-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية عشقته بعذاب أمنية أيمن - الفصل الأول

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة أمنية أيمن والتى سبق أن نشرنا لها علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع  الفصل الأول من رواية عشقته بعذاب أمنية أيمن.

رواية عشقته بعذاب أمنية أيمن - الفصل الأول


تابع من هنا: رواية غرام

رواية عشقته بعذاب أمنية أيمن
رواية عشقته بعذاب أمنية أيمن

رواية عشقته بعذاب أمنية أيمن - الفصل الأول

في صباح يوم جديد في عروس البحر المتوسط بالاسكندرية صحيت حور اتوضت وادت فرضها وعملوا اجتماع في اوضه يمني في شقه اهلها
حور بدموع :انا مش قادرة على الفراق خالص عمر هيروح يعد في سكن شباب ومشي خلاص انا اتعودت اشوفه كل يوم خلاص مبقتش قادرة اسيبه ولو للحظه وعيطت
يمني بدموع :ومين سمعك كل واحدة فينا مش قادرة على الفراق بس برده هم بيشتغلوا عشان يجيبوا فلوس الشبكة والمهر بعد الكلية وبعدين يرجعوا يذاكروا المحاضرات
حبيبه بدموع : والله احنا عارفين كل دا بس زي ما حور قالت احنا اتعودنا على وجودهم
شهد بدموع : مش معقول فجاه كدا نلاقيهم اختفوا صعب ن ومش صعب بس دا مستحيل
وبعدين رن تليفون جنا بتبص لاقت رقم مامتها فتحت
وقالت :السلام عليكم ايوه يا ماما
ام جنا :وعليكم السلام تعالي يا حبيبتي من عند يمني اجهزي عشان جايلك عريس النهارده
جنا اول ما سمعت كدا انصدمت وقالت لمامتها بدموع : حاضر يا ماما انا جايه
يارا :في ايه مالك ايه وشك اصفر كدا ليه
جنا :متقدملي عريس ولازم اروح اجهز وانا عمري ما اقدر ابعد عن محمود دا مستحيل وعيطت جامد
شهد :معلش يا حبيبتي كله هيرجع لاصله
حبيبه :انتي روحي وقولي لمامتك على كل حاجه
جنا :لا انا خايفه اوي انا عاوزه محمود
وعيطت
يارا :اهدي بس مش لازم تقولي مين في قلبك قولي انك بتحبي واحد تاني وانك مترضيش تتخطبي لواحد و قلبك مع غيره
جنا :انا هحاول مع ماما وبعدين لاقت رساله على الواتس من مامتها :يلا انزلي بقا
جنا :مع السلامه يا بنات
الكل :مع السلامه يا جوجو ربنا يوفقك
ومشيت جنا على اوضتها رمت نفسها على السرير خبط باب اوضتها راحت مسحه دموعها بسرعه و قالت :اتفضل
شيري :مالك يا جنا شكلك معيطه ليه
جنا :مفيش حاجه
شيري :انا اه اصغر منك بس انتي اختي وانا حفظاكي و عارفه ايه مزعلك
جنا :ايه مزعلني
شيري :عشان متقدملك عريس وانتي بتحبي محمود و كمان عشان هو في كليه مش هتعرفي تشوفيه الا كل فتره صح
جنا هزت راسها بمعنى صح
شيري :خلاص انا هقول لماما على كل حاجه و متخافيش انتي عارفه ان ماما اتجوزت بابا كدا صح
جنا :صح
شيري :خلاص يبقا سلام اموزه
وراحت شيري عند مامتها ودخلت وقالت :ماما انا هكلمك بخصوص عريس جنا
مامت جنا :اشجيني
شيري :ماما جنا مش موافقه ومقطعه نفسها عياط في اوضتها عشان قلبها مع محمود وهو عنده شقه ٢٠٠متر مفروشه اهله جيبنها و بيشتغل بعد الكليه عشان يجيب فلوس الجواز و يحوش فلوس عشان اما يتخرج ويتجوزوا يكون معاها فلوس للعيشه وهي مبتحبش غيره
مامت جنا :طب ما انا عرفه يا عبيطه بس بعمل كدا عشان احدد مقدار حبها لمحمود وهخليها كدا فتره لو فضلت بتحبه هيجي محمود يتقدم لها وهنقبله بدون تفكير
شيري :اه يا بنت الايه يا نونو دماغك عسل

لان مامتهم اسمها نورهان
مامت جنا :اسمها ماما احترمي نفسك بس اقول ايه غير ربنا يهديكي
شيري :وادبحلك ديكي يصرخ ويقول يا واد يا مليجي
مامت جنا :امشي يا بت من هنا امشي
شيري :سلام اموزه
مامت جنا قلعت الشبشب ولسه هتضربها بي راحت جريت
وراحت مامتهم لجنا ودخلت وقالت :مفيش حاجه اسمها رافضه العريس فاهمه
جنا بعياط :لا مش فاهمه .........
وحكت كل حاجه قالتها شرين
صعبت جنا على مامتها فراحت قايلالها كل حاجه
*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الأول من رواية عشقته بعذاب بقلم أمنية أيمن
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من القصص الرومانسية
حمل تطبيق قصص وروايات عربية من جوجل بلاي
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة