-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية حنين بقلم لولو الصياد - الفصل الخامس والعشرون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع قصة جديدة من قصص متزوجين للكاتبة لولو الصياد علي موقعنا قصص 26 و موعدنا اليوم مع الفصل الخامس والعشرون من رواية حنين بقلم لولو الصياد. 

رواية حنين بقلم لولو الصياد - الفصل الخامس والعشرون

تابع من هنا: تجميعة روايات رومانسية مصرية
رواية حنين بقلم لولو الصياد
رواية حنين بقلم لولو الصياد

رواية حنين بقلم لولو الصياد | الفصل الخامس والعشرون

سقطت حنين ارضا من شده الصفعه على وجهها وانفجرت فى بكاء مرير....
خالد...بفضب....انا راجل يا مدام ومش انا اللى اسمح لمراتى انها تكون على علاقه بحد تانى نظرا لسوء تفاهم بينا مش انا ...
حنين ببكاء....وانا مغلطتش ابدا انت اللى قلت واخترت ان كل واحد يعيش حياته وقلتلى كل حاجه غلط وحتى لما طلبت منك اننا نكمل حياتنا طبيعي زى اى زوجين رفضت وجاى دلوقتى زعلان لا وكمان بتضربنى ....
خالد بغضب ...انا لما عملت كده واتكلمت كان علشانك انتى مش شايفه ولا واخده بالك اننا منعرقش بعض ولا واخده بالك من فرق السن ...
حنين ...بسخرية وحزن....فرق سن وفرق السن ده مظهرش وقت ما كنت بتتعامل معايا زى اى زوج ومراته ...
خالد....اتقى شرى يا حنين....
حنين....قلتلك انا مغلطتش وانت اللى غلطت وكمان ضربتنى ...
خالد....عاوزانى اعمل ايه لما الاقى واحد عمال يحب فى مراتى اصقف ليكم ولا ارقص....
حنين.....والله المفروض تفهم. ..
خالد....لا والله وانا عملت ايه يا ست هانم سالتك حضرتك بكل بجاحه وقله ذوق رديتى عليا....
حنين....ببكاء...برده مش من حقك تضربنى ولا تسالنى عن حاجه لاننا مش زى اى زوجين...
خالد. ..بهدوء لا ينذر بالخير....بصى يا حنين من النهاردة حياتنا هتمشى طبيعى وكل كلامى تنسيه لا وكمان تعملى حسابك مفيش جامعة من انهارده لحد ما انا اقول...
حنين....انت بتحلم انا مش جارية عندك ...
خالد...صدقينى يا حنين لو كلامى متنفذش والله العظيم ما حد هيندم غيرك ....
حنين بغضب ....منك لله يا ريتنى لا كنت شفتك ولا اتجوزتك ولا عرفتك انا بكرهك .....
خالد ببرود....نفس شعورى بس برده كلامى هيتنفذ.....
وتركها ودخل الحمام تبكى حظها وسوء الظن بها من تجاه زوجها واخيرا معاملته لها بذلك العنف. ......
..........
فى الأسفل على طاوله الغداء.....
الجد....طلعتى الاكل لخالد وحنين يا ليلى. ..
ليلى ....ايوه يا جدو ....
الجد....طيب.... ...
محمود....احم احم الكل يركز معايا لانى عندى مفاجأة هتصدمكم كلكم ....
والد محمود....خير هتفجر نفسك وتريحنا....
والده محمود....بعد الشر هو فى زى حوده....
ليلى ...ايوه يا طنط افضلى دلعى فيه لحد ما هيبوظ ....
محمود...بسخرية. ..ده على اساس انى كيس طماطم ههههههههه. ..
ليلى ....دمك يلطش .....
والد ليلى ....خلاص انتى وهو ايه مولدين فوق روس بعض.....
والده ليلى ....والله ما اعرف عمرهم ما هيكبروا ابدا ......
الجد....خير يا ابنى كنت عاوز تقول ايه...
محمود...بصراحة انا عاوز اخطب ....
ليلى. ..مين يا حوده....
محمود...دلوقتي بقيت حوده علشان تعرفى بت بتاعت مصلحتك....
ليلى. ..عنك ما قلت تلاقيها شبه ام اربعه واربعين. ..
محمود....هتبقى احلى منك برده حتى لو عفريته....
ليلى ....بارد ......
الجد....ومين هى يا محمود...
محمود....بصراحة انتم كلكم تعرفوها...
والدته....مين دى يا ابنى ...
محمود....شهد بنت عمى حسين سالم. ..
ليلى ...شهد والله خساره فيك ....
والد محمود....ونعم الاختيار يا ابنى ناس محترمه...
والد خالد. ..فعلا والدها راجل محترم وله سمعته فى السوق والبنت انا شفتها ماشاء الله عليها....
والدة محمود. ...بصراحه يا زين ما اخترت يا ابنى ....
الجد. ...وانت كلمت حسين ولا لسه ....
محمود....لا يا جدو كلمته وان شاء الله هما منتظرنا يوم الخميس الساعة 7...
الجد....ان شاء الله يا ابنى ربنا يتمم ليك على خير....
الجميع...آمين يارب. .....
............
فى احدى الكافيهات.....
تولين ....وبعدين. ...
كامل....الزفت جوزها ضربنى لما حسيت انى كنت هموت....
تولين ....وهى عملت ايه ....
كامل... كانت مرعوبه منه معرفش ليه....
تولين. ..طيب مفيش اخبار عن جمال...
كامل. ..اللى عرفته انه مصمم يرجع حنين له مهما حصل حتى كمان عرفت ان ابن خالها هيخطب اخته وهو رحب جدا بالموضوع علشان يقدر يتقرب من حنين....
تولين....انت بتعرف المعلومات دى منين. ...
كامل. ..اظن ملكيش دعوه احنا اتفقنا متساليش خالص ولا ايه...
تولين ...طيب هتشوق حنين امتى تانى. ...
كامل...اول ما تنزل الجامعة ....
تولين....تمام اوى متنساش بئه الخطوه الجايه....
كامل....هههههع متقلقيش انا بعد الضرب ده مش هسيبه يتهنى بيها ....
تولين ....تعجبنى......
...........
فى فيلا حسين سالم بالتحديد في حجره الصالون. ...
حسين....ان شاء الله اهل محمود جايين يوم الخميس. ...
جمال....وحنين هتيجى ....
حسين....وانت مالك بحنين يا جمال قلنا انساها بئه دى بقت ست متجوزه وكمان حط فى دماغك ان اختك هتدخل العيله دى يعنى لازم تحافظ على تصرفاتك....
جمال. ...بتوتر...يا بابا ده مجرد سؤال....
حسين. ...انا بس بفهمك....
بدر....مش هنخلص بئه من حنين وسيرتها ....
حسين. ...انتى جهزتى كل حاجة..
بدر...ايوه بس لسه شويه حاجات بسيطه ....
حسين ...انا عاوز كل حاجه تكون مضبوط. ..
بدر....متقلقش.....
حسين ناظرا تجاه شهد....مالك يا شهد مش بتتكلمى ليه ....
بدر. ...زعلانه يا سيدى على واحدة زميلتها كأنها من بقيت اهلنا....
حسين. ..طبعا لازم تزعل مفيش احسن من الصديق بس دى سنه الحياة يا بنتى وكلنا هنموت مفيش حد خالد فيها وبعدين بدل ما تزعلى كده الافضل تدعيلها الدعاء احسن حاجه وبعدين هى دلوقتى فى مكان احسن من هنا بكتير...
شهد...بحزن....حاضر يا بابا...
جمال ممازحا شهد....اوعى تخرجى للعريس واهله كده اصل يطفشوا...
شهد ..رخم اوى على فكرة. ...
جمال. ..ما انا عارف ههههههه.
الجميع. ...هههههههههع.....
.......
فى منزل اسر ....
والدته ...مالك يا اسر بقالك فتره يا ابنى متغير زى ما تكون حزين ....
اسر ...لا يا ماما انا تمام...
والدته. ..طيب عملت ايه فى موضوع الجواز. ..
اسر بحزن....ما خلاص يا ماما معدش فى جواز ولا بتاع...
والدته ...ليه يا ابنى كده. ...
اسر بحزن. ...رفضتنى وخلاص هتتخطب لحد تاني هو انا فيا حاجه وحشة يا ماما. ...
والدته....لا طبعا يا حبيبي بس الجواز ده قبول ورفض وبعدين كل شيء نصيب ويمكن انت نصيبك لسه مجاش ....
اسر...ومعتقدش انه هيجى ابدا. ...
والدته. ..متقولش كده يا اسر اسر ...آمال اعمل ايه بس ....
والدته...محدش عارف نصيبك فين وصدقنى يا ابنى النصيب مكتوب على الجبين قبل ما تشوفه العين. ....
اسر ....ربنا يسهل يا ماما. ..
والدته....ربنا يريح بالك يا ابنى ويرزقك ببنت الحلال اللى تصلح حالك وبالك.. ...
أسر. ..امين يا ماما. .....
.......
خالد....مش هتاكلى ....
حنين. ...لا ...
خالد....ايه هتصومى ....
حنين ....ملكش دعوه بيا خالص وبعدين انا هنزل تحت ...
خالد...لا مش هتنزلى ....
حنين....يعني ايه هتحبسنى هنا ولا ايه. ..
خالد. ..حاجة زى كده ولو كنتى عاوزه تنزلى ليا شرط....
حنين. ..ولو رفضت تنفيذ الشرط...
خالد...انتى حره بس مش هتخرجى من هنا ....
حنين. ..استغفر الله العظيم انتى عاوز تضايقنى وخلاص انت حد موصيك عليا ...
خالد...حاجه زى كدة. ...
حنين بغضب ....يا ريتنى ما كنت اتجوزتك ولا عرفتك وياريت جمال مكنش طلقنى وفضلت مراته ......
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الخامس والعشرون من رواية حنين بقلم لولو الصياد
تابع من هنا: جميع فصول رواية حنين بقلم لولو الصياد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات حب
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة