-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية غرام حمزة بقلم ميرا إسماعيل - الفصل الرابع عشر

 مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والروايات الرومانسية في موقعنا قصص 26 مع رواية جديدة من روايات الكاتبة ميرا إسماعيل ؛ وسنقدم اليوم الفصل الرابع عشر من رواية غرام حمزة بقلم ميرا إسماعيل هذه القصة مليئة بالعديد من الأحداث والمواقف المتشابكة والمعقدة من الرومانسية والإنتقام والكراهية

رواية غرام حمزة بقلم ميرا إسماعيل - الفصل الرابع عشر


رواية غرام حمزة بقلم ميرا إسماعيل
إقرأ أيضا: قصص قبل النوم 

رواية غرام حمزة بقلم ميرا إسماعيل - الفصل الرابع عشر

 في منزل فرج


فرج بهجوم: يعني كلامك دا يا عمرو حبيب قلب ايه؟ ؟؟؟؟


عمرو: معقول مختش بالك بنته اسمها غرام وهي ابنها حمزة وكانوا جيران زمان كل دا ومش فاهم ونازل النهارده ومتشيك مطبخنها سوا وقرب علي غرام بشر ووعيد لكن انسي دا انا اسففك التراب قبل ما تعمليها وهيمد ايده ويشد غرام كانت ايد حمزة ك الفولاز منعته من الوصول ليها

حمزة: ايدك خليها جنبك محتاجها

فرج ل غرام اللي بتابع الكلام وهي مرعوبة: ايه ردك يا مرات ابني علي الكلام دا صحيح مطبخنها مع بعض من زمان

غرام: والله العظيم ابدا انا معرفش،ان حمزة هيطلب الطلب دا وانت اللي خيرتني وانا اختارت

فرج: وليه حمزة مش عمرو؟

غرام: لارد

فاطمة: ردي متخافيش ردي عليه وعرفيه ابنه وعمايله زمان

غرام: خالتي اااانت بتقولي ايه؟

فاطمة: بقول الحقيقة معكسته ليكي وتحرشه بيكي زمان قبل جوازك من خالد

فرج: ابني ميعملش كده؟

فاطمة: متاكد من ابنك انه ميعملهاش

فرج: اتنهد هو عارف ابنه وعارف انه ممكن يعمل الاسوء

حمزة: كان بيغلي ازاي كان عمرو بيقرب منها سوائ،بالكلام او حتي لمس،

حمزة: بغيظ غرام مش،قاصر واختارت خلصنا وخلص الكلام

فرج بمرواغة: ماشي مبروك بس انا كان هدفي حمزة يتربي بينا لكن طالما اختارتك خلاص مبروك عليك غرام من غير حمزة

غرام: لا

حمزة بمقاطعة: ويا تري مين هيربي حمزة عمرو وزينب عمرو اللي معروف في المنطقة ولا مراته اللي مش معروف ليها اصل ولا انت يا حج قولي يا حج كام عمارة مبنين من غير تراخيص ولا الحاجة اللي بتقوم تدخل الحمام بالعا فية انا قبل ما اجي هنا عملت حساب كل حاجة ولو افترضنا ان القاضي حكم ليك انا ليا ميت لعبة ولعبة مستحيل تفوق منهم من غير،صداع جوازي من غرام يخلص من غير مشاكل قولت ايه

فرج: حمزة قفال اللعبة عليه كويس موافق مبروك

حسنات: لا لا غرام مرات خالدةوهتفصل مراته

فاطمة: خالد الله يرحمه يا ام خالد لكن غرام عايشة ومن حقها وحق ابنها يبقوا عايشين في عايله

حسنات: لا يا غرام متخافيش من حد ولا عمرو ولا فرج انا معاكي ومحدش يقدر يقرب منك

غرام: لا رد هي،فعلا مينفعش،ترجع في،قرارها خصوصا بعد كلام حمزة واللي بين مدي،قوته وهي،مختاجة قوته دي ومحتاجه حمزة

حمزة: غرام اختارت وهي مش،بترجع في قرارها غرام لمي هدومك انت وحمزة علشان نمشي

عمرو: كده هتاخدها تعيش معاك في،الحرام من اولها قراطيس احنا

حمزة ولا كانه سامع: هتعيشي من النهارده لاخر الاسبوع فوق وبعدها هنعيش في بيتنا

يلا مستنية ايه؟

غرام كانت محبوسه ولقت حريتها دخلت وبدات تحضر حاجتها

في،غرفة غرام بعد ما جهزت مسكت صورة خالد انا منسيتكش بس انا بحافظ علي ابني ابننا يا خالد عمرو لو بقا جوزي اكيد هقتله وابني،هيضيع سرنا خاص بينا محدش هيعرفة اوعدك يا خالد سامحني سامح غرامك يا خالد وحطت الصورة مكانها وخدت الشنطة وحمزة وخرجت

حسنات خدت منها حمزة: لا عايزة تمشي امشي لوحدك حمزة مش هيتحرك

غرام: ارجوكي يا ماما حسنات حمزة خايف،

حسنات: انا مش امك انا ام خالد وعمرو امشي عايزة تمشي امشي حمزة لا ابن خالد لا

حمزة بحنان: حمزة مش،هيبعد عنك بس حمزة وغرام مينفعش يتفرقوا انت جربتي بعد ابنك اكيد مش عايزة ام تدوق الوجع دا

حسنات: هتجيبيه علي طول

غرام: اكييييد وانت تنورينا ي ما وسكتت

حسنات راحت ليها ومدت ايد حمزة ليها خدي ابنك يا بنتي ربنا ما يكتب عليكي فراقه ابدا وسلمت عليها وحمزة اخدهم وطلع


زينب بهمس : يا نهار مش معدي انا لازم اتصرف وبسرعه عمرو ميضمنش دلوقت خالص

عمرو: خوفت منه ومن منصبه وسبت غرام ليه

فرج: لو كنت مظبوط في حياتك كان لا يمكن يهددني بس،انت كل حاجة بتعملها وعملتها غلط خد مراتك وامشي حمزة مش،سهل بسءالاكيد ابن خالد مش،هيبقا معاها كتير

حسنات: لا يا حج بلاش تبعدهم عن بعض

فرج: مرات ابنك هي اللي حكمت

؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛

في منزل ياسين

ياسين: عندي خبر ب مليون جينه؟ !!!!!

سهر: خبر ايه؟

ياسين: حمزة هيتجوز غرام اخر الاسبوع

سهر: ايه مش ممكن ازاي

ياسين: حمزة بيقول علشان يحميها بس دي مش،الحقيقة الحقيقة انه حب غرام اللي جواه لسه بيحركه

سهر: وهي،وافقت بسهولة كده؟

ياسين: واختارت حمزة كمان

سهر: اختارته ازاي

ياسين: هحكيلك وحكي ليها اللي حصل

سهر: غرام محبتش،خالد ابدا

ياسين » ليه علشان هتتجوز حقها

سهر: خالد قالي،زمان ان هي محبتش،حمزة وكانت بتحب خالد بس موافقتها مش منطقية في سر في جواز خالد وغرام

ياسين: عارفة لو كلامك صح يبقا حمزة عمره ما هيسمحها لانها وثقت في،خالد وحمزة لا ودي ممكن تتدمر علاقتهم قبل ما تبدي ياريت يكون كلام خالد زمان صح

سهر: معرفش بس اللي متاكده منه اننا داخلين علي منعطف تاريخي

ياسين: عندك حق دا غرام وحمزة ولقاء،السحاب

سهر: هههههه عندك حق

؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛

في منزل حمزة

غرام كانت نايمة وبتحلم

غرام: انت زعلان مني حقك عليا يا خالد

خالد: مين قالك اني زعلان انا مبسوط جدا لان شايف فرحتك من حقك ترتاحي يا غرام انا نصيبي معاكي خلص علشان نصيبك الاساسي بس ابننا خلي بالك منه يا غرام اوعي يضيع منك

غرام: يضيع فين؟

خالد: اوعي يضيع منك ابننا ياغرام

غرام: خالد انت رايح فين يا خالد

خالد: ابننا يا غرام ابننا

غرام قامت من النوم مخضوضة وبصت علي ابنها كان نايم جنبها اتنهدت: الله يرحمك يا خالد

وحاولت تنام بس معرفتش وقامت تتوضا وتصلي

؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛

في منزل عمرو

عمرو كان قالب كل حاجة كانه بيدور علي حاجة مهمة

عمرو: غوري من وشي غوري

زينب: اغور لاةمش هتحرك اما افهم كنت هتتجوز غرام عليا ياةعمرو

عمرو: وانت الصادقة كنت هطلقك غرام مينفعش تبقا معاكي علي زمتي

زينب: هههههههه واهي بعتك ل تاني مره تبيعك انت هتفضل موهوم ل امتا فوق بقا فوق

عمرو: انت مالك موهوم بيها عيان بيها مالك غرام ملكي لو كانت ل خالد فى دا كان اخويا علشان كده سكت لكن حمزة اخره معايا رصاصة واخلص منه

زينب: لدرجة دي تعملها مش هتقولي بدور علي ايهة

عمرو مسك السي دي ب ايده: لقيته لقيت السكينة اللي هقتل بيها علاقة غرام وحمزة

زينب: والله ما انا فاهمة حاجة وسابته ودخلت تكلم البلطجي يتصرف قبل عمرو وتخلصى من غرام

اما عمرو مسك السي دي هنسفك ياةحمزة هنسفك من علي وش الدنيا

؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛

عدا الاسبوع من غير احداث في هدوء مريب قلق حمزة وحس انهم بيخططوا ل مصيبه

حمزة: كده كل الشنط

فاطمة: اه يا حبيبيى زى ما قلت الهدوم بس والاوراق

حمزة :غرام خلصت

غرام: ردت عليه وهي خارجة من الغرفة ايوة خلصت وجهزت حاجة حمزة وحاجتي،

حمزة سرح فيها معقول كلها كام ساعة وتبقا مراتي يا الله قد ايه لسه حلوة وخجوله وفاق علي صوت بنته

غرام الصغيرة: بابا البيت التاني حلو

حمزة: حلو وكبير وهيعجبك يلابينا

ونزلوا وهما نازلين قبلوا اهل خالد

فرج: مع السلامة بس مقولتش نقلت فين علشان نبقا نطمن علي حمزة

حمزة: تليفوني معاك وقت ما تحب كلمني ويبقا عندك يلا وخدهم ومشيوا من غير اضافة

؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛


في،منزل حمزة الجديد

وكانت شقة كبيرة جدااااا وجاهزة من كل شئ،

فاطمة: ماشاء الله الشقة شكلها حلو وكبيرة

حمزة: طبعا اقل حاجة تليق ب بطوط حبيبتي،

غرام الصغيرة: انا عايزة غرفة كبيرة وفيها لعب كتير

حمزة: وانا كمان

غرام: حمزة عيب كده

حمزة الكبير: ليه عيب البيت بتاعهم واحنا اللي ضيوف عندهم تعالوا معايا نشوف البيت

وفعلا حمزة خدهم وكل واحد دخل غرفته ماعدا حمزة وغرام

حمزة: ودي بتعتك لغاية بليل

غرام: بليل وبعد كده

حمزة: ادخلي واجهزي لل كتب الكتاب بليل

دخلت غرام وهي مش فاهمه حاجة واتفجات ب واحده جوا الغرفة

البنت: اهلا اكيد حضرتك مدام غرام انا سهيله وهفضل معاكي علشان تجهزي

غرام بصدمة: اجهز مش،فاهمة

سهيلة :اولا ادخلي خدي شور عقبال ما اجهز الفستان

غرام كانت بتتحرك بس مش بخوف بفرحة ان فعلا كلها ساعات وتبقا غرام حمزة بجد

دخلت وخرجت شافت فستان ابيض سمبل جداااا وافتكرت يوم ما شافته في مجله وعجبها: وحمزة وعدها تلبسوا يوم فرحهم وفعلا وفي بوعده

غرام: مين اللي اختار الفستان

سهيلة: حمزة بيه اختار الفستان والاكسسوارت يلا نبدا

وفعلا بدات استعداد ل فرح غرام وحمزة

بعد مده غرام قدام المراية منبهرة ب شكلها مش ممكن انا دي

سهيله: انت حلوة من غير حاجة

فاطمة: دخلت وشافت غرام بسم الله ما شائ الله الله اكبر عليكي يا بنتي

غرام: شكلي حلو

فاطمة: حلوة دا انت قمر الله يكون في عون ابني من الجمال دا

غرام بخجل: تفتكري هيسمحني

فاطمة: طلبهة ايدك دليل انه سامحك انسي وعيشي حياتك كفاية وجع اللي شوفتيه

يلا نخرح الماذون بره وخرجت غرام اللي اول ما شافها حمزة نسي،نفسه

ياسين: احم فوق يا عم انت هتاكلها بعينك براحة

حمزة: احم مين دا اسكت انت مش فاهم حاجة

سهر: مبروك يا غرام

غرام: شكرا

وقعدوا كلهم وبدا المأذون في مراسم كتب الكتاب

غرام كانت مش مصدقة معقول خلاص هي،مع حبيبها ومش هيتفرقوا ابدا وفاقت علي صوت المأذون بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير

ياسين: مبروك ياةحمزة مبروك يا صاحبي

حمزة: الله يبارك فيك

حمزة قرب من غرام: مبروووك

غرام بهمس: شكرا

حمزة: هنشوف شكرا دي بعدين

غرام: مش فاهمة

حمزة: عايزة اقولك ايه بقولك مبروك تقولي شكرا

غرام: الله يبارك فيك حلو دا

حمزة: مبدئيا

غرام مكنتش فاهمة هو سامحها ولا ظروف هي اللي،جمعت بينهم بس،قررت ممهما كانت اسبابه انها مش،هتيأس من الوصول ل قلب حمزة

بعد ذهاب الجميع

فاطمة: يلا خد مراتك وادخل غرفتك والعشا جوا والولاد ناموا من بدري

حمزة: تصبحي عليءخير يا ست الكل

فاطمة: وانتم من اهل الخير

حمزة دخل هو وغرام

حمزة: غرام في حاجة مهمة لازم تعرفيها قبل اي،حاجة

غرام بكسوف: خير

حمزة: جوزانا بسبب خ وقطع كلامه جرس الباب

باستغراب،من اللي جاي دا محدش يعرف لسه العنوان غرام هشوف مين وارجعلك

وخرج حمزة علشان يفتح الباب

غرام كانت هتموت من الكسوف وقطع خجلها صوت الفون

غرام ردت: سلام عليكم

المتصل: ازيك يا عروسة

غرام: عععمرو

عمرو: هههه صوتي مميز زي كل حاجة فيا المهم انا فضلت افكر اجيب ايه هدية ل مرات حمزة باشا ملقتش غير حاجة جنان وصلت علي تليفونك ياريت رايك فيها

وقفل

غرام استغربت ومسكت الفون وشافت ان مرسل ليها فيديو وفتحته وكانت الصدمة فيديو حادثة اغتصابها غرام اول ما شافته انهارت علي الارض


حمزة راح فتح الباب وخرجت فاطمة

فاطمة: مين اللي جاي دلوقت؟

حمزة: هنشوف

وفتح وكانت الصدمة: بببببابا

الرجل: ازيك يا حمزة

فاطمة: اااانت

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الرابع عشر من رواية غرام حمزة بقلم ميرا إسماعيل
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة