-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية حب ودموع بقلم رهف سيد - الفصل الرابع

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية جديدة للكاتبة المتميزة رهف سيد والتي سبق أن قدمنا لها العديد من القصص والروايات الجميلة علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الرابع من رواية حب ودموع بقلم رهف سيد

رواية حب ودموع بقلم رهف سيد - الفصل الرابع

اقرأ أيضا: قصص رومانسية

رواية حب ودموع بقلم رهف سيد

رواية حب ودموع بقلم رهف سيد - الفصل الرابع

امير...امممممم انتي طيبة اوي على فكرة

اسيل...قديمة على فكرة

امير...لا وماشاء الله التواضع اية

كادت ان ترد اسيل ولكن سمعت صوت صراخ بعض من الطلاب ركض الاثنان الي مكان الصراخ في الخارج وجدو شادي الشاب المغرور المتكبر المتهور التي تجرات اسيل على ضربة من قبل وانصدم الجميع من فعلها فهي اول فتاه اهانته وضربته ومن يومها وهو يضايقها خرجت اسيل هي وامير وهم يركضون الي مكان الصراخ وجدو شادي ينزل من سيارته ومحيط بالعديد من الرجال الذين يشبهون الرجل الاخضر

شادي وهو يقترب من كريم....ازيك يا كريم وازي اختك

كريم بعصبية ....بقولك يا شادي ابعد عنا وعن اسيل وانا بحذرك

شادي...لية بس انت مش عارف اختك عملت فيا

جائه صوت اسيل من الخلف...لا يعرف وكل الناس تعرف واقصر الشر يا شادي

شادي...ههههه اهلا يا قطتي المخربشة وحشاني

اسيل اعطت الاوراق التي في يدها الي امير وتقدمت الية بينما هو كان ينظر لها بصدمة

اسيل...بقولك اية يا ابن الناس اتعدل واصتبح وقول يا صبح علشان مصبحكش بألم زي اللي كلتو المرة اللي يا شيخ دة الالم من سنتين ولسة محمر

شادي....هوريكي تمن القلم دة

اسيل...ههههههههه ابقى اتكلم على قدك يا بابا ماشي اه وابقى اتغطي كويس ماشي سلام يا اضافت بسخرية يا اسد

كادت ان تذهب ولكنه امسك يدها لفت اسيل وجهها واعطتة كف مرة اخرى بينما كانت الجامعة كلها مجتمعة التي انصدمت من فعلها

اسيل...تاني مرة تاني مرة تمسك ايدي وتاني مرة اضربك بلالم ثم تابعت بصراخ يا ناس عايزين تعرفو مين دة دة شادي شادي باشا الفاشل بتاع الجامعة اللي بياخد السنة باتنين وتلاتة ابن الاكابر اللي كل ما تعجبو بنت يجبها لحد عندو واول ما ياخد اللي عايزو ويكسر قلبها يسبها جه ليا وفي نفس المكان دة من سنتين حب يستظرف معايا ولما هزقتو راح مسك ايدي وفي نفس الحتة دية رحت ضربتو بلالم ودية تاني مرة وانا بقولكم اهو مش معني اني بعتبركم اصحابي وبساعدكم يبقى تتعدو الحدود معايا لا انا صحيح بضحك وبهزر لكن مش هسمحلكم بكدة ها خلاص يا شادي ولا لسة حابب تنفضح اكتر من كدة ولا تلم نفسك وتروح تعيط في حضن دادي يلا يا شاطر ولما تبقى تتكلم ابقى اتكلم على قدك

وغادرت نحو اخاها الذي كان يبتسم لها وشلتها بينما وقف امير باعجاب واضح اخذها كريم الي الكافتيريا وتبعتة الشلة ثم غادر شادي وهو يتوعد لها فاق امير من شرودة على جميلة وهي تكلمة

جميلة...هاااي هيه الو انت معايا

امير...ايوة معاكي يلا نشوف اسيل

غضبت جميلة جدا من اهتمامة لها واعجابة الواضح

هدير...ايه الجامد ده انا بحبك والمصحف

اسيل...يا جماعة مكبرين الموضوع كدة لية

محمد وهو يضع العصير على الطاولة.....مكبرين الموضوع حرام عليكي يا ايسو دة انتي يا شيخة عليكي

اسيل...هنشتم ولا اية

محمد...لا ياختي مش عايز

امير...هههههه اية اللي انتي عملتيه دة

اسيل...عملت اية يا جماعة دة عيل تافه خساره حتي في الكلام سيبكم بقى

جميلة...ربنا يقويكي يا سيلا

اسيل... ويخليكي ليا يا حبيبتي

هدير...طبعا احنا هنطلع من هنا على البيت عندي

احمد...ايوة يا روحي علشان اتقدم واخلص واتجوز واتلم

اسيل...تتلم تتلم يا ابو دومة حرام عليك دة انت لو بقيت جد عمرك ما تتلم

احمد....انا مش هزعلك انهرده علشان انتي اللي هتتكلمي في المقابلة بعد المقابلة باذن الله

امير...هو انا ينفع اجي معاكو

اسيل..انت تاني يا ابني احنا اخوات في بعض معندناش احنا الكلام دة كلنا بنتكلم عادي

بعد انتهاء المحاضرات كانت اسيل تمشي وكان الجميع ينظر لها ويتهامسون على شجاعتها ارتسمت ابتسامة انتصار وصعدت الي سيارة اخوها وغادرت وصل الجميع الي منزل هدير وصعدو الي الاعلى

اسيل...ازيك يا عم عبدالرحمن يا عسل انتا

عبد الرحمن...ازيك يا اسيل يا بنتي

اسيل...انا مية فل

كريم...طب واحنا

عبدالرحمن...ازيكم يا شباب

اسيل...من غير ازيكم ازيكم دية نقولها بعدين خلينا في المهم

عبد الرحمن...في اية يا سولة

اسيل...بص بقى يا عمي الموكوس اللي هناك دة عايز الموكوسة بنتك بس في الحلال وطبعا البنت بنتنا و الواد ابننا واللي يعوزنا يجي عندنا

احمد...يخربيتك هتبوظي الجوازة

عبد الرحمن...والمصحف ما هتبوظ طالما اسيل موجودة فيها

اسيل... يبقى نقرا الفاتحة وانت يا ابني جيب اهلك على الخميس الجاي ونتفق على الجواز

عبدالرحمن..يلا مادام اسيل قالت يبقى بسم الله

نهض احمد سريعا وقبل راس اسيل

احمد.... ربنا يخليكي ليا

عبد الرحمن...انتو مش غرب انا لازم اروح اجيب ام هدير من عند مامتها عن اذنك

اسيل...اتفضل يا اونكل

بعد ذهابه ركض احمد الي اسيل

احمد...انا بجد مش عارف اقولك اية

اسيل...تقول اية يا ابني انت اخويا

هدير...ربنا يخليكي يا رب

اسيل... يلا يا جماعة هنقضيها دعا وهيصة

ريتاج... هيصة

كريم...عند العروسة

احمد...هيصة

اسيل...ناكول بسبوسة

هدير...هيصة

امير...وعند العريس

جميله....هيصة

اسيل...نفرح ونهيص وهيصة وزغرطو يا بنات وبلو الشربات هو انا مش قولت زغرطو

البنات...مبنعرفش

احمد...انا اعرف لولولولوولي

اسيل...عقبال عندك ياست امو كوثر

كريم...الله يخليكي يامو فاروق

اسيل...وبلو الشربات وافرحو دة العمر ساعات طب ايه رايكم انا قررت اني هغني في خطوبة كل فرد في الشلة دية

كريم...وهيصة

فرح الجميع لهذا الخبر عاد امير وهو يضحك الي المنزل

زينب...بتضحك على اية

امير...هههههعه اصل وروى لهم كل ما حدث

شريف...هههههههه واللهي البت دية مسخرة

زينب ....ربنا يرزقها بابن الحلال يارب اللي يستاهلها

تضايق امير كثيرا من دعوة والدته وصعد الي غرفتة

امير...هو في اية انا بفكر فيها كدة لية واتضايقت لية هي فعلا تستاهل كل خير اما اشوف الفيس

دخل امير الي الفيس ولكنة دخل الي صفحة اسيل وجدها كاتبة

"الحمد لله انهرده وفقنا راسين في الحلال ويارب ارزقهم وبارك ليهم وعليهم واجمعهم في خيرك وطاعتك يا كريم يا رب " فرح امير جدا ممن كتبتة وجدها نشطة ارسل لها رسالة

امير...السلام عليكم

اسيل...وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

امير..عاملة اية

اسيل...عاملة محشي ورق عنب

امير...يا رخمة

اسيل...ماهو حضرتك احنا كنا مع بعض من ساعة بلاش غباوة احياة عيالك

امير...هههههههه انا غلطان اني بطمن عليكي

اسيل...تصدق معاك حق

امير....يا بنتي بطلي غلاسة شوية

اسيل...بنتك

امير....يعني انتي سبتي الجمله كلها ومسكتي في دية

اسيل...ههههههههه يا بابا انا ميبقاش اسمي اسيل لو مبطلتش غلاسة

امير...الله اكبر عليكي

اسيل...تسلم

امير...وكيمو عامل اية

اسيل...كيمو مين

امير...كريم

اسيل....ههههههههه قصدك حنفي نايم قدامي

امير...اية دة انتو بتنامو مع بعض

اسيل...ايوة

امير.... اشمعنا

اسيل...ظروف

امير...ازاي يعني مفهمتش

اسيل...طب دة سر ومحدش يعرفو غيري انا وكريم والشلة

امير...سر اية

اسيل....طب احلف انك مش هتفضحني ومتضحكش

امير..واللهي

اسيل...احم هو يعني انا بخاف من الضلمة

امير...ههههههههه

اسيل...شوفت انا غلطانة اني قولتلك

امير...ههههههههه معلش خلاص انا اسف

اسيل...ماشي عن اذنك بقى علشان العشا اذنت

امير...انتي بتصلي

اسيل....ايوة في مشكلة مش معني اني مش محجبة مصليش

امير...مش قصدي وانا كمان هقوم اصلي عايزة حاجة

اسيل....اه تمن جبنة اسطنبولي وتمن الرومي

امير...ما صدقتي انا بهزر

اسيل...هههههه طب اشوفك بكرة

امير...تصحبي على خير

اسيل...وانتي من اهل الجنة

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الرابع من رواية حب ودموع بقلم رهف سيد
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة