-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية فصيلتي القوية بقلم ريناد يوسف - الفصل الثانى والأربعون

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة وأجمل الروايات الممتعة والروايات الرومانسية مع رواية رومانسية اجتماعية واقعية وصعيدية جديدة للكاتبة ريناد يوسف والتى سبق أن قدمنا لها العديد من الروايات علي موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الفصل الثانى والأربعون من رواية فصيلتي القوية بقلم ريناد يوسف.

رواية فصيلتي القوية بقلم ريناد يوسف - الفصل الثانى والأربعون

اقرأ أيضا : حدوتة قبل النوم

رواية فصيلتى القوية بقلم ريناد يوسف

رواية فصيلتي القوية بقلم ريناد يوسف - الفصل الثانى والأربعون

تابع من هنا: روايات رومانسية جريئة

 الليل ليل والبنات بدر وقمر طلعو الاوضه وبلغو الكل انهم مش هيخرجو من اوضتهم لغاية ميعاد الفرح عشان العرسان يشتاقولهم .وهما عشان ينضفو المعفنين 😂


ريناد وسط سهوه من الكل خرجت ومعاها كشاف صغير وراحت تتسحب علي الارض المزروعه ذره وحسنه خرجت وراها تتسحب


قمر :علي وين ياحسنه

حسنه :طالعه اشم اشوية هو ياحبيبتي مخنوقه ، تاجي معاي

قمر :له مجيش معاكي غوري شمي الهي تشمي اوفر دوس هوا يفجر رئتينك

مهاب :😂حلوه

حسنه :هه دمك عسل يامضروبه فقلبك ..سلام هرجعلك بسرعه اوعي تنعسي هنامو فحضن بعض النهارده


قمر :الهي تنام في حضنك حيه مجلجله من العتهز ديلها دي


حسنه رمتلها بوسه في الهوا ورفعت جلبيتها عشان تقدر تجري وخرجت ورا ريناد جري


قمر :وه عتتفطفط ليه الواكله ناسها دي ؟ وشلحت خلجاتها ليه وبينت عراقيبها


مهاب :يبت سيبيها لكيش دعوه بيها ريحي دماغك منها


قمر :ريحنا ياخوي ...اهه وقامت عشان تطلع عند البنات تشوفهم محتاجين ايه


ربيع ومالك وحسن وسليم كانو في المزرعه هما كمان قاعدين قعده رجالي وبيخططو لجوازهم وقررو انهم يروحو شرم يقضولهم كام يوم عسل هناك


حسن :ولا ياسليم مش هتسيبك من التنطيط من هنا لمصر وتشوفلك حتتة كعروبه تتجوزها وتستقر بقا


سليم :كعروبه 🤔 تصدق الكلمه قفلتي

مالك :قصده مزه ياعم

سليم :اهي الكلمه دي فتحتني تاني 😂

مالك :طب ايه

سليم :بدور علي فكره مش ساكت ..واول ماالاقيها هخطفها واتجوزها علطول


حسن :ربنا يعترك فيها ياخويا ...بس كانت هتبقي ليله لو انتا كمان كنت اتجوزت معانا احنا الخمسه فيوم واحد


سليم :😂

حسن ومالك :بتضحك علي ايه يلا

سليم :تعرفو وانا بتخيلكم جمب بعض وانتو بتتجوزو مع بعض بفتكر جمعية الوفاء والامل والافراح الجماعيه اللي كانت بتعملها جماعيه دي وتجوز الناس كلها مع بعض


حسن ومالك بصو لبعض وفجأه اتفتحو في الضحك ..بعد ماسكتو بصو لربيع اللي لقوه سارح بعيد ومش معاهم خالص


غمزو بعض عليه وسليم شاورلهم عليه :اهو دا بيفكرني برئيس الجمعيه اللي كان بيقف زعلان عشان الفلوس اللي كاععها في الفرح 😂


ربيع بصلهم ورفع حاجبه

مالك بخوف :اظن انك مسمعتش صوتي .عشان لو ضربتني معاهم هتبقي بتضرب من غير سبب وهدعي عليك 😢


مالك :لا اسد يلا في ايه 😂


ربيع سابهم وقام يتمشي وسط الاشجار لوحده


سليم :ربيع تعبان اوي ياجماعه

حسن :فوق ماتتخيل ياسليم دا حتي مش عارف يفرح بجوازه


مالك :طب وهنسيبه كده

حسن :لا دا لو قربت منه وهو كده وحاولت تفكه حالته بتتأذم اكتر لما يحس انه صعبان علي الناس لدرجة المواساه


مالك :شخصيه غريبه .، لكن هو مين مش غريب في البيت ده، دنا بحس اني قاعد وسط غرائب المخلوقات وانا قاعد وسطكم والله


في الارض ريناد وصلت للارض وحسنه كانت وراها .


ريناد دخلت جوا غيط الدره وولعت الكشاف ودققت كويس في النبات اللي وسط الدره وقطعت منه فرع وقربته منها وشمته وبرقت عنيها مره وحده 😨ياوقعتك السوده يامهاب


حسنه كانت شايفه ريناد وراقبتها لغاية مامشيت وعملت زيها وقطعت فرع وشمته :


ياحلاوه ياولاد ، دا بنجه ، زي اللي كان حمد عيجيبو ويلفه فالسجاره ويشربه وينفخ فوشي ويشربني معاه وانا اتسلطن


ياولاد اللذينه كل ديه عتشربوه لحالكم .والله وشكلها هتروق وتحلي يابت ياحسنه 💃💃💃 وقطفت شويه وحطتهم فكيس قماش كانت ربطاه فرقبتها بشريط ومخلياه جوا هدومها، وهي مروحه قابلت عبد الله


عبد الله :جايه من وين ياوكلاهم دلوكيت

حسنه :كنت عتمشي ..الا اقولك ياعبده القاش معاك ورقة بفره الا مخي خرمان يبو عمه


عبد الله :بعد عبده داي خدي كل العلبه اهي ولفي زي ماتحبي وانا بكره هشتري غيرها ومد العلبه جمب حسنه ..حداكى تبغ ولا تاخدى ؟

حسنه : له حداى حداى ..هات ياغالي ربنا يخليك ، وخدتها ومشيت وهي فرحانه


حسنه روحت البيت ودخلت علي المطبخ وملقتش حد جواه كلهم كانو بره قدام التلفزيون


قمر :الوليه عماله ترمح يمين وشمال تقولش بيت اللي جابوها 🤔


ريناد :سيبيها يمكن عاوزه تعملها كباية شاي ولا حاجه متكتفيهاش


مهاب بص لريناد لقاها بصاله ومبرقه ومتحفذه


مهاب :اعوذ بالله ..هتهجمي ميته طا عشان الانتظار عفش ؟ مالك ياوليه


ريناد خرجت الفرع الصغير من جيبها وحطته قدام عين مهاب


مهاب اتخض :😨


قمر :مالك يامرت اخوي هتفقعي عينه بحطبة الملوخيه .دا ايه هزار البوابين ديه

ريناد مركزه مع مهاب :لا مش وقت صدمه خالص وفهمني

مهاب :فيش حاجه عتتدس في البلد دي واصل .؟ تعالي ياستي جوه هفهمك علي حاجه وبص لقمر .هعلمها تطبخ الملوخيه .اتفرجي ياقلب اخوكي انتي عالتلفازيون


واخد ريناد وفهمها علي كل اللي حصل بالتفصيل. ،


حسنه جوا المطبخ ولعت فرن البوتجاز وحطت الورق علي صينيه ودخلتهم الفرن تحمصهم وتنشفهم


وبعد مانشفو عبتهم تاني فكيسها وراحت علي الصاله قعدت جمب قمر


قمر بصتلها بغيظ :هببتي ايه جوا يابومه ؟

حسنه :شربت بوووق ميه

قمر ضمت بوزها وعيبت عليها .بوووق ميه

حسنه بتتلفت شمال ويمين ..عتنامي فين ياقمر ؟

قمر :ليه!

حسنه :هنام معاكي

يلابينا عشان انا النوم كبس علي

قمر :معنامش جار حد اني...

حسنه :مهو بصي فيش غيرك انتي من غير جوز اهنه وف اوضه لحالك وهنام معاكي يعني هنام


مهاب كان خارج من الاوضه وسمعهم :ياقمر خوديها نيميها جوا وابقي اطلعي تاني مش ناقصه صداع هي


قمر مسكتها من هدومها وقومتها بعنف :قومي قامت قيامتك منا اصلي كنت خلفتك ونسيتك وزقتها قدامها على الاوضه


حسنه قعدت علي السرير وابتدت تقلع الملس بتاعها وهدومها وقعدت في الاخر بجلابيه بيتي عاديه


قمر :جاكي الحزن قلعتي هدوم تعبي حبل غسيل ٣ متر ولساكي لابسه ،والله لهتغسلي لنفسك


حسنه طلعت ورق لف السجاير وطلعت شوية بانجو من الكيس فركتهم ولفتهم في السجاره وكانت مديه ضهرها لقمر اللي كانت متكيه علي السرير وراها وفجأه شافت دخان بيطلع من حسنه


قمر :ياما انتا كريم يارب استجبت لدعايا وولعتلى فيها 😁


حسنه لفتلها وكانت واخده نفس من السجاره ونفخته فوش قمر


قمر :كح كح كح ايه ديه ياواكلاهم عتشربي سجاير ؟ الله الله علي الاخلاق الحميده!!


حسنه :حميده عتسلم عليكي ههههههع


قمر :هاه وايه تاني يامينحرفه عتعمليه ؟ قولي قولي اعترفي مره وحده بدال ماكل شويه تصدمينه


حسنه :اووووف البنجه ديه عالي قوي وعيدخل النفوخ ويفضل يزغزغ فيه!!


قمر : هروغليفي ديه ولا ايه ؟ ايه البنجه العيزغزغ ديه عتقولي ايه يامهووسه ؟!!


حسنه بصت لقمر واخدت نفس من السجاره وقربت منها ومسكت خدودها بأيدها وبوقها اتفتح وحسنه نفخت جواه نفس السجاير وسدته وسدت مناخيرها شويه وبعدين سابتها


قمر بتعافر عشان تتنفس


:هتمواتيني يابت المحروق كح كح وبعد شويه قمر قلعت طرحتها وابتدت تهرش في دماغها قوي بأديها الاتنين وشعرها اتنكش بقت شبه الغوله


قمر وهي مدروخه :بت ياحسنه انا حاسه بنمل عيمشي جوا نفوخي ، هي السجاره دي محشيه نمل 😨


حسنه نفخت نفس السجاره لفوق وبرقت عنيها وابتسمت ابتسامة عادل امام دي عارفينها وبصت لقمر


مش قولتلك عتزغزغ في الدماغ

قمر :ايوه والله عتزغزغ يابت الجزمه 😅


حسنه :طب خدي نفس زغازيغ تاني

قمر خدت منها نفس :كح كح الله المره دي النمل كبر ، بقي نمل فارسي

عاااااههههههه وابتدت تهرش في دماغها جامد بأديها الاتنين وتضحك وحسنه كمان فضلت تهرش و تضحك معاها


بعد مالسجاره خلصت حسنه لفت وحده تانيه وابتدت تشرب فيها


مهاب وريناد وسلمي ومحمود واحمد ورهف الجده بره في الصاله قاعدين وسامعين ضحك قمر وحسنه ومستغربين جدا !!


بعد شويه الكل ابتدا يدخل عشان ينام ومفضلش غير ريناد ومهاب اللي كل ماصوت قمر وحسنه يعلي في الضحك يتخضو ويبصو لبعض


مهاب :متقومي تشوفي ايه اللي عيوحصول جوا ديه؟!!


ريناد :لا ياعم دا الاتنين اجن من بعض منيش داخله انا، انا هدخل انام


مهاب قام :علي قولك يلا خوديني معاكي والصبح نبقو نشوفو موجز الانباء ...ووصلو باب اوضتهم وفجأه سمعو صوت قمر وهي بتضحك ضحكه بتوع الكباريهات اللي هي هيهيهيهيييي دي 😂


مهاب هيهيهييييي :😨 له وكتاب الله مايمكن ابدا انا لازمن اشوف وراح علي اوضة قمر وحسنه وخبط خبطتين


حسنه من جوه :متطلع ياللي عتخبط انتا ماوعيش الباب مفتوح

مهاب بص للباب المقفول بأستغراب😞 وقرب وبص من خلاله يمكن يكون شفاف ولا حاجه


مهاب خبط تاني

حسنه :ياتور احنا بره انتا اللي جوه افتح الباب واطلعلنا


مهاب 🤔 وخبط تاني

قمر :تلاقيه قفل علي حالو والمفتاح بره هههههع حومار


حسنه :طب تعالي ندوروله عالمفتاح وبصت يمين وشمال .مفيش اهنه

وقمر عملت زيها .ولا اهنه كمان قوليلو المفتاح ضاااع

وضحكو مع بعض وكل وحده مالت عالتانيه من كتر الضحك


مهاب له منا لازمن افهم ياجزم وخبط تاني :انا لقيت المفتاح افتح واطلع عليكم ياولاد المجانين ولا استني هبابه !!


حسنه :له اطلع تلقاك مزنوق ياحبة عيني وعاوز تروح الكبينيه


مهاب فتح الباب مره وحده واتفاجأ بكميه الدخان اللي عامله شبوره في الاوضه وقمر وحسنه اللي ناكشين شعرهم وعمالين يهرشو بأديهم الاتنين


حسنه شالت الشعر من فوق عنيها وبصتله بعين وحده :انتا طالع في الوكت ديه رايح فين ياد انتا ؟


مهاب :رايح ايه يامهابيش.... انتو اللي عتيعملو ايه في الاوضه اهنه وايه المدخنه دي وبص لقمر .وايه اللي مهبباه فحالك ديه يامهووسه انتي وهي!! عميلتي فالبت ايه ياحسنه ؟


حسنه بصت لقمر وبعدين بصت للحيطان ورجعت بصت لقمر وضربتها علي قورتها .دحنا اللي طلعنا جوا صوح يام مخ خربان


قمر :ايوه صوح 😂


حسنه بصت لروحها وبعدين بصت لمهاب :عقولك ايه ياقمر .شوفتي اخوكي ؟ ضرب الباب برجله واتهجم علي واني جوا الاوضه وخالعه خلجاتي وقاعده بالقميص الفيسفساوي واتكشفت عليه وعشان اكده لازمن يصلح غلطته ويتجوزني .


مهاب :😨

قمر بصتله وهي بتهرش وبعدين بصتلها :ايوه صوح لازمن يصلح


مهاب :الهي تنصلحي من الدنيا بمكنسه معفنه منك ليها ياحلاليف

وبص لحسنه :وانتي قميص فيسفساوي ايه يامعفنه وانتي اصلا محداكيش حاجه تتكشف كيف النسوان حتي لو خلعتي ملط!!


حسنه :خليكي شاهده علي ابوكي ياقمر عيهيني فعنوستي

قمر :شاهده


مهاب: ابوها 🤔 :بت انتي وهي قسما عظما لو ماقلتو ايه الي عيمل فيكم اكده لاكون مولع فيكم انتو التنين


قمر :حسنه شربتني نمل هههههووووااااااااييييييييييياااهههه

حسنه :يبت ياهبله اسمه زغازييييغ


قمر :له نمل

حسنه :له زغازيغ وبصت لمهاب ؟ هو نمل ولا زغازيغ ؟


مهاب :هو الظاهر انه لِما يُشرب له ، بس ممكن تعرفوني هو ايه يمكن اشرب معاكم ويطلع حاجه تالته !


حسنه :بنجه ،استنا الفلك سجاره وفتحت الكيس وطلعت منه وهتلف لمهاب


مهاب :يامرك الطافح يامهاب يانصيبتك اللي جبتها لحالك بيدك ...وجبتيه منين البنجه ديه ياحسنه ياخيتي؟


حسنه :من غيط الدره بتاعك هيهيهيييه


مهاب :الللللعب .، من اول يوم ياحسنه دعبستي وعرفتي اللي محدش عرفو ؟ بركاتك ياطاهره ..وبص لقمر ..قومي ياكلبه واياكي تقعدي مع الوليه دي فحته لحالكم بعد اكده سامعه...


قمر بتهرش ومش بترد عليه واكتفت بأبتسامه 😁


مهاب بيحاول يقوم قمر لكن قمر مش راضيه وفالاخر استسلم ومشي ولسه هيقفل عليهم الاوضه ندهتله حسنه


حسنه :طب مش هتتجوزني بعد مااتكشفت عليك وشفتني بالقميص الفسفساوي الحلو ديه ؟


مهاب خلع شبشبه ودخل علي حسنه وفين يوجعك وكل ضربه بكلمه


اتكشفتي ايه يابت الكلب ؟ دنا جلبيتي اقصر واحلي من جلبيتك الفيسفساوي المعفنه دي ؟ ورجليا احلي من رجليكي ؟ مش عتبصي علي عراقيبك السوده المقشفه دي واصل ؟عتشربيلي مخدرات ؟ وكمان خدتي البت معاكي فسكة الهلس من اول يوم ؟ امال لما تسبعي هتعملي فينا ايه؟!!


حسنه :اوضروب مش هقول اي ضرب الحبيب زي وكل الزبيب هيهيهييييه اضروب خليني اتوب 😂


مهاب ساب الشبشب وقع من ايده وتنح وفي الاخر اخد بعضه وقفل عليهم الباب وراح لاوضته هو وريناد ونام علي السرير لكن مجالهوش نوم

وبص للسقف :سامحيني ياقمر يختي انا اللي جبتلك صحاب السوء بيدي 😢😢😢


الكل نام وربيع وحسن ومالك وسليم نامو مع بعض في المزرعه بعد ماسهرو لوش الصبح


الصبح ابتدا يصبح والكل ابتدا يصحي ويتجمعو علي السفره لكن الغريبه ان قمر اللي بتصحي اول وحده مصحيتش زي عادتها


ريناد :قمر مصحيتش لغاية دلوقتي


مهاب :مهتصحاش دلوكيت ياخيتي عشان السهره كانت صباحي امبارح


الكل مش فاهم مهاب بيتكلم عن ايه

سلمي :انا هروح اخبط عليها يمكن تكون تعبانه ولا حاجه

مهاب :له بلاش انتي قلبك مهيستحملش

سلمي بصتله بأستغراب وراحت علي الاوضه

مهاب :انا عميلت اللي علي وقد اعذر من انذر


سلمي خبطت خبطتين عالباب لكن محدش رد

مهاب :افتحي انتي الا هما مفكرين حالهم بره وانتي اللي جوا 😂

سلمي برضو مش فاهمه لكنها فتحت الباب بشويش ودخلت بدماغها ولسه هتتكلم لكنها صرخت وقفلت الباب وجريت عليهم

مهاب :😂

قمر صحيت علي الصرخه ومكنتش محتاجه تقوم عشان كانت نايمه وهي قاعده وحسنه قاعده قصادها والاتنين ساندين قورتهم علي بعض ونايمين وشعرهم من الهرش قرب يوصل السقف 😂😂😂


سلمي :الحق يامهاب فيه عفاريت جوه !!

مهاب :😂ايوه عارف شفتهم امبارح


قمر ابتدت تصحي وحاسه بصداع رهيب وبتفتح عنيها بتعب لقت حسنه بتوقع اول ماهي رفعت دماغها اللي حسنه كانت مسنوده عليها وحسنه وقعت بدماغها فحجر قمر


قمر :عااااااا الحقونا ياخلق فيه غوله نايمه علي حجري ...الحقوني الغوله معاي فالاوضه 😨 وكلت حسنه ولبست خلجاتها


حسنه فتحت عنيها التقال بصعوبه هي كمان واول ماشافت منظر قمر رجعت لورا بخوف وسندت علي ايديها ورجليها عالسرير وبتتلفت يمين وشمال علي حته تهربلها


قمر :عتشوفي هتكليني من انهي حته ولا ايه ....الحقوووووني يااااخاااالق الغوله ...ونزلت من السرير عشان تخرج وشافت نفسها في المرايه وهي معديه وصرخت اكتر عاااااا... دي جايبه بتها معاها وخرجت تجري علي بره


الكل اول ماشافها جايه وفارده ايديها وبتجري قام وجري منها :

قمر :خايفين مني اني ليه الغوله وبتها جوه

الكل باصص لقمر :😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨

مهاب :😂تعالي تعالي متخافيش مفيش حاجه


قمر :اخافش كيف عقولك الغيلان جوا الاوضه وانتا تقولي تخافيش وكلو حسنه 😢


مهاب :مهو انتي وحده منيهم 😂وخدها وقفها قدام مرايه في الصاله


قمر اول ماشافت نفسها اتخضت ورجعت لورا وبصت لمهاب اهي بت الغوله وشاورت عليها وبصت كويس وابتدت تدقق وتلمس شعرها ونفسها

يامري داني ..اني الغوله ، ايه اللي عيميل فيا اكده ..؟ يامرك ياقمر ايه اللي جرالك ..؟ انا فكراش ايوتها حاجه .؟ وحطيت ايدها علي بوقها

يبقي الغوله الام اللي جوا دي حسنه 😨


مهاب :ايوه بالظبط

الكل واقف مستغرب ورهف الكبيره رجليها بتترعش من الخوف من منظر قمر واحمد جوزها حاضنها


وفجأه الكل بص لباب الاوضه اللي اتفتح زياده وخرجت منه حسنه وهى عتحاول تربط القمطه على دماغها بس مش عارفه وفالاخر ربطتها اى كلام ونص شعرها كان طالع من تحتها وحالتها متقلش عن قمر في المنظر واتخضو اكتر مهما مخضوضين


مهاب اول ماطلعت بصلها وضحك :

صبااااااح الخيييييير


مهاب :تعالو افطرو قبل ماياجو ياخدوكم علي جنينة الحيوانات اللي هربتو منها

الاتنين قعدو وقمر بتبص لحسنه ورافعه حاجبها .ايه اللي حوصول امبارح ياوليه انتي؟


حسنه :اسكتي ياقمر الا اني شاربه سجارة بوني وحاسه ان دماغي عتاكولني هههههههه


مهاب : وهو بيلطم العب يلا وشمر يلا ركبك يلا


حسنه قامت هرش فدماغها بأديها الاتنين والكل خاف منها وكانت قاعده جمب مهاب وفجأه عملت انها طلعت حاجه من دماغها ورمتها عليه وضحكت بصوت عالي ومهاب كان هيوقع بالكرسي لولا ريناد سندته


الكل ضحك عليها

مهاب :😢اني مهتكلمش عشان اني الغلطان اني اللي جبته لحالي وفضل يشيل فالصحون ويدور عاللي حسنه رمته عليه وهو مقرب من السفره بدماغه والكل بيضحك عليه


قمر :البنات منزلوش يفطرو ليه ؟


ريناد :مش قالو انهم مش هينزلو لغاية الفرح ياقمر لحقتي نسيتي !!


مهاب :اعذريها دماغها لسه مسطوله


حسنه:اني هعملهم فاطور واوديهولهم فوق


مهاب :له وكتاب الله مايحصول ابدا ..عاوزاهم يقطعو الخلف ياوليه انتي ولا ايه وبصلها وضحك بصوته كله امال فين البتاع الفيسفساوي بتاع امبارح 😂


حسنه بصتله وهي بتهرش فدماغها :ايه الفيسفساوي ديه

مهاب :له متخديش فبالك انتي كملي هرش كملي ...


حسنه بصتله ومسكت ايده وطلعت حاجه من دماغها وحطتها فأيده :موت دي

مهاب بص فيده ملقاش حاجه لكنه مثل انه بيرميها عالسفره ومسك السكينه وغرزها فيها وبعدين شمر ايديه ورفعهم لفوق بيستعرض ويجس فعضلاته :اوعو اني هركليز قاتل الوحوش 😂


الكل ضحك عليه وعلي حسنه وبيبصو لقمر ومحدش فاهم حاجه


مهاب بص لريناد :علي فكره اللي بالي بالك طلع نوعه افغاني وعالي الجوده


ريناد بصتله بعدم فهم

مهاب :هدخلك تبيتي معاهم النهارده قصدي هطلعك معاهم 😂


قمر :العيال كمان مصحيوش لحد دلوكيت امال هما كمان هيتحبسو لغاية الفرح ولا ايه


مهاب :اصلا كلهم بايتين في المزرعه وتلقاهم سهرو للصبح امبارح .، ربنا يستر وميكونوش عرفو طريق الزغازيغ هما كمان الا هتوبقا عيله مزغزغه


الكل مستغرب وبيبصو لبعض


قمر :عقولك يامهاب خد العيال وروح عشان تنقيلهم عفشهم من دمياط الا الوكت زنق ويدوبك نلحقو نجهزولهم موطرحهم


مهاب :قدامنا وكت هما اصلا هيتجوزو ويروحو يقضو شهر العسل واحنا نفرشولهم الاجنحه بتوعهم براحتنا


قمر:اجنحه اسمها جناحات ياجاهل اسمها جناحات

مهاب :جناحات !!

قمر :ايوه اتعلموها بقا ..يافلاحين ياخاراسيس ياادب سيس


مهاب :معلهش انتي النهارده جافف من عليكي القلم ..


مهاب قام من علي السفره


قمر الكبيره :مش هتوفطور

مهاب :بزمتك انتي بعد ماشفتي شكلك فالمرايه جايلك نفس توفطري؟


قمر:صراحه ولا هدوق حاجه طول النهار ..وهرشت مره وحده فدماغها وكمان حاسه بحجات بتجري فراسي


مهاب :له تقلقيش دا النمل اللي شربتيه امبارح ، سفيلو قزازة فليت وهو يموت ..


قمر :روح يامهاب روح انا مش حامله حديت معارفاش مالي النهارده وهرشت وطلعت حاجه من شعرها وبصت فأيدها ملقتش حاجه وبعدين بصت شمال ويمين لقت رهف هتموت من الخوف


قمر :عقولك ياحماتي متاجي تفليني

رهف :مابعرف 😢

قمر :اهو انتي اكده كل حاجه مابعرف مابعرف ...وقامت عشان تاخد شاور

احمد اخد رهف فحضنه وقعد يطبطب عليها :الحمد لله ان رعد ابني مش موجود والا كانت جرتله حاجه من المنظر .، احنا مهما ان كان عواجيز وكده كده هنموت قريب 😂


رهف : ماني فاهمه ايش سوا فيها هيك؟

احمد :كنتك بتضرب ياحجه

رهف :ايه بعرف هي عمتضروب وعم تصرخ ومجنونه


احمد :لا مش الضرب ده .دا ضرب تاني خالص 😂


مهاب كان خارج يروح للولاد في المزرعه لكن لقاهم داخلين من باب الفيلا وشكلهم نايمين علي روحهم من السهر وبيتزقو علي بعض ويمشو بعدم اتزان واول ماوصلو عند السفره كانو هيجرو تاني لبره لكن مهاب حلق عليهم ورجعهم وهو بيضحك


مهاب :متخافوش دي حسنه عامله حفلة تنكريه ومتنكره فغوله

😂


سليم :بس زي الحقيقيين بالظبط 😂


مهاب :بس تعالا واقعد اترزع واطفح

سليم :بصراحه اني خايف 😦


الكل :واحنا كمان والله

مهاب :اقعدو بس مهتأذيكمش .


ربيع بص لامه حسنه باستغراب وقعد علي السفره وهو ساكت

مهاب كمان رجع قعد علي السفره بعد ماهما قعدو


مهاب :ايه الصنف عالي صوح ؟

حسن وهو بيمد ايده ياخد عيش :صنف ايه يابابا ؟


مهاب بصلهم واحد واحد لا الظاهر ظلمتكم واتوجه بالكلام لربيع :

تفطور وتخلي الرجاله يتخلصو من كل اللي بالي بالك اللي فلارض النهارده فاهم


حسنه فهمتهم وبرقت عنيها بصدمه :😨


ربيع :لا النهارده مش هينفع الارض لسه مرويه ومنشفتش كويس خليها علي بعد بكره


حسنه :انتو هتعملو ايه ؟ هتحرقو النعمه ياكفره ؟ النعمه دي غيركم عيتنشق عليها مش لاقيها ولا طايلها

انتو ايه حداكمش قلب ولا رحمه؟!!


ربيع بص لامه حسنه بأستغراب وديق عنيه


مهاب :نعمه لما ترفصك يابتاعت الانفاس ياحشاشه


ربيع :هيا ؟؟؟

مهاب :زحفت وانتشرت وتوغلت ووصلت للزرعه وهربطت فالطين وجابت ولفت وشربت وسقت عمتك قمر وكانت ليلتهم فل امبارح وقعدو في الشارع للصبح


ربيع :😨وشارع ايه دا كمان ؟!

مهاب :اتسطلو ومفكرين انهم فالشارع واللي عيخبط عليهم جوا اوضه ومقفوله عليه 😂


كانت مواقف وطرائف امبارح كانتش عاوزه غير تتصور بالفيديو


ربيع :لأ وحضرتها زعلانه عشان هنشيله وبتقول عليه نعمه !!


حسنه :طب والله نعمه . انتا متعرفش ابوك كان عيدفع كام فكيس كد كف اليد ..


ربيع :الله يرحمه ويرحمك ..ويرحمنا جميعا وبص لعمه :بكره مش هيكون ليه وجود عالارض


حسنه قعدت وحطت يدها علي خدها بحزن واسي بالغ وبتهرش بالايد التانيه جامد والكل باصص عليها ومبرق عنيه


مهاب :من الصبح تقَبِص حجات من راسها وتديني اموتلها 😂


الكل :😨😨😨😨😨

مهاب :انا قايم لو عكشِت حاجه تاني موتوها انتو احسن تسرح وتكبر وتاكولنا واحنا نايمين 😢


**********


الكل قضي يومه عادي جدا وحسنه وقمر رجعو لحالتهم الطبيعيه وكل حاجه تمام لغاية ماالليل ليل .


الكل نام في ميعاد نومه الا شخص واحد بس ..


هي حسنه ،اللي اتسحبت لبره زي الحراميه وراحت علي الارض اللي فيها البانجو وتنت جلابيتها لفوق ومسكتها ببوقها وفضلت تقطع في ورق البانجو وفروعه بسرعه وجنون بأديها الاتنين وتتلفت يمين وشمال وتحط جوا الجلابيه ..لكنها وقفت واتسمرت مكانها وسابت الجلابيه من بوقها واللي فيها كله وقع علي الارض ورفعت ايديها لما سمعت صوت من وراها بيزعق


عتعملي ايه يامهبوشه انتي ، ليلتك سوده سواد المازوت الخام المخلوط عليه قطران مقنطر ووقعتك معاي مقندله ..

*********************
إلي هنا تنتهى الفصل الثانى والأربعون من رواية فصيلتي القوية بقلم ريناد يوسف
تابع من هنا: جميع فصول رواية غدر الزين بقلم مروة محمد
تابعوا صفحتنا على الفيس بوك للمزيد من روايات رومانسية
أو أرسل لنا رسالة مباشرة عبر الماسنجر باسم القصة التي تريدها
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة