-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية مر العمر بقلم الشيماء محمد - الفصل الرابع عشر

 مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية مصرية جديدة للكاتبة المتألقة الشيماء محمد الشهيرة بشيمو والتي سبق أن قدمنا لها العديد من القصص والروايات الجميلة على موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الكثير من الرومانسية والحيرة والغيرة والبعد وفى النهاية التقاء الأحبة ومع الفصل الرابع عشر من رواية مر العمر بقلم الشيماء محمد. 

رواية مر العمر بقلم الشيماء محمد - الفصل الرابع عشر

اقرأ أيضا:  روايات متزوجين

رواية مر العمر بقلم الشيماء محمد

رواية مر العمر بقلم الشيماء محمد - الفصل الرابع عشر

 ادهم كان قاعد في عربيته ومستني يلمح ليلي من بعيد ..عربيه ادهم كانت كلها متفيمه (يعني اللي بره ما يشوفش اللي جوي العربيه) واخيرا لمحها خارجه وهيا بصت ناحيته وراحت في

اتجاهه ووقفت قريبه جدا من عربيته وعماله تبص حواليها

اسماء: ايه يا بنتي في ايه؟ بتدوري علي مين؟

ليلي: مش بدور علي حد,,,احساس غريب جوايا

اسماء: احساس ايه؟

ليلي: قلبي بيدق بطريقه غريبه

اسماء: يالا بينا انا هموت من الجوع يادوب نلحق الاكل

ليلي: همك علي بطنك كده يالا

مشيت ليلي وكل شويه تبص وراها زي ماتكون حاسه بيه

واختفت تاني عن انظاره....هانت يا ادهم خلاص صبرت اربع سنين و3 شهور هانت خلاص..هانت يا ليلي وهرجعلك تاني


ومفيش قوه علي الارض هتفرقنا تاني...هانت يا اغلي من قلبي

________

عند ليلي

________

اسماء: قوليلي يا ليلي...هو انتي خلاص نسيتي ادهم

ليلي: ادهم؟؟؟وانتي ايه فكرك بيه دلوقتي.؟

اسماء: النهارده لما كنا قدام باب الكليه .انا افتكرت انك شوفتيه

ليلي: لا ما شفتهوش...

اسماء: لسه بتحبيه؟؟؟

ليلي: بحبه بس علي قد ما بحبه علي قد ما بكرهه...جواي كره غريب قوي ليه...بس مديوناله بحاجات كتير

اسماء: مديوناله بايه؟بانك مش عارفه تتصاحبي علي اي حد؟او ترفضي اي ولد يقرب من غير حتي ما تتكلمي معاه

ليلي: مديوناله انه كل ما بضعف كرهي ليه بيقويني تاني..اما الحب فمش وقته وده برضه بفضله الحب في الوقت الغلط بيوجع وانا معنديش استعداد ولا احب ولا اتحب

________

عدت باقي السنه ببطء شديد واليوم بيعدي بسنه علي ادهم

احمد: ادهم ادهم ادهم

احمد كان داخل بيت ادهم وبينادي بصوته كله علي ادهم فكل البيت خرج

وفاء: ايه يا مجنون انت كسبت اليانصيب؟

امجد: لا وانتي الصادقه تلاقيه عامل عمله وعايز ادهم يلحقه منها زي عوايده..

عبد العزيز: ايه الدوشه دي؟في ايه؟وانت يا ولد بتزعق كده ليه؟

احمد: انا اسف ليكم جميعا بس عندي خبر حلو

ادهم اخيرا خرج

ادهم: قول اخبارك

احمد: هتجوز انا وعبير الشهر الجاي

ادهم: اخيرا هتتنيلوا ونخلص منكم..حددتوا يوم ولا

احمد: اه عبير عايزاه يوم 21\3 يوم عيد الام

ادهم اتفاجئ بالتاريخ ده .لان ده اهم تاريخ في حياته...تاريخ فراقه عن ليلي وتاريخ رجوعه ليها برضه

احمد: ايه مالكم مفيش مبروك؟

الكل: مبروك وربنا يتملك علي خير

ادهم: مبروك يا احمد

عدي الشهر بسرعه وادهم بيحاول ما يفكرش ومغرق نفسه في تجهيزات شقه احمد وبيساعد عبير برضه وواقف معاهم ....

قبل الفرح بيوم

ادهم مستني النهار يطلع لان اول حاجه هيعملها هيروح لليلي

وبيفكر يعزمها تحضر معاه فرح احمد

عبدالعزيز دخل علي ادهم لاقاه بيجهز البدله اللي هيحضر بيها الفرح

عبدالعزيز: عقبال كده ما تجهز بدله فرحك انت...

ادهم: ربنا يسهل

عبدالعزيز: مالك مش علي بعضك

ادهم: ماليش ..ما تشغلش نفسك انت

عبدالعزيز: الصبح كنت عايزك معايا في مشوار ممكن

ادهم: لا الصبح مش فاضي

عبدالعزيز: وراك ايه؟ ..انتو جهزتو كل حاجه للفرح؟؟..في حاجه ناقصه لسه

ادهم: لا ده مشوار خاص بيا انا

عبدالعزيز: مشوار ايه؟

ادهم: بكره هكون في حل من عهدي ليك...بكره الخمس سنين هيكونوا خلصوا

عبد العزيز: ايه؟؟؟خمس سنين ايه؟وعهد ايه؟

ادهم: هاه...نسيت؟؟؟؟وانت هتفتكر ليه...دول يدوب خمس سنين ضيعتهم من حياه ابنك

عبدالعزيز: انت بتتكلم عن ايه؟

ادهم: عن ليلي ...نسيتها؟؟؟نسيت العهد اللي خليتني اعاهدك بيه؟ نسيت الخمس سنين اللي طلبت مني ابعدهم عنها؟؟

انا حافظت علي عهدي ليك وماكلمتهاش ولا مره ولا حتي عرفت اسيبلها رساله...وبكره هروحلها الصبح

عبدالعزيز: انت عايز تفهمني انك لسه فاكر البنت دي؟؟؟ده فات خمس سنين ..وانت في شغلك وحياتك

ادهم: لسه فاكرها؟؟؟؟؟ انا ليلي مش بتغيب عن بالي لحظه..انا منسيتهاش ولو ثانيه(مسك السلسه بايده) طول الوقت كانت في

قلبي وما بعدتش لحظه

عبدالعزيز: انا قلت انك خفيت من جنونك ده؟؟؟لكن الظاهر انك لسه مجنون

ادهم: انا سبق وقلتلك اني حبيتها بجد وانت مصدقتنيش ...ده مش جنون ده حب

عبدالعزيز: علشان كده كنت بترفض كل البنات اللي امك بتحاول تعرفك عليهم وعماله تدورلك علي عروسه

ادهم: انا ما طلبتش منها تدورلي علي حد ...وانت عارف اني بحب ليلي يبقي ازاي عايزني ابص لغيرها..بعد اذنك انا عايز انام

عبد العزيز: تنام؟؟؟ انا تقريبا عمري ما شفتك نايم

ادهم: بكره هنام ...عايز ارتاح طالما انام مضايقاك

عبدالعزيز خرج من اوضته وهو هيتجنن هو عمره ما تخيل انه لسه فاكر البنت دي...فضل يفتكر الخمس سنين اللي فاتوا يفتكر ابنه ...عمره ما شافه بيضحك من قلبه...عمره ما شافه نايم في اوضته ديما بينام لو نام في اي مكان ...عمره ما شافه بيتكلم مع اخواته او امه زي الاول...عمره ما شافه بيعمل اي شيئ للتسليه..كان متخيل انه كبر وبقي جد لكن

عمره ما تخيل ابدا انه كان عايش علي العهد وحارم نفسه من الحياه...معقوله هو عمل في ابنه كده؟..بس كان في ايده ايه البنت كانت صغيره قوي....

اخيرا طلع النهار وادهم راح لليلي ودخل كليتها وعمال يحلم باللحظه اللي هيضمها تاني لصدره ...عنيه بتدور عليها في كل


مكان..عامل زي المجنون عايز يشوفها...

ليلي خرجت من المحاضره وفجأه لمحته من بعيد بيدور علي حد دخلت بسرعه جوه المدرج تاني واستخبت

شافها اتنين من اصحابها عمر وايناس كانوا مخطوبين لبعض

عمر: ايه يا ليلي مالك مستخبيه كده ليه ؟في ايه؟

ايناس: في حاجه يا ليلي؟؟مالك وشك مخطوف كده ليه

ليلي: ايناس انا ممكن اطلب منك طلب غريب؟

ايناس: طبعا يا حبيبتي اطلبي

ليلي: تسلفيني خطيبك عشر دقايق

عمر وايناس: افندم؟؟؟

ليلي: في واحد بره بيضايقني من فتره وانا مش عارفه اخلص منه


فلو قلتله اني مخطوبه مش هيجي تاني

عمر: لو بيضايقك انا ممكن..

ليلي: لا مش بيضايقني هو حد محترم ولو قلتله اني مخطوبه مش هيجي تاني ..هو مش من النوع اللي بيفرض نفسه

ايناس: يعني انت عايزه عمر يقول قدامه انه خطيبك؟

ليلي: لو متضايقه بلاش

ايناس: لا طبعا ..احنا لبعض وخدي دي كمان علشان يصدق

ليلي: لا دي دبلتك مقدرش البسها

ايناس: مؤقتا وهترجعيها..لو شاف الدبله هيصدق اكتر

خرجت ليلي وهيا ماشيه جنب عمر واخيرا ادهم لمحها ..طار عليها

ادهم: ليلي...ازيك

ليلي: ادهم ازيك عامل ايه؟؟

ادهم: انا كويس وانتي؟

ليلي: انا كويسه...

ادهم: بقيتي دكتوره اهوه

ليلي: نص دكتوره لسه

ادهم: حطيتي رجلك علي الطريق الباقي سهل

هنا اتدخل عمر في الكلام اللي ادهم اصلا ما كانش شايفه

عمر: ليلي هنتأخر علي المحاضره

ادهم: مهمه قوي محاضرتك دي؟

ليلي: كل محاضراتي مهمه

عمر: لولي يالا

ادهم: لولي؟؟؟؟

عمر: سوري مش عرفتك علي نفسي

ليلي: سوري انا مش عرفتكم علي بعض....عمر ده ملازم ادهم كان صديق قديم قوي

ادهم: رائد دلوقتي بقيت رائد

ليلي: بجد؟سوري رائد ادهم....ادهم ده عمر زميلي في الكليه(واترددت تكمل)

فكمل عمر: وخطيبها..زميلها وخطيبها

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل الرابع عشر من رواية مر العمر بقلم الشيماء محمد
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة