U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان - الفصل الحادي عشر

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية حب جديدة للكاتبة الشابة المتألقة ندي رمضان علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل الحادي عشر من رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان. 

رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان (الفصل الحادي عشر)

اقرأ أيضا:  رواية معشوق الروح بقلم آيه محمد
رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان
رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان

رواية حب وجنون بقلم ندى رمضان | الفصل الحادي عشر

الدكتوره
تاخير ايه هي حامل اصلا
هشام: طب لو سمحتي يا دكتوره شوفي التقرير دي
الدكتوره: اوك

وبعد نص ساعه

الدكتوره : يا ااستاذ هشام
هشام: ايوا يا دكتور

الدكتوره : للاسف كدا فيه لغبطه هتستتي هنا معانا في المستشفي يومين علشان نخلص التحاليل الازمه لان هي تحاليلها سليمه بانها مينفعش اخلف وفي نفس الوقت دي اعراض حمل واضحة

هشام : طيب مرسي يا دكتور احنا مممن نجيلك بالليل ونفضل يومين

الدكتوره: ماشي بس خليها تاكل لانها تعبانه
هشام : حاضر يا دكتور

واخد ندي ونزلوا
وهما في العربيه
هشام : ليه متكلمتيش
ندي : عاوزني اقول ايه جايبني من غصبن عني وعاوز تتجوز عليا
هشام : يا هبله
ندي : وكمان بتغلط فيا
هشام: انتي هبله انا مستحيل اعمل كدا بس كنت بهددك
ندي : بس دا مش تهديد
هشام: خلاص بقا
ندي : اه صح خلاص بقا كفايه لحد كدا
هشام: طيب يا ندي هعتبرك مش ففي وعيك ولا هزعلك
ندي : انت فاكر نفسك مين كل شويه تزعق
هشام: انا جوزك يا استاذه
ندي: كنت
هشام: ودا من ايه دا
ندي : اه كنت هرفع عليك قضيه خلغ
هشام : متقدريش
ندي : انت زهقتني
هشام بعصبيه : ندي اسكتي بقا مش ناقص
ندي خافت من طريقته وسكتت

اما عند منه ومحمد

محمد : منون اصحي
منه: يا محمد سبني تعبانه والله
محمد: لا اصحي غلط عليكي النوم الكتير
منه: بس حاسه اني مرهقه وعاوزه انام
محمد: معلش استحملي قومي وانا مش هروح الشركة انهارده واخرجك
منه: بجد
محمد : اه
منه: هتوديني الملاهي
محمد: ملاهي ايه يا قلبي انتي حامل
منه: مش مهم مروحتش من زمان
محمد: بس يامجنونه
منه: مش بهزر علفكره
محمد : ولا انا
منه: يعني مش هتخرحني
محمد : هخرجك بس مفيش ملاهي
منه: خلاص مش عاوزه اخرج
محمد: منه متزعليش مينفعش انك تروحي الملاهي والله

منه : بس كنت عاوزه اروح
محمد: اوعدك اول ما تولدي هاوديكي في المكان الي انتي عاوزاه
منه: وعد
محمد :وعد
منه: طيب يالا بقي اعملي فطار انا جعانه
محمد: نعم يا روحي مين فينا الي هيعمل
منه: انت ناسي انا حامل ولو عملت اي حاجه هتعب يرضيك اتعب
محمد بغيظ : لا ميرضنيش يا قلبي انا هقوم اعلملك الي انتي عاوزاه حاحه تانيه
منه: اه اعملي قهوه علشان صدعتني
محمد : لا بقا انا مش الفلبينيه بتاعتك
منه: شوفت هتعصبني اهو واتعب
محمد: خلاص وعلي ايه هتنيل اعمل كل حاجه هنزل قبل ما تطلبي كمان حاجه.
منه : استني بس
محمد : والله لو بتولدي ماانا راجع كفايه الي طلبتيه
وبعد ما نزل
منه : انت لسه شوفت حاجه داا انا هربيك من اول وجديد

اما في الشركة
كان عمرو الوحيد الي راح فيهم
عمرو: ادخل
السكرتيره: استاذ عمرو انسه ريهام برا
عمرو: دخليها
ودخلت بنت
لبسها قصير جدا وعيونها عسليه وممشوقه القوام وجميله بس الميكب بتاعها اووفرر
عمرو: نعم
ريهام : ايه يا موري بكلمك من امبارح مش بترد
عمرو: اسمي استاذ عمرو يا انسه ريهام
ريهام : علفكره جيالك علشان شغل
عمرو: تقدري تتكلمي فيه مع السكرتيره وهي هتبلغني
ريهام :طيب براحتك
عمرو: ممكن تفضلي بقا علشان عندي شغل
ريهام: ماشي همشي بس هجيلك تاني سلام

وبعد ماطلعت كلم امال
امال: حبيبي عامل ايه
عمرو: زهقان
امال: ليه
عمرو: مفيش عميل بس رخم
امال: معلش يا روحي استحمل
عمرو: طيب يا قلبي وانتي عامله ايه
امال: كويسه وحكتله علي الي منه عامله في محمد
عمرو: يستاهل والله
امال: طيب سلام ندي وهشام وصلوا
عمرو: اوك ابقي طمنيني عملوا ايه
امال : اوك يا حبيبي باي
عمرو: باي

ودخل ندي وهشام وحكولهم علي الي حصل

منه: طب انا هاجي معاكي
امال : لا خليكي انتي ارتاحي وانا هروح
هشام: متتعبوش نفسك خليكوا انتوا هنا انا هبقي معاها
منه: علشان لو احتاجت حاجه
هشام :انا هبقي موجود ولا ايه يا ندي.
امال: هي مش بترد ليه.
هشام: دي نامت
منه: اه شكلها تعبانه
امال: وشكلكوا متخانقين
هشام: بصراحه اه
منه: متضغطش عليها الفتره دي كفاية الي عي فيه
هشام : حاضر
وبعدها محمد طلع
هشام: محمد انت هنا
محمد: شوفت الهانم مقعداني اخدمها.
هشام: تستاهل
محمد : عقبالك لما تخدم انت كمان
هشام: كلمت عمرو
محمد : اه وهروحله كمان شويه في موضوع مهم لازم نخلصه مع شركة *****
هشام: طيب تمام معلش بقا مش هبقي معاكوا اليومين دول.
محمد : ولا يهمك احنا هنعرف نصرف نفسنا
هشام : وانا هبقي معاك علي التليفون لو حصل حاجه بلغني
محمد : انشاء الله خير
منه : طيب طلع ندي نيمها فوق وانا وامال هنطلع وراكوا نجهزلها الحاجات الي هتاخودها
هشام : ماشي
وشال ندي وطلعها فوق

محمد : ايه يقلبي مش هتسبيني امشي بقا
منه : وتسيبني
محمد : عندي شغل
منه : كله يتاجل علشاني
محمد : مش هينفع
. منه : طب خلاص زعلانه منك

كان لسه هيتكلم موبايله رن
محمد : ايوا يا عمرو
عمرو :.........................
محمد : بتقول ايه ونكمل الحلقة الجايه
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الحادي عشر من رواية حب وجنون تابعنا في الفصل القادم


تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من الروايات الأخري
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة