعيشوا برا

جاسر بصراخ..
بالسهولة دي شايفة الموضوع بسيط للدرجااااادي ..انتي مش عارفة انتي عملتي ايه انتي نسبتيني لراجل غير ابويا فاهمة... رباني علي اديه وكبرني وفاكرني ابنه ازاي عايزاني اخونه واخد مراته مهما كانت هي مين بالنسبالي
جهاد.. انا مش قادرة اصدق نفسي انت بعد كل ده لسة عامله حساب لسة بتقول ابويا جاسر مسكها من دراعها جامد وضاغط عليه وبيهزها.. مش انتي اللي عملتي ده من الاول انتي االي نسبتيني ليه جهاد بنبرة مرتجفة وعالية.. قولتلك اسبابي الشركة الكبيرة اللي انت شايفها دلوقتي ديه نصها بتاعة امجد والنص التاني تعبك انت واخوك.. كنت عايزة احافظ عليك علشان توفيق ميسقطنيش ومن ناحية تانية ارجع جزء بسيط من حق امجد.. وخارت قواها فسقط ببطئ على ركبتيها لتبكي وتحضن وجهها بيديها فاخذ جاسر خطوطين متجها اليها ثم تراجع وذهب مغادرا غرفتها في اسف

*************************

اما توفيق بعد ان سمع اول جزء من حديثهم ان جاسر ليس ابنه وجهاد هي من كانت تسعي لتبعده عن مها حبيبة ابنها اتجه بسيارته حيث مكانا بعيدا وجلس يفكر ماذا سيفعل ايرجع الي الڤيلا ويهدمها فوق رؤوسهم ام يتآني كما ذكره صديقه چاك ليدبر لهم مكيدة ليشفي غليل رجولته التي طعنت بسكين بارد فقرر ان يدبر لجاسر مكيدة كي يتخلص من الابن المنسوب له

حقا وگأنها ليلة بالف ليلة حقا لا تريد ان تنفذ هذه اليله اللعينة علي الجميع الا من رحم ربي

مني.. مروان طلقني

مروان بصدمة.. انتي اتجننتي يا حبيبتي ايه الكلام الفارغ اللي بتقوليه ده
⅞7..
مني وعيناها تفيض بالدمع.. زي ما سمعت

مروان.. طب فهميني في ايه انما تيجي مرة واحدة يوم فرحنا تقوليلي طلقني ده ما اسموش حاجة عندي غير جنان

مني.. اوكيه هو جنان اخدت ايه من العقل انا فحبك غير كل وجع لو انت حاسبها جنان كملي جناااااني وطلقني

مروان.. طب قوليلي ايه حصل انتي كنتي كويسة في الفرح

مني.. في ان واحدة زبالة من اللي انا كنت فاكراك قطعت علاقتك بيهم جاتلي وانا بعدل ميكب وقالتلي انها حامل منك

مروان بصدمة.. اييييه حاااامل مين دي اللي جاتلك واسمها ايه

مني.. اسمها زفتة مايا

مروان بفهم.. مااايااا

....طيب بصي يا حبيبتي انا فهمت حالتك كانت ليه كده وهكلمك كلمتين

انتي يامني كنتي عارفة عني كل حاجة قبل ما اتجوزك وعارفة علاقاتي كانت شكلها ايه يعني مؤكد ليكي ان ممكن تحصل حاجة زي كدة ده علي فرد.. غير كده انا متأكد 100×ال100 ان مايا كدابة لاني مقربتلهاش اصلا حتي اليوم اللي روحت معاها بيتها فيه مقربتلهاش عارفة ليه

بصتله مني من غير ما تتكلم

مروان.. علشان انتي كنتي قدام عنيا انا من ساعة ما حبيتك ما قربتش لحد ومايا اكيد اتغاظت مني لاني بعدت عنها وقولتلها مش عايز اشوفك وهي واحدة بتحب الفلوس وفكراني مغفل وهتستغلني وتوقعني فيها.. يعني كل الزعل اللي انتي عاملاه في نفسك ده يا حبيبتي ملهوش لازمة.. يالا ياحبيبتي قومي اغسلي وشك وبلاش ننكد علي نفسنا ف يوم فرحنا ده احنا ما صدقنا مني.. ماشي يا مروان لما نشوف اخرتها مروان بغمزة.. اخرتها.. ده احنا لسة فاولتها وهتبقي عنب ان شاء الله..انا بقول اجي افكلك الطرحة

مني ..ده بعينك يا مروان
مروان.. بعيني ايه يا مجنونة ده انتي مراتي ..شكلك يا مني لسة متقمصة دور السكرتيرة اللي جننتني مني.. لما تسبتلي ان مايا كذابة مروان وهو بيضيق عنيه ورافع لها حاجب.. هي جوازة واخدة عين وحد نابرلي فيها اكيد الواد مازن هو اللي هيموت ويتجوز.. حااااضر خلال 27ثانية هكون ثابتلك دلوقتي

وراح مروان ناحية البلكونة قفلها كويس واتاكد من الباب وكل ده مني واقفة مش فاهمة هو بيعمل ايه وفجاة راح قالع چاكت البدلة
مني دورت نفسها بسرعة وادتلو ضهرهاواتكلمت بخضة.. ايه يا مجنون اللي بتعملو ده مروان وهو بيلفتها ليه.. هحاول اثبتلك بس
و
هو بقرب ومني بترجع لورا فجاة مني كانت هتقع مروان لحقها ومسكها وحاوطها باديه وبص فعنيها جامد ثم التقط شفتيها بكل رقة اجبرها علي الخضوع له هو فقط يختمها بصك ملكيته وعشقه لها وحملها واتجه للسرير ووووووااا.. ((((((باااااااااااااااس لحد هنا ونخرج احنا برا عيب كدة احنا روايتنا اشرف م الشرف يالا يا بت منك ليها قدامي نشوف الواد مازن)))))))))))))))))))
********************** مازن راح وصل حماته وسلمي وطلب من حماته يتكلم مع سلمي شوية في العربية قبل مايطلعه واحلام وافقت بس طلبت من سلمي متتاخرش مازن...يا بختك يا مروان انهاردة فرحك مكنش حد جوزني انهاردة سلمي.. طب ما تتجوز هو حد حايشك

مازن..
حاضر صبرك عليا بس الشقة تخلص وكل ده هيطلع علي عنيكي

سلمي.
.ههههههههههههههههه ماشي يالا سلام بقا
مازن بسرعة مسك باب العربية قبل ما تفتحه.. سلام سلام ايه هو انا مستاذن من مامتك علشان تقولي سلام..وبغمزة مفيش حاجة كدة ليا سلمي ..هههههههههههه لا فيه بس مش هنا مازن باستغراب.. اومال فين ؟

سلمي..
فووق.

مازن بسعادة كوميدية..
فوووق.. اي السهولة دي.. هو ايه اللي فوق
سلمي.. عاملين مكرونة بشاميل وبانية ملهمش حل هيبقالك منهم لو طلعت تتعشي معانا 

مازن امشي من قدامي السعادي عشان متعشاش بيكي انتي انهاردة... امشيييييييييي سلمي وهي كاتمة الضحك.. اوكيه تصبح علي خير مازن.. وانتي من اهلي يا اخرة صبري.. فصيلةبس بحبك


وطلعت سلمي مبسوطة وفجاة وهي طالعة علي السلم سمعت صوت امها بتصرخ من كتر الضرب ابوها بيضربها طلعت تجري بسرعة وفتحت الشقة وجرت علي امها شدتها من تحت اديه
سلمي.. حراااااااااااااااام علييييييك ايه اللي بتعمله فيها ده فوزي من بين عنيه اللي حواليها ازرق من كتر الشم..ابعدي يا بت انتي بعيد عني السعادي

احلام من بين شهقاتها..منك لله يا مفتري ذنبي انا وبناتي فرقبتك
سلمي..يالا.. يالا يا ماما قدامي ندخل جوة ونقفل علي نفسنا من قدامه
بعد سلمى ما دخلت الاوضة مع احلام.....
سلمى.. ايه ياماما ايه السبب فاللى بيعمله دا احلام..ف وسط دموعها ..عايزنى اجيب من اختك فلوس وقالى لو مجبتيش منها انا هروحلها البيت . سلمى بصدمة..اييييه هى حصلت لكدا احلام..واكتر يابنتى دا الشرب كل عقله ده ...ده..عايزك تسيبى مازن عشان معهوش فلوس زى توفيق سلمى..ايه لا طبعا وانا عمرى ماهتجوز حد غير مازن. ****************************
تانى يوم توفيق فالشركة مع جاسر
توفيق ..ايه ياجاسر انت فاضى

جاسر ..
قام من عالمكتب ازيك يا بابا فى حاجة ولا ايه .
توفيق بخنقة .. مقولتلك ياجاسر بابا دى فالبيت بس هنا توفيق بيه علشان العملا وكدا وعموما كنت عايزك ف موضوع. جاسر بأحراج.. اه طبعا با توفيق بيه اتفضل.. .
توفيق بخبث..
فى بضاعة هتوصل النهاردة هتوصل من لندن كنت عايزك تستلمها علشان فى كزا مشوار هروحه وانت عارف مروان لسة عريس جديد مافيش غيرك يسد مكانى .
جاسر ..اكيد طبعا انا خلصت اصلا الاوراق اللى براجعها هروح حالا توفيق.. تمام متتأخرش بقا انا همشى دلوقتى .

ومشى توفيق من المكتب وعلى ثغره ابتسامة عريضة .
اما جاسر خد المفاتيح بتاعته ولبس جاكت البدلة وغادر المكتب واتجه للمطار .
************************
 اما في شقة وليد بالتحديد داخل غرفة النوم
تتململ مايا بمياعة من علي السرير بجسدها العاري
مايا.. مقولتليش علي الخطة الجديدة بقا جبتني بيتك اهو قول وليد.. وهو ينفث دخان سيجارته.. سيبك من الخطة بس انا معرفش انك جامدة اوي كدا مايا.. بضحكة خليعة. من بعض ماعندكم ولا اييه

وليد.. جذبها اسفل الغطاء مرة اخري. تعالي اقولك الخطة ايه
مايا.. هيهيهيهيهيهيهي وماله

وبعد وقت ليس بقليل تتململ مرة اخري بدلع
مايا.. انا لازم امشي بقا مقولتليش هنعمل ايه فيهم ونظرق للفراغ بغل. انا عايزاهم يكرهو بعض مشفهاش متهنية معاه ابدا

وليد بمكر.
. ومين سمعك بس وحياتك عندي هايحصل سبيني بس اتكتكلهم وابلغك.
مايا.. اموت فيك وانت خطير كدا.
فى المطار بيمضى جاسر ورق الاستلام والبضاعة اتشحنت فالعربيات وكله تمام ولسة هايركب عربيته بعد ما امر العمال ينقلوها للمخازن .

**جاسر بيه لحظة من فضلك.

التفت جاسر لصوت الرجل .
جاسر بأستفهام .. افندم فى مشكلة . الظابط ..والله المشكلة هنعرفها دلوقتى .وامر العساكر يفتشو العربيات والبضاعة جاسر بغضب... اقدر افهم ايه اللى بيحصل بالظبط وومين اذنلك تفتش العربيات.

الظابط..
حالا هفهمك وبص للعسكرى اللى جاى عليه..
ها لقيته حاجة

العسكرى..
تمام يافندم البلاغ صحيح.
جاسر وقد بلغ الغضب اشده ..فى ايه بيحصل عايز افهم

الظابط
وبص لجاسر..فى ان حضرتك مطلوب القبض عليك يا جاسر بيه بتهمة تهريب مخدرات.
جاسر بصدمة.. ايييه مخدرات. الظابط بص للعساكر وارتدى نظارته مرة اخرى ...هاتووه
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

                                              يتبع ....

ياترى جاسر هيعمل ايه؟
فوزي هيقدر يبعد مازن عن سلمي؟
وليد ومايا هيعملو ايه؟

كل ده هنعرفه الحلقات الجاية متنسووووووووووش تعملو متابعة لصفحة الفيس بوك علشان توصلكم باقي الحلقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة