-->
U3F1ZWV6ZTMzNTg0ODE3NzI1X0FjdGl2YXRpb24zODA0Njk2NDgxODg=
recent
آخر القصص

رواية مر العمر بقلم الشيماء محمد - الفصل التاسع

 مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص الرومانسية مع رواية رومانسية مصرية جديدة للكاتبة المتألقة الشيماء محمد الشهيرة بشيمو والتي سبق أن قدمنا لها العديد من القصص والروايات الجميلة على موقعنا قصص 26 وموعدنا اليوم مع الكثير من الرومانسية والحيرة والغيرة والبعد وفى النهاية التقاء الأحبة ومع الفصل التاسع من رواية مر العمر بقلم الشيماء محمد. 

رواية مر العمر بقلم الشيماء محمد - الفصل التاسع

اقرأ أيضا:  روايات متزوجين

رواية مر العمر بقلم الشيماء محمد

رواية مر العمر بقلم الشيماء محمد - الفصل التاسع

 اخيرا وصل ادهم المعسكر وفجأه

:::::اخيرا سيادتك شرفت؟؟؟سيادتك كنت فين لدوقتي؟؟::::::

ادهم: الله يخربيتك يا احمد خضيتني

احمد: كنت فين؟

ادهم: وانت مالك؟

احمد: يعني ايه انا مالي ؟يعني سيف موقفه يراقبلك الجو ويعرف


كل حاجه عنك وانا لأ؟

ادهم: سيف انا مش موقفه ..هو كان هنا وانا ماشي وبعدين سيف


كمان ما يعرفش انا كنت فين..وحتي لو يعرف فده برضه ما


يخصكش

احمد: هو احنا مش اصحاب ولا ايه؟

ادهم: اصحاب بس انت بتدخل في اللي مالكش فيه؟

احمد: ومن امتي ماليش في شيئ يخصك؟

ادهم:يوووه يا احمد بقي ....علي العموم يالا ننام شويه. الساعه 4


وكلها ساعتين والتدريب هيبدأ...

احمد لنفسه: ماشي يا ادهم بقي كده؟ بقي بتفضل سيف عليا؟

ادهم تاني يوم راح لليلي النادي واول ما شافته جريت ورمت نفسها في حضنه

ليلي: وحشتني وحشتني قوي

ادهم: وده من ايه ده؟ الله يرحم ايام زمان ايه اللي غيرك كده؟

ليلي: مكنتش عارفه دفا حضنك..اليوم اللي بيعدي من غير حضنك بحس اني معشتهوش

ادهم ضاممها قوي لحضنه

ادهم: عارف انا الاحساس ده....علي العموم انتي كمان واحشاني قوي ..

راحو وقعدوا علي السلم

ادهم: ما قولتيلش يا ليلي انتي عايزه تدخلي كليه ايه؟

ليلي: انا ان شاء الله هدخل طب وهبقي دكتوره قد الدنيا

ادهم ابتسم وسكت

ليلي: ايه مش مصدق ان انا اقدرابقي دكتوره؟

ادهم: لا يا حبيبتي طبعا مصدق..وانا اكتر واحد هكون مبسوط لما مراتي تبقي دكتوره ولا ايه؟

ليلي: مراتك؟

ادهم: ايه عندك مانع؟

ليلي: عندي مانع؟؟؟؟ده انا بتنمني اللحظه دي النهارده قبل بكره

ادهم: طيب وعامله ايه في مذاكرتك؟؟؟احنا بنتقابل كتير يا ليلي

ليلي: بذاكر ما تخافش انت بس عليا

ادهم: واخاف علي مين لو مش هخاف عليكي..علشان توصلي لكليه طب لازم يكون تركيزك كله في المذاكره

ليلي: يعني قصدك ايه ما افكرش فيك؟

ادهم: ايوه وقت ما تمسكي كتاب تفكري ان الكتاب ده هو اللي هيقرب المسافات بيني وبينك..وتخلي تركيزك كله فيه

ليلي: حاضر هحاول

ادهم: وناويه تخصصي في ايه بقي؟ولا لسه مش عارفه

ليلي: انا بحب الاطفال ..هتخصص في الاطفال..انت ايه رأيك؟

ادهم: المهم رأيك انتي مش انا

ليلي: وانا بسألك عن رأيك؟

ادهم: لو انا كنت هقولك اتخصصي في الجراحه

ليلي: بس ده مجال صعب قوي وعايز قلب جامد

ادهم: والله اللي تخلي حبيبها يجيلها الساعه 3 الفجر البيت وما تخافش يبقي قلبها ميت مش جامد!!!

ليلي: هههههههههههههه لا ده بس الحب بيديني قوه غريبه

ادهم: ونفس الحب ده هيديكي برضه قوه تدخلي جراحه

ليلي: ليه يعني جراحه؟؟؟

ادهم: علشام منرحش لحد غريب

ليلي: يعني ايه مش فاهمه؟

ادهم: يعني ظباط المخابرات اصابتهم كتير فلما اتصاب انتي تعالجيني فهمتي

ضربته ليلي علي صدره

ليلي: وانت متخيل لو انت متصاب انا هقف كده قدامك وعملك عمليه؟؟

ادهم: وليه لأ؟

ليلي: بجد؟؟؟؟انت متخيل انا هقدر اشوفك تعبان واقف جنبك كده عادي..ده انا كنت هموت لما شفتك في المستشفي وانت مجروح في رجلك..هو انت متعرفش انا بخاف عليك قد ايه؟

ضمها ادهم لصدره

ادهم: خلاص ابقي خلي زميل ليكي يعالجني

ليلي: بعد الشر عليك اصلا

ادهم: المهم صح...انا هسافر بكره لمده يومين كده مصر اجازه

ليلي: ليه؟؟خليك معايا وتعال نقضي اليوم كله مع بعض

ادهم: اغراء فعلا....بس انا بقالي تقريبا 9 شهور هنا ومشفتش اهلي وكل زمايلي هينزلو فلو انا منزلتش الكل هيسأل ليه؟

ليلي: خلاص سماح المره دي ..بس اوعي تتأخر عليا..هو انت بجد بقالك 9 شهور هنا

ادهم: انا هنا من شهر 7 واحنا بدأنا في 3 اهوه

ليلي: تصدق محستش بالوقت خالص ..ادهم ارجع بسرعه

ادهم: اوعدك يا ليلي في اي وقت هسافر فيه ديما هرجع ما تخافيش ابدا......

فعلا سافر ادهم وكان البيت كله فرحان برجوعه وخصوصا اخته ايه اللي كل ما يشوفها تفكره بليلي بشقاوتها وهزارها

وفاء: اخبارك ايه يا حبيبي

ادهم: انا الحمد لله كويس..بقولك كنت عايز منك خدمه كده صغيره

وفاء: طبعا يا حبيبي قول

ادهم: عايز اشتري هديه لحد مميز كده وعايزك تساعديني

وفاء: اوك بس مين الحد ده؟

ادهم: من غير اسئله لو سمحتي وفي الوقت المناسب هعرفك كل حاجه ممكن؟

وفاء: اخص عليك يا ادهم يعني بتخبي عليا؟

ادهم: خلاص اعتبري انك مسمعتيش حاجه سلام

وفاء: خلاص استني تعال هنزل معاك ..بس قولي ايه نوعيه الهديه اللي عايز تشتريها؟

ادهم: مش عارف لما اشوف حاجه مناسبه هعرفها

وفاء: يعني نروح محل هدايا ولا محل مجوهرات..هتهاديها ايه؟

ادهم: تعاي نروح محل مجوهرات

وفاء: ده الموضوع بجد بقي؟

ادهم: يعني تقريبا

وصلوا لمحل كبير وفاء ديما بتتعامل معاه وبدؤا يتفرجوا علي الحاجات المعروضه وكل ما وفاء تختار حاجه ادهم يرفضها

ادهم: فوفا انا مش هخطبها بالهديه دي فبطلي تنقي حاجات كده..انا عايز حاجه بسيطه ينفع تلبسها من غير ما الف واحد يسألها منين دي ولابساها ليه؟فهمتي؟

وفاء: يعني ايه ؟عايز حاجه رخيصه وخلاص؟

ادهم: مش حكايه رخيصه او غاليه...اصبري عليا

فضل يتفرج علي الحاجات المعروض لحد ما لقي سلسله صغيره بالدهب الابيض عباره عن قلب جميل جواه قلب اصغر ومكتوب جواه حرف A ومطعم بالالماس

ادهم: هيا دي

وفاء: بقي كل المحل ده وعجبتك دي؟

ادهم: اهاه دي اللي عجبتني

وفاء: دي تمنها مش هيعدي الخمسه الالاف جنيه ..انت متأكد ان اول هديه لحبيبتك عايزها رخيصه كده

ادهم: اولا بالنسبالها هيا مش هتشوفها رخيصه خالص وربنا يستر اصلا وترضي تقبلها..وبعدين شكل القلبين جوي بعض حلو وجواها الحرف بتاعي

وفاء: ولما يسألوها لابسه حرف ده ليه هتقول ايه؟

ادهم: جدها اكتر حد بتحبه واسمه احمد فممكن تقول انه حرف جدها

وفاء: خلاص براحتك

ادهم: المشكله الالماس اللي فيها ده؟

وفاء: ادهم السلسه دهب ابيض فمش اي حد هيعرف ان دي دهب ابيض وان ده الماس الا اللي يعرف اصلا شكلهم..يعني اي حد ممكن يفتكرها اكسسوري

ادهم: ببجد هتبان اكسسوري عادي

وفاء: اهه ما تقلقش ..اكسسوري نضيف شويه

ادهم طلب من الصايغ انه ينقش علي ظهر حرف Aاسمه واسمها بخط صغير مش يبان غيرللي يدقق وفعلا عملهاله الصايغ وفعلا

كان السلسه شكلها تحفه جدا وتخيل ادهم نفسه وهو بيلبس ليلي هديته وسرح كمان وتخيل نفسه في كوشه معاها وبيلبسها شبكته

:::::::::ايييييييييييييييه رحت فين؟؟؟

ادهم: هاه لا كنت سرحان شويه ,,كنتي بتقولي ايه؟

ايه: سيبك من اللي كنت بقوله ..قولي انتي هيا شكلها ايه اللي سرحان فيها دي؟

ادهم: ومين قالك يا لمضه هانم اني سرحان في واحده؟

ايه: علشان دي اول مره اشوفك سرحان كده وبتبتسم كمان

ادهم: انا كنت ببتسم؟؟

ايه: اه والله؟؟شكلها ايه بقي

ادهم: شبهك كده..مجنونه زيك....

ايه: حلوه؟

ادهم: ممكن تروحي تذاكري وتسيبيني في حالي؟؟

ايه: انت ماشي بكره حرام عليك واحشني قوي وواحشني الكلام معاك...انت متعرفش انت بتوحشني قد ايه؟

ادهم ضمها في حضنه وافتكر ليلي لما بيضمها بنفس الطريقه الظاهر انه بيحب ليلي بس برضه بيخاف عليها زي اخته الصغيره

ادهم: خلاص اجازه النهارده من المذاكره وتعالي نخرج نتجنن انا وانتي بره..هاه ايه رأيك؟

ايه: دلوقتي ؟؟؟

ادهم: مش عايزه بلاش

ايه: لا طبعا عايزه في اقل من دقيقه هكون لابسه

ادهم: خلي بالك الجو بره برد

نزلوا هما الاتنين وكان وفاء وعبدو سهرانين مع بعض

عبد العزيز: انتو رايحين فين كده؟؟وانتي مش عندك مدرسه الصبح ولا ايه؟

ادهم: هنتمشي شويه ..وبعدين بكره هسافر سيبها النهارده معايا

وفاء: طيب يا حبايبي بس مش تتأخروا

ولسه هيمشوا

:::استنوووووووووووووووووووووووني

ادهم: وانت عايز ايه انت كمان؟

امجد: هيا ايه بس اختك وانا ايه طيب؟؟؟

ادهم: انا عارف انها ليليه مش معديه يالا يا اخويا انت التاني ....ماهو انا خلفتكم ونسيتكم

امجد: وانت تطول تخلف زينا اصلا؟؟

ادهم: مش عايز اطول انا..يالا

كان بقالهم فتره طويله ما سهروش مع بعض هما التلاته كده فكانت سهره من اجمل ما يكون....سهره هيفضلوا فكرينها العمر كله

لانها تقريبا كانت اخر سهره يسهروها مع بعض....

امجد: مش هتعرفنا علي المزه بتاعتك بقي؟

ادهم: المزه بتاعتي؟؟؟؟ لا طبعا ..بألفاظك دي عمري ما هعرفها عليك...

امجد: بلاش مزه...القمر بتاعك

ادهم: مين قالك اصلا اني عارف حد ولو عارف مين قالك انها قمر؟؟او موزه؟؟

امجد: طول عمري براقبك ..عمري ما شفتك معجب بأي واحده .مهما تكون جميله ..دلوقتي سامع طراطيش كلام كده من هنا وهنا انك متيم بحب جديد ...فشكلها ايه بقي اللي خليت ادهم يتنازل عن غروره ويحب واحده..لازم تكون ملكه جمال

ادهم: عمر ما كان الحب بالجمال يا امجد ...ولا كان غرور مني..كل الحكايه ان اغلب البنات كانوا تافهين بيهتموا بشكلهم ..او بالموضه ..او بالشباب مش اكتراومش بتحرك فيا اي حاجه

ايه: ودي يا ادهم حبيبتك؟؟بتهتم بأيه؟

ادهم: انا مش عارف انتو ليه اصلا مصرين ان انا بحب؟؟

ايه: انت لسه قايل انها شبهي؟

ادهم: ايوه طبعا يا قمر لاني لما احب لازم تكون شبهك يا جميل انت..

امجد: سيبك منه مش هيقول حاجه ده واد رخم اصلا ومش بتاع حب...

ادهم: انا رخم ماشي

وطلعوا كلهم يجروا ورا بعض زي مجانين نص الليل ...الكل كان عارف ان ادهم في حب جديد في حياته بس هو مرضيش يحكي لاي حد حاجه مؤكده ..مكنش عارف ازاي يقولهم انه بيحب واحده


لسه مكملتش 15 سنه؟؟؟؟؟

*********************
إلي هنا ينتهي الفصل التاسع من رواية مر العمر بقلم الشيماء محمد
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

يسعدنا تلقي اقتراحاتك أو تعليقك هنا

الاسمبريد إلكترونيرسالة